Gå til innhold

Reklameinnlegg i gjestebok

Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg det er rimelig freidig å legge igjen hilsener i gjestebøker som kun består av en oppfordring til å besøke vedkommendes side - og ingen kommentar overhodet til nettstedet gjesteboka ligger på. I dag fikk jeg imidlertid enda en variant; et reklameinnlegg for en eller annen mlm-sak (pyramide), med link til hjemmeside samt mailadresse.

Hva har det i en gjestebok å gjøre? Er det noen måte å få sagt fra om at slikt er uønsket bortsett fra å slette entryen og evt. maile den som la den der? Kvalifiserer slikt for innrapportering til vedkommendes nettleverandør?

Jada, det er litt søkt, men jeg synes det er vel så søkt med en sånn "hilsen", jeg...

Her er hilsenen, lett redigert:

ARBEJDE HJEMMEFRA!

Tjäna pengar på fritiden.Vi söker vuxna, ansvarsfulla personer. Möjlighet till extra fulltidslön på fritiden.

För information på norsk, titta på hemsidan (url)

Använd koden: HH, på kontaktsidan så får du mer information. (undertegnet med to navn, antagelig et ektepar, og deres mailadresse).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105187-reklameinnlegg-i-gjestebok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom vedkomane la igjen epostadressa, kan du relativt enkelt finna ut kven som er nettilbydaren hans, og det kostar sjølvsagt ingenting å senda ein mail til abuse-avdelinga, så får dei avgjera om det er eit overtramp eller ikkje.

Eg meiner heilt klårt at det er eit overtramp.

Dersom vedkomane la igjen epostadressa, kan du relativt enkelt finna ut kven som er nettilbydaren hans, og det kostar sjølvsagt ingenting å senda ein mail til abuse-avdelinga, så får dei avgjera om det er eit overtramp eller ikkje.

Eg meiner heilt klårt at det er eit overtramp.

Fænk ju, jeg ble rimelig irritert, ja.

Gjest ChiengMai

Forretningsfolk.

F eks med frekkhet skal venner forsvinne. En kompis forsøker å få meg inn i et slags pyramidespill med pizzaer. Kjøp ti og stapp en oppi r... sier jeg.

Min erfaring med gjesteboka til mannen min er i alle fall at den trengte mye opprensking fordi de nye innleggene som kom der stprt sett var av den sorten som beskrives her. En del linker til uhumske sider var der også.

Sto gjerne noe slikt som "Nice site, please visit us at blablabla.". E-mailadressen var ofte ugyldig.

Man kan gjerne finne ut hvem det eller det domenet tilhører og så klage, men fytti for en jobb!

Min kjære mann har ingen gjestebok lenger, jeg ble rett og slett lei av å rydde opp i den.

Og ehh nei, det går ikke an å unngå heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...