Gjest prust Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Har et tips til noe sunt snadder: Spar på ris-restene fra middagen. Sett det i kjøleskapet, hell kald melk på + tyttebærsyltetøy og spis det som dessert/frokost/kveldsmat/ mellom-måltid! Ordentlig snadder! Mmmmmmm - deilig! Obs! Risen bør ikke være saltet! 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Husker vi brukte å ha det der til dessert da jeg var liten. Men vi brukte bringebærsyltetøy på da i stedetfor tyttebær.... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Husker vi brukte å ha det der til dessert da jeg var liten. Men vi brukte bringebærsyltetøy på da i stedetfor tyttebær.... Mmmmm...jeg lærte det av mamma da jeg var liten. Vi brukte det vel også til dessert, men hadde alltid tyttebærsyltetøy (rørt) oppå. Har prøvd å få mannen min til å like det, men han synes det er helt på trynet å spise ris på den måten: -"Og så KALD ris med melk????!!! OG tyttebær???!!!" :-) 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Hørtes IKKE digg ut! : ) Kald ris kan jeg tåle (hvis jeg ikke har fått mat på fem dager og det ikke er noe annet å få), men ris med melk???? Uff... Da smeller ejg heller sammen noen ostehorn med salami som jeg serverer rett fra ovnen - DET er snadde det! 0 Siter
Tonette Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Jeg synes det høres helt forferdelig ut. Men det minner meg om min thalandske svigerinne. Da hun kom til norge, og fikk smake norsk mat, fikk hun helt dilla på jordbærsyltetøy. Og ris det måtte hun jo ha. Så da spiste hun kokt ris med jordbærsyltetøy til frokost. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.