Gjest Miss Saigon Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Har tenkt å studere til høsten. Og da må jeg ta buss hjemmefra og til skolen. Dette kommer til å koste en god del penger i lengden. Siden jeg ikke kan gå så langt pga fysiske plager så lurer jeg på om det er noen mulighet til å få dekket transport utgiftene til å fra skolen fra trygdekontoret. Noen som vet?? 0 Siter
isbe Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Det er mulig å søke om grunnstønad pga transport dersom man må ha ekstra transport i forhold til normal - dvs. dersom du normalt hadde kunnet gått, men ikke kan det pga sykdom f.eks. Søknaden skriver du på skjema fra trygdekontoret og det sendes til legen din der han påfører legeattest og om han mener at kravet er rimelig. Utgiftene må være over en viss sum pr mnd for at du skal få stønad. Det må altså vises at du har EKSTRA behov for transport pga sykdom - dersom det er en distanse også funksjonsfriske tar bussen med, så er det ikke grunnlag for grunnstønad. 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Det er mulig å søke om grunnstønad pga transport dersom man må ha ekstra transport i forhold til normal - dvs. dersom du normalt hadde kunnet gått, men ikke kan det pga sykdom f.eks. Søknaden skriver du på skjema fra trygdekontoret og det sendes til legen din der han påfører legeattest og om han mener at kravet er rimelig. Utgiftene må være over en viss sum pr mnd for at du skal få stønad. Det må altså vises at du har EKSTRA behov for transport pga sykdom - dersom det er en distanse også funksjonsfriske tar bussen med, så er det ikke grunnlag for grunnstønad. Hvis du ikke får stønad fra trygdekontoret (da må det være knyttet opp mot sykdom) kan du få trekt fra slike utgifter på skatten, forutsatt at det er over en viss avstand fra hjemmet til skolen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.