Gå til innhold

Det skal i alle fall ikke svare seg å jobbe mye!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Slaraffen

Det lønner seg ikke og jobbe i det heletatt, derfor gidder jeg det ikke.

Du kan aldri bli RIK på en vanlig jobb, bare se på en lege som tjener 1.mill i årslønn(!!), halve lønna(500.000) går i skatt.Nei, sats på andre ting...

Annonse

petter smart

Det er jo mulig han får igjen penger på skatten neste år.

Opplevde å betale 36 % i en sommerjobb for en del år siden. Betalte 18 000 i skatt, skulle bare betalt 2000. Men kjekt å få igjen på skatten året etter:-)

Forøvrig skal det ikke lønne seg å jobbe overtid. Det er ikke ønskelig at bedrifter kutter antall ansatte ved å bruke masse overtid. Dette gir færre arbeidsplasser og mer rovdrift på de som jobber der.

Trenger dere mer penger bør han heller ta en ekstra jobb, evt at du tar en jobb.

Gjest gode råd er ikke dyre

Har ikke jobb ; er uføretrygdet :o)

Det var mannen min sin lønn. Og han jobber ekstra mye for at vi skal spare opp penger til hus.

Man skal ikke spare opp penger til hus, det lønner seg ikke pga inflasjon osv.

Derfor lønner det seg å heller ta opp lån. Lånet blir også utsatt for innflasjon osv + at man da får fratrekk for renter på skatten osv.

I tillegg hiver man ikke penger ut av vindu med å leie bolig. Det får man ikke no ffor i det hele tatt.

Men, men, noen vil jo ikke ta i mot gode råd, så da så...

Gjest police

Man skal ikke spare opp penger til hus, det lønner seg ikke pga inflasjon osv.

Derfor lønner det seg å heller ta opp lån. Lånet blir også utsatt for innflasjon osv + at man da får fratrekk for renter på skatten osv.

I tillegg hiver man ikke penger ut av vindu med å leie bolig. Det får man ikke no ffor i det hele tatt.

Men, men, noen vil jo ikke ta i mot gode råd, så da så...

Og på toppen av det hele får du bolig/eiendomskatt som straff for at du har så mye gjeld*corny*

For en del år siden ble jeg trukket 50% av overtiden. I år har jeg merkelig nok en skatteprosent på 36. Jeg hadde f.eks ca 12.000,- i overtid en måned; da vil jeg vel få en klekkelig restskatt da? Får en mindre restskatt for 2002 med høyere skatteprosent og mindre overtid.

Det er jo mulig han får igjen penger på skatten neste år.

Opplevde å betale 36 % i en sommerjobb for en del år siden. Betalte 18 000 i skatt, skulle bare betalt 2000. Men kjekt å få igjen på skatten året etter:-)

Forøvrig skal det ikke lønne seg å jobbe overtid. Det er ikke ønskelig at bedrifter kutter antall ansatte ved å bruke masse overtid. Dette gir færre arbeidsplasser og mer rovdrift på de som jobber der.

Trenger dere mer penger bør han heller ta en ekstra jobb, evt at du tar en jobb.

Ingen god ide og ta seg ekstrajobb istedet for overtid. Overtid er da som oftest bedre betalt??

Når det gjelder skatt er det ikke egen skattesats for overtid. Men marginalskatten (hvor mye skatt du betaler på den neste kronen du tjener) for lønn over 340 700 kr (toppskattgrensen for 2003) er omtrent 50%... Uansett om det er overtid, ordinær lønn eller ekstrajobber.

petter smart

Ingen god ide og ta seg ekstrajobb istedet for overtid. Overtid er da som oftest bedre betalt??

Når det gjelder skatt er det ikke egen skattesats for overtid. Men marginalskatten (hvor mye skatt du betaler på den neste kronen du tjener) for lønn over 340 700 kr (toppskattgrensen for 2003) er omtrent 50%... Uansett om det er overtid, ordinær lønn eller ekstrajobber.

Overtid er bedre betalt (50-100%), men mye av dette går ofte bort i skatt.

Det er jo også begrensninger på hvor mange timer overtid det er lov å betale.

Men som jeg sa, det kan være han får igjen en del på skatten neste år.

Annonse

Overtid er bedre betalt (50-100%), men mye av dette går ofte bort i skatt.

Det er jo også begrensninger på hvor mange timer overtid det er lov å betale.

Men som jeg sa, det kan være han får igjen en del på skatten neste år.

Javisst går mye bort i skatt, men ikke mer enn det ville gjort i en ekstrajobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...