Gå til innhold

posten! .. skal frem..?

Anbefalte innlegg

Posten i Nordland trenger en oppstramming. Jeg vet faktisk ikke engang om en oppstramming er nok, mulig det må et STORT HARDT SPARK i baken til.

Som bakgrunnsinformasjon går alt utrooolig treigt. Kun 1 gang per dag går det transport mellom postkontorene. Dette inkludert hastepakker o.l. En gang om dagen er for oss kl 06 om morgenen. Pakken i denne saken kom frem til mellomlanding kl 06.30

Hele distriktet har problemer med regninger som aldri kommer frem, eller kommer for sent. De bruker gjerne 14 dager i posten. Eller rett og slett blir borte. Forliksrådet her har det travelt med å behandle alle inkasso-nekte sakene. Samtlige kunder taper i retten.

Et nytt bevis på denne delen av postens udugelighet kom i går, mens jeg ventet fra klokken 08 til klokken 14.30 på en pakke som SKULLE være fremme innen 09 om morgenen. Dette var en dør-til-dør over natta bedriftspakke. På sidene til posten står det at hvis man totalt bor i gokk kan forvente den innen kvelden senest. Vi bor ikke totalt i gokk, og den kom ikke i løpet av kvelden.

I løpet av natta hadde jeg fulgt den gjennom flere postkontorer. Den reiste LANGT den natta, mens alle andre lå og sov.

Om morgenen kom den til nabokommunen. Og der har den ligget siden. Ikke rikket seg en milimeter.

Over natta-pakken tok 2,5 døgn. Nå er den (forhåpentligvis) her, og jeg må atter en dag sitte hjemme og vente på postbudet. For om de ikke finner noen hjemme så kommer ikke pakkelappen før dagen etter igjen. De legger den ikke igjen i postkassen før de går. De prøver ikke levere flere ganger. De ringer ikke telefonnummeret som står på døra.

En slik pakke koster ganske mye å sende fordi den skal komme raskt frem. Denne var også STOR.

Har de som har sendt den rett til pengene tilbake?

*irritert*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105228-posten-skal-frem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

At fakturaene bruker 14 dager i posten, er en sannhet med modifikasjoner. Jeg jobber i et firma som mottar mange tusen fakturaer årlig; og en del av disse kommer etter at betalingsfristen er ute. Jeg har merket meg at noen firmaer stadig går igjen, hvilket skulle tilsi at de anten tilbakedaterer fakturaene, eller at de sender de lenge etter at de er skrevet. For vi får jo fakturaer fra andre firma i samme by datert dagen før.

Faktura fra Posten (som nå er blitt ørten forskjellige selskaper) er blant de verste. De kommer ca 11 dager etter fakturadato, og har forfall pr. 14 dager. Det rare er at purringene kommer dagen etter at de er datert. Og så kommer det ny purring noen få dager senere...

Min søster som jobber i det selskapet som har regnskapet for alle postens selskaper har påpekt dette overfor de som sender ut dokumenter, men har ikke fått noe gehør.

Posten sender også ut fakturaer på postboksleie til de fleste som har hatt postboks en eller annen gang for mange år siden. De får hundreder av faktura i retur (adressat ukjent) hvert år, fordi ingen ajourfører registeret over postbokser. Neste år sender de nye fakturaer til de samme personene (mange av dem er sikkert døde nå).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105228-posten-skal-frem/#findComment-612009
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...