Gjest kaffegjester Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Ser det er en store prisforskjeller på kaffe. Hvorfor er det sånn? Er de dyre sortene bedre enn de billigere? 0 Siter
SierDuDet Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Skal jeg være ærlig så smaker jeg lite forskjell på kaffe. Det viktige er at den er sterk. Men Ali kaffe kurerer i det minste gruff, og det er i hvert fall noe. 0 Siter
Soria Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Jeg liker friele frokostkaffe. Den er også blant de rimeligste. Ikke vet jeg om de dyre er bedre, jeg kjøper dem ikke. 0 Siter
molli Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Kaffe fra Sør-Amerika, som Columbia og Brasil, er den aller beste. Rik på smak og fyldig, mild aroma. Jeg kjøper stort sett instantkaffe (pulver på glass) siden jeg ikke har kaffetrakter. 0 Siter
fresja Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Jeg kjøper som regel Friele. Evergood og Krone er også bra. Likte ikke så godt Coop og Ali og evt andre jeg måtte ha smakt. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Jeg er kaffe ignorant.. Drikker tre svære kopper med pulverkaffe og melk på morgenen, og liker det faktisk.. Men jeg får en del pepper for det..Veldig ukultivert&sånn.. Kaffe som har stått lenge på trakteren er forøvrig vond..) 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Jeg kjøper Gevalia i Sverige. Får aldri god kaffe i Norge. 0 Siter
Gjest peacemaker Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Skal jeg være ærlig så smaker jeg lite forskjell på kaffe. Det viktige er at den er sterk. Men Ali kaffe kurerer i det minste gruff, og det er i hvert fall noe. Test den nye mørke kaffen til ALI, den er det smak i. (brun pose) 0 Siter
Zirine Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 nanna anbefalte meg no Lôf.... etellerannet - lilla - som jeg bare kunne få tak i i Sverige. Det har jeg gjort - den har jeg smakt - og den smakte godt 0 Siter
Prozak Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Jeg kjøper Gevalia i Sverige. Får aldri god kaffe i Norge. Mulig du ikke får "god" kaffe på rimi, rema etc. Men går du på en kaffeforretning så får du "det beste". "................" 0 Siter
Prozak Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Eneste kaffen som er skikkelig god er fersk kaffe kjøpt i løsvekt. Det er dyrere, og du får det ikke på matvareforetningene, men det er verdt å betale litt ekstra for. Eksempler: Bali, Malabar, Sumatra. "..............." 0 Siter
Hawkwind Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Hvem som er best er et åpent spørsmål. Selv styrer jeg unna billigkaffen til Hakongruppen (pyton smak) og Krone kaffe (for besk smak). 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Mulig du ikke får "god" kaffe på rimi, rema etc. Men går du på en kaffeforretning så får du "det beste". "................" Det er riktig at det går an å få god kaffe i kaffeforretninger, men da må jeg betale en god pris for den. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. mai 2003 Skrevet 17. mai 2003 Det er riktig at det går an å få god kaffe i kaffeforretninger, men da må jeg betale en god pris for den. Ca. dobbelt så mye som for evergood på rema. Mulig det er mye billigere i andre land, men man må fortsatt gå på kaffeforretninger, og ikke kolonialer. "..............." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.