Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zirine

12

• Jane

5

• shandy

4

• Retz

4

Mest aktive i denne tråden

Det smaker litt ungjugend av det ja, sånne små-nazier som marsjerer i vei.

Så alt i alt, leenie o.a., korps er ingen høydare 17. mai for meg.

Og heller ikke heliumballonger så det er sagt. Akkurat det er jo bent fram jævelskap.

Eller pølser.

Eller iskaldt-å-vente-på-håpefulle-som-man-ser-i-fjorten-sekunder-mellom-_den_-digre-dama-og-tanta-hennes.

Til slutt og for ikke å framstå som total grinkjerring:

Det er artig med sånne arrangementer der barna løper med erteposer osv. og der de voksne _endelig_ kan kule ned med kaffe og litt hyggelig prat.

Bare jeg slipper å bake og bare jeg slipper å fryse.

Ergo, jeg har ingenting imot å delta på loppemarked - om sommeren.

Men bake - glem det. Tvinger de meg, så får de ta til takke med kjeks fra Rimi.

Du vet hva som skjer hvis du nekter å bake? Jeg fortalte deg det?

Bare jeg slipper å bake og bare jeg slipper å fryse.

Ergo, jeg har ingenting imot å delta på loppemarked - om sommeren.

Men bake - glem det. Tvinger de meg, så får de ta til takke med kjeks fra Rimi.

Loppemarked holdes svært ofte om våren, f.eks. i april. Utendørs i sludd og vind.

Og lopper må hentes på forhånd. Dvs. man fungerer som gratis søppelbil i nærmiljøet hele året.

Jeg berget datteren min gjennom barneskolen uten å bli korpsmamma. Det blir verre med minstemann. Naboen, som junior beundrer veldig, er sånn korpsentusiast.

Jeg har ikke noe imot skolemusikk, det er loppemarkedet jeg får angst av. Det er en kjempejobb, mye mer enn det som er synlig for loppekundene.

Annonse

laguna1365380434

Jepp.. Korpsmusikk er en stor misforståelse..

Og at noen faktisk ønsker at sneipen skal øve tuba e.l innen hørevidde er for meg et mysterium..

Selv ble jeg påtvungen en tverrfløyte en gang i tiden.. Pent låt det ikke, og gøy var det heller ei..:o)

Du vet hva som skjer hvis du nekter å bake? Jeg fortalte deg det?

Nei, det gjorde du ikke. Du etterlot meg der - uvitende og hjelpesløs - klar til å etes opp av pliktoppfyldende kakebakende mødre og snekrende fedre ....

Dette har du lang erfaring med - kom igjen. Kjør på - jeg venter.

Loppemarked holdes svært ofte om våren, f.eks. i april. Utendørs i sludd og vind.

Og lopper må hentes på forhånd. Dvs. man fungerer som gratis søppelbil i nærmiljøet hele året.

Jeg berget datteren min gjennom barneskolen uten å bli korpsmamma. Det blir verre med minstemann. Naboen, som junior beundrer veldig, er sånn korpsentusiast.

Jeg har ikke noe imot skolemusikk, det er loppemarkedet jeg får angst av. Det er en kjempejobb, mye mer enn det som er synlig for loppekundene.

Jeg tror ikke du og jeg tilhøre samme korpskrets ...

Jeg har aldri hørt om no arr. av loppemarked - og fra nå av skal jeg stemme imot - med hård hånd- hvis noen så mye som antyder ....

Takk laban. Hvis du nå bare kunne hjelpe meg å finne søljen, så hadde det vært fint ...

Nei, det gjorde du ikke. Du etterlot meg der - uvitende og hjelpesløs - klar til å etes opp av pliktoppfyldende kakebakende mødre og snekrende fedre ....

Dette har du lang erfaring med - kom igjen. Kjør på - jeg venter.

Man blir egen styresak, Zirine. Se det for deg; mellom Hvor-mange-althorn-skal-vi-kjøpe-inn-neste-sesong og eventuelt står det: PROBLEMET ZIRINE!

Det samme skjer forresten hvis man drikker konjakk på en søndag morgen. På en dugnad i idrettslaget. Mens ungene ser på.

:vet:

Annonse

Man blir egen styresak, Zirine. Se det for deg; mellom Hvor-mange-althorn-skal-vi-kjøpe-inn-neste-sesong og eventuelt står det: PROBLEMET ZIRINE!

Det samme skjer forresten hvis man drikker konjakk på en søndag morgen. På en dugnad i idrettslaget. Mens ungene ser på.

:vet:

ok, sånn ja.

Vel - jeg har tenkt å bruke sjarmen.

Sjarm Retz, det er kluet. Og cognacen holder vi gjemt på innerlommen.

Du er en dårlig strateg Retz - det overrasker meg i grunnen. Jeg mener, lærer man ingenting på 100 år?

ok, sånn ja.

Vel - jeg har tenkt å bruke sjarmen.

Sjarm Retz, det er kluet. Og cognacen holder vi gjemt på innerlommen.

Du er en dårlig strateg Retz - det overrasker meg i grunnen. Jeg mener, lærer man ingenting på 100 år?

Jo, man lærer. Og glemmer.

Del 2 av konjakkfestlighetene: Neste dugnad gikk over til å smugsupe. Helte en god dæsj over i kaffen i termosen, og da det var tomt luska jeg bort til kiosken og ba om påfyll. I termosen. Dunsten holdt på å slenge styremedlemmet som hadde kiosktjeneste rett i bakken.

Drittkjerringa presterte å si at jeg var en dårlig rollemodell. Tenk det! Pøh. ;)

Jo, man lærer. Og glemmer.

Del 2 av konjakkfestlighetene: Neste dugnad gikk over til å smugsupe. Helte en god dæsj over i kaffen i termosen, og da det var tomt luska jeg bort til kiosken og ba om påfyll. I termosen. Dunsten holdt på å slenge styremedlemmet som hadde kiosktjeneste rett i bakken.

Drittkjerringa presterte å si at jeg var en dårlig rollemodell. Tenk det! Pøh. ;)

Jeg skulle gjerne hatt deg i nærheten - kan du ikke flytte på deg? :)

Jeg vil så gjerne ha noen jeg kan sitte i se på barnetoget sammen med - i campingstoler - inntullet i teppe iført joggedress og ullsokker - termos med kaffe og cognac.

Kooom Retz - koooom :)

Jeg skulle gjerne hatt deg i nærheten - kan du ikke flytte på deg? :)

Jeg vil så gjerne ha noen jeg kan sitte i se på barnetoget sammen med - i campingstoler - inntullet i teppe iført joggedress og ullsokker - termos med kaffe og cognac.

Kooom Retz - koooom :)

Og fiske litt innimellom? Ja? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...