Gå til innhold

Hvilken kaffe er best?

Anbefalte innlegg

Gjest kaffegjester
Skrevet

Ser det er en store prisforskjeller på kaffe. Hvorfor er det sånn? Er de dyre sortene bedre enn de billigere?

Skrevet

Skal jeg være ærlig så smaker jeg lite forskjell på kaffe. Det viktige er at den er sterk.

Men Ali kaffe kurerer i det minste gruff, og det er i hvert fall noe.

Skrevet

Jeg liker friele frokostkaffe. Den er også blant de rimeligste. Ikke vet jeg om de dyre er bedre, jeg kjøper dem ikke.

Skrevet

Kaffe fra Sør-Amerika, som Columbia og Brasil, er den aller beste. Rik på smak og fyldig, mild aroma.

Jeg kjøper stort sett instantkaffe (pulver på glass) siden jeg ikke har kaffetrakter.

Skrevet

Jeg kjøper som regel Friele. Evergood og Krone er også bra. Likte ikke så godt Coop og Ali og evt andre jeg måtte ha smakt.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er kaffe ignorant.. Drikker tre svære kopper med pulverkaffe og melk på morgenen, og liker det faktisk..

Men jeg får en del pepper for det..Veldig ukultivert&sånn..

Kaffe som har stått lenge på trakteren er forøvrig vond..:o)

Gjest bebba
Skrevet

Jeg kjøper Gevalia i Sverige. Får aldri god kaffe i Norge.

Gjest peacemaker
Skrevet

Skal jeg være ærlig så smaker jeg lite forskjell på kaffe. Det viktige er at den er sterk.

Men Ali kaffe kurerer i det minste gruff, og det er i hvert fall noe.

Test den nye mørke kaffen til ALI, den er det smak i.

(brun pose)

Skrevet

nanna anbefalte meg no Lôf.... etellerannet - lilla - som jeg bare kunne få tak i i Sverige.

Det har jeg gjort - den har jeg smakt - og den smakte godt :)

Skrevet

Jeg kjøper Gevalia i Sverige. Får aldri god kaffe i Norge.

Mulig du ikke får "god" kaffe på rimi, rema etc. Men går du på en kaffeforretning så får du "det beste".

"................"

Skrevet

Eneste kaffen som er skikkelig god er fersk kaffe kjøpt i løsvekt. Det er dyrere, og du får det ikke på matvareforetningene, men det er verdt å betale litt ekstra for. Eksempler: Bali, Malabar, Sumatra.

"..............."

Skrevet

Hvem som er best er et åpent spørsmål.

Selv styrer jeg unna billigkaffen til Hakongruppen (pyton smak) og Krone kaffe (for besk smak).

Gjest bebba
Skrevet

Mulig du ikke får "god" kaffe på rimi, rema etc. Men går du på en kaffeforretning så får du "det beste".

"................"

Det er riktig at det går an å få god kaffe i kaffeforretninger, men da må jeg betale en god pris for den.

Skrevet

Det er riktig at det går an å få god kaffe i kaffeforretninger, men da må jeg betale en god pris for den.

Ca. dobbelt så mye som for evergood på rema. Mulig det er mye billigere i andre land, men man må fortsatt gå på kaffeforretninger, og ikke kolonialer.

"..............."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...