Lillemus Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Sjokoladekaka lot seg ikke få ut av forma (forbanna bamseform!) og nå sitter jeg her med en haug med sjokoladekakesmuler (som smaker godt!). Noe jeg kan lage av dem til i morgen? Skal ha et lite familieselskap... 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Hva med denne? http://www.schulze.no/juletradisjoner/julekaker/punsjeboller.htm 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Skrevet 16. mai 2003 Hva med denne? http://www.schulze.no/juletradisjoner/julekaker/punsjeboller.htm Hvordan skal jeg få stekte kakesmuler til å bli punsjboller? Punsjboller er forøvrig ikke godt... ;o) Men takk for tipset! 0 Siter
Gjest nr. 2 Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Pisk krem og bland smulene inn i den! Sikkert godt. Kanksje de blir myke forresten, smulene altså. Kanskje best å servere smulene for seg i en skål, og så ha krem over. Kiwi er fint som pynt hvis du har. Sjokoladesmuler med vaniljesaus høres nam-nam ut! Eller bland smulene med sjokoladesaus, sjokoladepålegg eller noe slikt. Bare litt kanskje, så det holder smulene sammen, og så kandu forme små konfektkuler som sikkert smaker toppers til kaffen. 0 Siter
molli Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Oj, jeg husker jeg leste en oppskrift en gang, der man tok og blanda alle sjokoladekakesmulene sammen med mykrørt iskrem. Elta og sto i, og så frøs man det hele i en passende form. Ut kom en iskake med sjokoladekake innbakt! :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Hvordan skal jeg få stekte kakesmuler til å bli punsjboller? Punsjboller er forøvrig ikke godt... ;o) Men takk for tipset! Jeg liker punsjeboller. Det minner meg om ungdomsskolen ) 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Smør en springform. Ta alle smulene i en kjøkkenmaskin sammen med ca 100 gram smør og lag en ny masse av det hele. ha dette i springformen og press til det blir en fast masse. lag deretter en enkel røre (egg, sukker, mel, melk, vaniljesukker og bakepulver) og hell over. Stek dette på 175 grader. Dersom du har muligheten til å senke undervarmen gjør du dette, eller steker du den høyt i ovnen. lag melisglasur og pynt med kakepyn eller noe sånnt. Vips, en todelt kake. er vil ikke sjokoladedelen blande seg så du vil få en sabla fin kake på denne måten. Dersom du har unger pynter du med kakepynt, seigmenn og norske flagg. Voila? 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Skrevet 16. mai 2003 Smør en springform. Ta alle smulene i en kjøkkenmaskin sammen med ca 100 gram smør og lag en ny masse av det hele. ha dette i springformen og press til det blir en fast masse. lag deretter en enkel røre (egg, sukker, mel, melk, vaniljesukker og bakepulver) og hell over. Stek dette på 175 grader. Dersom du har muligheten til å senke undervarmen gjør du dette, eller steker du den høyt i ovnen. lag melisglasur og pynt med kakepyn eller noe sånnt. Vips, en todelt kake. er vil ikke sjokoladedelen blande seg så du vil få en sabla fin kake på denne måten. Dersom du har unger pynter du med kakepynt, seigmenn og norske flagg. Voila? Wow! Den var både avansert og enkel på en gang! Den må jeg tenke på til i morgen, har litt tid før gjestene kommer. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Skrevet 16. mai 2003 Kan sjokoladekakesmulene brukes i en slags variant av tilslørte bondepiker tro? Tilslørte negerpiker? Sjokoladekake, hjemmelaget plommesyltetøy og krem lagvis? Høres i alle fall veldig godt ut... Hvis mannen i huset får tak i kremfløte i kveld så tror jeg at jeg prøver det! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.