Gå til innhold

Ikke be søsken - frekt eller greit?

Anbefalte innlegg

Vi er 4 søstre (3 hele og en halv) og vi tre hele møtes 1-3 ganger i mnd og spiller kort og jabber skit. :o) Som regel spør vi også fjerdemann om hun vil komme, men hun gidder _aldri_. Noen ganger er hun på jobb og det er selvfølgelig greit, andre ganger er kjæreste på besøk og det er også greit, men når ingen av disse to tingene er tilfelle så vil hun heller tilbringe kvelden på sofaen fremfor å være sammen med oss innimellom.

I dag har jeg sendt sms til både foreldre og de andre to søstrene og bedt dem på sodd og kaker på 17. mai og alle ville komme, men jeg gadd ikke inivtere den siste denne gangen, regner med at hun og barna (10 og 13) ikke kommer alikevel. Er det dårlig gjort av meg ikke å be henne? Hun får sikkert vite at de andre har vært hos oss på 17. mai.

Det er da ikke meningen at selv søskenforhold alltid skal gå kun den ene veien vel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105144-ikke-be-s%C3%B8sken-frekt-eller-greit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smålig av deg.

Hvis du også ellers lar det skinne så tydelig gjennom at du ikke liker henne så skal du ikke se bort ifra at DET er grunnen til at hun ikke vil være sammen med deg/dere.

Det er iallfall det inntrykket jeg får; at du ikke er overvettes begeistret for henne..

Gjest til lillemus

Jeg hadde nok spurt henne selv om hun sikkert sier nei. Men jeg vet også at det ikke er så kjekt å be noen man egentlig ikke ønsker å ha på besøk.. Jeg har gjort det noen ganger, og blitt lettet da de ikke kunne komme.... (familie). Så du kan jo be dem, så de ikke føler seg helt utenfor. Lager du sodd selv? Jeg har kun smakt fra boks.. godt:)

Gjest Callendium

Jeg ville bedt henne!

Hun føler seg ikke utenfor da? Dere er helsøsken og hun halv.

Som den eneste. Kan være mange såre følelser der, vet du!

Synes det var litt dårlig gjort av deg, jeg. Føler hun seg utenfor, har du garantert gjort det verre for henne!

Annonse

Smålig av deg.

Hvis du også ellers lar det skinne så tydelig gjennom at du ikke liker henne så skal du ikke se bort ifra at DET er grunnen til at hun ikke vil være sammen med deg/dere.

Det er iallfall det inntrykket jeg får; at du ikke er overvettes begeistret for henne..

Jeg liker henne veldig godt jeg - det gjør vi alle, vi sitter heller med inntrykk av at hun ikke liker oss...

Jeg hadde nok spurt henne selv om hun sikkert sier nei. Men jeg vet også at det ikke er så kjekt å be noen man egentlig ikke ønsker å ha på besøk.. Jeg har gjort det noen ganger, og blitt lettet da de ikke kunne komme.... (familie). Så du kan jo be dem, så de ikke føler seg helt utenfor. Lager du sodd selv? Jeg har kun smakt fra boks.. godt:)

Vil gjerne ha dem på besøk jeg, det er jo de som aldri vil komme.

Nå har jeg bedt dem pr. tekstmelding (det gjorde jeg med de andre også altså) så får vi se hvor mange minutter det tar før avslaget kommer denne gangen...

*Hehe* Avslaget kom etter 1/2 minutt, men det var ikke så rart - hun er 45 mil unna! :o) Da er hun tilgitt gitt. :o)

Jeg er vel litt i samme posisjon selv, bortsett fra at vi er fire helsøsken. Jeg er eneste jente, har tre brødre. Den yngste av disse er en slabbedask, som aldri gidder å komme på noe som helst. Er vi heldige, så gidder han å melde avbud. Noen ganger bare kommer han ikke, ganske enkelt.

Slikt blir man lei av, så jeg skjønner deg godt. Hvorfor skal man be og be og aldri få noe igjen? Å pleie vennskap er alle klar over at man må gjøre, men det er faktisk slik med søsken også. Skal man ha noe felles, så må man omgås i blant.

Jeg er vel litt i samme posisjon selv, bortsett fra at vi er fire helsøsken. Jeg er eneste jente, har tre brødre. Den yngste av disse er en slabbedask, som aldri gidder å komme på noe som helst. Er vi heldige, så gidder han å melde avbud. Noen ganger bare kommer han ikke, ganske enkelt.

Slikt blir man lei av, så jeg skjønner deg godt. Hvorfor skal man be og be og aldri få noe igjen? Å pleie vennskap er alle klar over at man må gjøre, men det er faktisk slik med søsken også. Skal man ha noe felles, så må man omgås i blant.

Det er akkurat det jeg mener! :o) Jeg er så luta lei av at vi ber henne og ber henne og ber henne gang på gang på gang bare for å få svaret:"Jeg skal ligge på sofaen og dra meg i hele kveld." Det har vært sånn i over ett år jo! Hun har vel aldri bedt oss komme til seg, når eldstebarnet hadde bursdag ble vi selvfølgelig bedt, men da hun selv hadde bursdag måtte vi presse på for å få komme på besøk! Nei, sånt blir man lei av...

Annonse

Det er nå mye forlangt at ho skal reise 45 mil (har lest lenger ned, hehe) for å sludre sammen med dere to-tre ganger i måneden.

Men det er greit å be alle, så kan de som ikke har anledning få si nei selv.

Hun bor her i byen da vet du - det tar henne hele 6 minutter å kjøre til meg eller den ene søsteren, litt lenger til den andre. Så det er ingen unnskyldning!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...