Gå til innhold

Sykepleiere, spl.studenter og andre med peil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan dere søke om spesfikk avd hos dere? Hvilke høgskole er det?

Tror du kan få det spennende uansett hvor du kommer. Synes praksis avhenger veldig av bemanning der hvor du kommer, og hvordan de tar i mot studenter og det synet de har på studenter...

Men lykke til med evt valg av avdeling! Håper du får spennende praksisperioder!

Man har obligatorisk praksis begge steder. Ikke noe enten eller - så jeg vet ikke om jeg skjønte spørsmålet ditt?

Jeg vet at man har begge deler. Det jeg lurte på, var hva slags poster innen de to delene som anbefales.

Man kan "ønske seg" praksis fra alt fra gynekologisk avdeling til Nevrologisk og prematuravd. osv.

:-)

Kan dere søke om spesfikk avd hos dere? Hvilke høgskole er det?

Tror du kan få det spennende uansett hvor du kommer. Synes praksis avhenger veldig av bemanning der hvor du kommer, og hvordan de tar i mot studenter og det synet de har på studenter...

Men lykke til med evt valg av avdeling! Håper du får spennende praksisperioder!

Man kan komme med 3 ønsker.

Man må innom både medisinsk og kirurgisk (det er 2 praksisperioder i andre året), og da er det jo greit å få med noe fra de "beste" stedene.

Det er jo forskjellige pasientgrupper og problemstillinger på forskjellige steder. En lungepost er jo noe annet enn f.eks. barneavdelingen. :-):-)

Man kan komme med 3 ønsker.

Man må innom både medisinsk og kirurgisk (det er 2 praksisperioder i andre året), og da er det jo greit å få med noe fra de "beste" stedene.

Det er jo forskjellige pasientgrupper og problemstillinger på forskjellige steder. En lungepost er jo noe annet enn f.eks. barneavdelingen. :-):-)

Heldige dere er:) Den muligheten har ikke vi.. Vi blir plassert, og må ta til takke med det du får...

Får jeg spørre hvilke høgskole du går på?

Prematur virker jo kjempespennende da:)

Annonse

Heldige dere er:) Den muligheten har ikke vi.. Vi blir plassert, og må ta til takke med det du får...

Får jeg spørre hvilke høgskole du går på?

Prematur virker jo kjempespennende da:)

HiAk :-)

Vi blir bare "plassert" vi også, men kan komme med ønsker.

Hvor går du? Hvilket år?

Gjest Spl Tia

Hei!!

Lykke til med praksis og resten av studiet:-)

Jeg vil anbefale deg å søke til minst mulig spesifisert plass. Jeg var på ortopedisk, og fikk se masse brukne bein - men ikke mye annet, mens de på en mer generell kirurgisk post fikk mye bredere erfaring, og kunnskapsområde. På medisinsk praksis var jeg på generell og nyre, og lærte MASSE! Mye forskjellig, forskjellige aldersgrupper.

Gynekologi og prematur er veldig veldig spesielt, og kanskje ikke å anbefale i hvertfall ikke andre året hvis ikke du med sikkerthet vet at det er dette du vil....

Det er i hvertfall min erfaring. Håper du får en begivenhetsrik praksisperode. Det viktigste med praksisen er - desverre å si - de ansatte på avdelingen og hvordan de møter deg, hvor åpne de er på studenter, samt hvor aktiv du selv er.

Hei!!

Lykke til med praksis og resten av studiet:-)

Jeg vil anbefale deg å søke til minst mulig spesifisert plass. Jeg var på ortopedisk, og fikk se masse brukne bein - men ikke mye annet, mens de på en mer generell kirurgisk post fikk mye bredere erfaring, og kunnskapsområde. På medisinsk praksis var jeg på generell og nyre, og lærte MASSE! Mye forskjellig, forskjellige aldersgrupper.

Gynekologi og prematur er veldig veldig spesielt, og kanskje ikke å anbefale i hvertfall ikke andre året hvis ikke du med sikkerthet vet at det er dette du vil....

Det er i hvertfall min erfaring. Håper du får en begivenhetsrik praksisperode. Det viktigste med praksisen er - desverre å si - de ansatte på avdelingen og hvordan de møter deg, hvor åpne de er på studenter, samt hvor aktiv du selv er.

Tusen takk for rådet. :-)

Er snart ferdig med første praksisperioden nå, og merker det med at avdelingen og personalet har mye å si.

*teller timer til jeg er ferdig*

;-)

Annonse

Er du generelt sett fornøyd med HiAk? Har dere mange eksamener i løpet av studiet?

Til nå har vi hatt Anatomi/fysiologi/hygiene/mikrobiologi/ernæring (før jul)

Og skal ha spl.1 den 5.

Medikamentregning den 19.

Er stort sett fornøyd, ja. Men drittlei praksis for denne gangen.

10 uker blir for lenge på sykehjem etter mitt syn. Heller 6-8 uker med mer oppfølging fra kontaktsykepleier o.l.

Evt. 10 uker "utvannet" med skoledager der det foreleses innen emnene som er relevant. Tror jeg hadde fått mye mer nytte av forelesningene dersom jeg hadde de i løpet av praksisperioden.

Du da?

Til nå har vi hatt Anatomi/fysiologi/hygiene/mikrobiologi/ernæring (før jul)

Og skal ha spl.1 den 5.

Medikamentregning den 19.

Er stort sett fornøyd, ja. Men drittlei praksis for denne gangen.

10 uker blir for lenge på sykehjem etter mitt syn. Heller 6-8 uker med mer oppfølging fra kontaktsykepleier o.l.

Evt. 10 uker "utvannet" med skoledager der det foreleses innen emnene som er relevant. Tror jeg hadde fått mye mer nytte av forelesningene dersom jeg hadde de i løpet av praksisperioden.

Du da?

Jeg kunne ha vært mer fornøyd med det faglige aspektet ved skolen.. Synes ikke den faglige kompetansen hos lærerne er den beste jeg har sett.. De er sikkert dyktige sykepleiere, men pedagoger er de ikke...

Skulle gjerne hatt nat.vit-eksamen til jul som hos dere, eksamener på 13vt på 3 uker kan bli ganske så slitsomt..

10 ukers praksis på sykehjem var litt for mye av det gode, ut fra mitt syn også, spesielt ettersom personalet på sykehjemmet ikke hadde tid til å følge oss opp...

Men ellers synes jeg det er en spennende utdannelse og givende yrke!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...