Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Du kan bare lese eposter som har kommet siden siste gang maskinen din hentet ned epostene fra serveren (altså, i praksis - siden du kjørte epost-programmet ditt).

Hvis dette er et problem, kan du la epost-programmet på maskinen din la være å slette epost fra serveren som er yngre enn f. eks. 5 dager.

Med vennlig hilsen

Hei,

Du kan bare lese eposter som har kommet siden siste gang maskinen din hentet ned epostene fra serveren (altså, i praksis - siden du kjørte epost-programmet ditt).

Hvis dette er et problem, kan du la epost-programmet på maskinen din la være å slette epost fra serveren som er yngre enn f. eks. 5 dager.

Med vennlig hilsen

Hvordan gjør jeg det? Er ikke den glupeste når det gjelder data. Jeg har outlook express.

Annonse

Hvordan gjør jeg det? Er ikke den glupeste når det gjelder data. Jeg har outlook express.

I Outlook Express:

Gå til Tools (Verktøy)

Velg Accounts (Kontoer?)

Velg kontoen du vil endre på.

Velg Properties (Egenskaper)

Velg Advanced (faneblad lengst til høyre)

Nederste seksjon, velg "leave a copy..." og velg (f.eks. 5 dager).

====

Dette gjør at eposten din ikke blir slettet fra serveren før den er 5 dager gammel. Hvis du får svært store eposter, risikerer du dog at serverplassen din fylles opp.

Med vennlig hilsen

I Outlook Express:

Gå til Tools (Verktøy)

Velg Accounts (Kontoer?)

Velg kontoen du vil endre på.

Velg Properties (Egenskaper)

Velg Advanced (faneblad lengst til høyre)

Nederste seksjon, velg "leave a copy..." og velg (f.eks. 5 dager).

====

Dette gjør at eposten din ikke blir slettet fra serveren før den er 5 dager gammel. Hvis du får svært store eposter, risikerer du dog at serverplassen din fylles opp.

Med vennlig hilsen

Takk skal du ha. Nå er det gjort:o)

Jeg vet ikke om jeg forsto deg rett. Men jeg sjekker mailen på jobben (hjemmemail) ved å logge meg på serveren med brukernavn og passord.

Det var det jeg lurte på. Og det greide jeg. Men ingen mailer lå der og hvis jeg gjør det fra en annen maskin og vil svare, vil jo mailen være borte neste gang jeg prøver.

Jeg husker ikke adressene i hodet hvis jeg vil svare. Er litt treig, skjønner du. ;o)

Gjest IngenLurerDenneGutten

Det var det jeg lurte på. Og det greide jeg. Men ingen mailer lå der og hvis jeg gjør det fra en annen maskin og vil svare, vil jo mailen være borte neste gang jeg prøver.

Jeg husker ikke adressene i hodet hvis jeg vil svare. Er litt treig, skjønner du. ;o)

Hvis jeg vil svare fra jobb kopierer jeg det jeg trenger (avsenderadressa, tråd fra mailen) og sender/svarer fra maskinen jeg sitter ved. Mailen blir liggende på serveren.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...