Gå til innhold

Hjelp, jeg tiltrekker meg nerder!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Det heter jo at motsetninger tiltrekker hverandre, så du er vel skikkelig kul da :-)

Eller kanskje krake søker make? Ikke vet jeg.

Men er det noe galt i at menn finner deg attraktiv og ønsker kontakt? Synes du det er fornærmende at menn som "burde skjønt at du er for god for dem" "våger" å prøve seg på deg?

Det synes jeg om det skjer..

Naturlig det vel..?

Synes ikke du det er fornærmende om damer langt unner ditt nivå legger an på deg..?

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

12

• Ulv I Faarikaal

6

• Pappa Bjørn

5

• En_Mamma

4

petter smart

Det synes jeg om det skjer..

Naturlig det vel..?

Synes ikke du det er fornærmende om damer langt unner ditt nivå legger an på deg..?

Nei jeg synes ikke det.

Det er vel en av forskjellene på menn og kvinner. Vi blir smigret dersom noen prøver å sjekke oss opp, selv om dama ikke er verdens peneste. Det er jo alltid kjekt med litt interesse.

Mulig dette kommer av at menn sjeldnere blir sjekket opp. Mulig det er fordi kvinner er bortskjemte (vant til å bli sjekket opp) og er høye på pæra.

Annonse

"Nerd er vel en ok rolle å ha. Særlig hvis det kan være en nerde-gjeng. Uansett er det bedre enn "gangsta" "bitch" og "hore"."

Og nettopp derfor mener jeg at din definisjon av en "nerd" er noe rar.

Disse såkalte gansta'ne, bitch'ene og horene er tross alt populære. Det er ikke nerder. De er mobbeobjekter, og blir selv av de som ikke mobber dem blir de sett ned på.

Jeg har noe i mot den slags mennesker som gjør dette, enten de er mobbere eller de som "mobber" i stillhet uten å fysisk stå for det vi tradisjonelt ser på som mobbing, men likefullt lar dem stå utenfor og ikke vil ha noe med dem å gjøre.

Bare det å skrive innlegget som jenta over her gjorde ser jeg på som nedverdigende i forhold til disse menneskene.

Det er tross alt - etter mitt syn på ting - rimelig forkastelig å i det hele tatt begynne å definere enn gruppe mennesker på måten jenta over her gjør, når hun spør om "hvorfor det alltid er disse som faller for henne", og i tillegg må begynne å unnskylde seg med at "også flotte gutter faller for henne".

Patetisk, rett og slett.

Jeg husker vi hadde en jente i klasse på barneskolen. Du husker sikkert det du også, da alle hadde en sånn jente som var jææææævla fin og som alle gutta ville ha. Virkelig drømmen. Ingen mobbet mer enn henne. Fy faen for en bitch, og hun ble likefullt like av alle andre i klassen. Hun var "klassens stolthet" og hadde til tross for ung alder holdninger om andre mennesker som ikke var jævla pene eller kjekke, som man knapt finner hos nazister.

Jeg så henne på toget for ikke så jævla lenge siden, etter å ikke ha sett henne siden ungdomsskolen, og fy faen for et helvete av et kvinnfolk som satt der nå når tyngdekraften, rynker og alt dere jenter frykter mest av alt i forhold til utseende, hadde nådd henne igjen.

Jeg fikk noen kommentarer av denne jenta på barneskolen, noen virkelig stygge selv om jeg ikke var en som ble mobbe, men noe jeg likevel husket i mange år, og tro meg. Når jeg nå så hennes forfall og så hvordan faenskapet så ut; åh, jeg koste meg.

Noe så jævlig også.

Hun fikk som fortjent. Jeg fikk et par kommenterar som jeg husket i mange år, selv uten at jeg noengang har opplevd mobbing på kroppen, og tør derfor knapt å tenke på hva de faktiske mobbeobjektene sitter igjen med nå, 15 år etter at hun virkelig mobbet og så ned på dem.

Jeg følte meg ikke engang slem når jeg koste meg da jeg så henne.

Tiden innhentet henne og hun fikk som fortjent! :)

""Nerd er vel en ok rolle å ha. Særlig hvis det kan være en nerde-gjeng. Uansett er det bedre enn "gangsta" "bitch" og "hore"."

"Og nettopp derfor mener jeg at din definisjon av en "nerd" er noe rar."

Jeg syns min definisjon er helt fin, kan hende har vi vokst opp i helt forskjellige miljøer? Jeg var/er nok ganske "nerdete" på mange måter, men det var det alltid endel andre som var også så det var ikke noe stort problem.

Det var ikke noe vi kalte "nerd" da jeg vokste opp, det kom senere. Det var noen som var flinke på skolen og opptatt av slike ting som data, sjakk, frimerker, geologi etc, og tilsvarende mindre opptatt av utseende, klær etc.

"Disse såkalte gansta'ne, bitch'ene og horene er tross alt populære. Det er ikke nerder. De er mobbeobjekter, og blir selv av de som ikke mobber dem blir de sett ned på."

Det stemmer ikke med min erfaring. Min erfaring er at det skal mer til enn å være nerdete for å bli et mobbeoffer, og at dette "mer" ofte består i psykisk sårbarhet, familieforhold og sosial kompetanse.

"Jeg har noe i mot den slags mennesker som gjør dette, enten de er mobbere eller de som "mobber" i stillhet uten å fysisk stå for det vi tradisjonelt ser på som mobbing, men likefullt lar dem stå utenfor og ikke vil ha noe med dem å gjøre."

Lett å være enig i det.

"Det er tross alt - etter mitt syn på ting - rimelig forkastelig å i det hele tatt begynne å definere enn gruppe mennesker på måten jenta over her gjør, når hun spør om "hvorfor det alltid er disse som faller for henne", og i tillegg må begynne å unnskylde seg med at "også flotte gutter faller for henne"."

Litt enig med deg der faktisk, og dessuten er det ikke noe iveien for å være nerdete _og_ flott men der er vi vel tilbake til definisjonen igjen.

"Jeg husker vi hadde en jente i klasse på barneskolen. Du husker sikkert det du også, da alle hadde en sånn jente som var jææææævla fin og som alle gutta ville ha. Virkelig drømmen. Ingen mobbet mer enn henne. Fy faen for en bitch, og hun ble likefullt like av alle andre i klassen. Hun var "klassens stolthet" og hadde til tross for ung alder holdninger om andre mennesker som ikke var jævla pene eller kjekke, som man knapt finner hos nazister.

"Jeg så henne på toget for ikke så jævla lenge siden, etter å ikke ha sett henne siden ungdomsskolen, og fy faen for et helvete av et kvinnfolk som satt der nå når tyngdekraften, rynker og alt dere jenter frykter mest av alt i forhold til utseende, hadde nådd henne igjen."

Nettopp, det var det jeg forsøkte å formidle om erfaringer med "10-år etter fester".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...