Gå til innhold

Hjelp, jeg hallusinerer!

Anbefalte innlegg

Gjest hva er dette?

Hva søren er det som skjer med meg? Den siste måneden har jeg i sidesynet rett som det er sett "noe som kravler" eller svarte "flekker" /"stjerner" eller rett og slett noe som beveger seg. Tror jeg. Men når jeg ser etter igjen, så er det ingenting der.

Jeg har også hatt veldig mye vondt i hodet, særlig er sinte-rynken fremtredene og jeg kjenner det i tinningene og i pannen.

Kan dette henge sammen med at jeg er svært sliten?

Jeg er helt psykisk oppegående altså, men dette begynner å plage meg. Noen som har opplevd lignende?

ps. Har heller ikke migrene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105349-hjelp-jeg-hallusinerer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest signaturen

Hvordan kan du vite at ikke du har migrene? Dette er typiske symptomer på migrene.

Noen kan ha ett migrene anfall hele sitt lev, andre nesten hver dag...

Jeg har hatt migreneanfall kanskje 30 ganger opp gjennom årene.

Migrene er da ikke hver dag? Jeg har det ca. 2 ganger i måneden, og da bygger anfallet seg opp. Det er ikke til å ta feil av. På sitt verste kan jeg kaste opp, tåler ikke lyd og lys (så da er det vanskelig å ha små jeg må ta meg av..). Det varer også over et døgn (migrenen, men det verste er vel noen timer, før det begynner så smått å "lette").

Gjest hva er dette?

Hvordan kan du vite at ikke du har migrene? Dette er typiske symptomer på migrene.

Noen kan ha ett migrene anfall hele sitt lev, andre nesten hver dag...

Jeg har hatt migreneanfall kanskje 30 ganger opp gjennom årene.

Tror ikke det er migrene, for migrene gjør visst ekstremt vondt? Jeg har vondt i perioder i panne/tinninger, men får ikke de der typiske anfallene som jeg ser andre har - hvor de må legge seg for at det er så vondt. Dessuten varer min hodepine flere timer sammenhengende. Det er særlig når denne hodepinen presser på i pannen at jeg har disse hallusinasjonene.Det er skikkelig ekkelt. Jeg er overbevist om at jeg ser noe krype på gulvet i en vill fart, men så er det borte!??

Gjest signaturen

Tror ikke det er migrene, for migrene gjør visst ekstremt vondt? Jeg har vondt i perioder i panne/tinninger, men får ikke de der typiske anfallene som jeg ser andre har - hvor de må legge seg for at det er så vondt. Dessuten varer min hodepine flere timer sammenhengende. Det er særlig når denne hodepinen presser på i pannen at jeg har disse hallusinasjonene.Det er skikkelig ekkelt. Jeg er overbevist om at jeg ser noe krype på gulvet i en vill fart, men så er det borte!??

Migrene sitter i en side, gjør det det? Du kan få en brosjyre på apoteket om migrene, men jeg ville nok snakket med legen om dette! Så gjør det.

Annonse

Gjest Tror det er migrene

Høres ut som migrene dette her. Jeg har også synsforstyrrelser før anfall.

De begynner midt i synsfeltet, beveger seg så gradvis utover i en stadig større sirkel og forsvinner tilslutt ut av synsfeltet. Vareighet ca 15-30 minutter.

Da jeg var barn\ung var hodesmertene så kraftige at jeg måtte legge meg på et mørkt rom, og kaste opp. Senere har smertne avtatt ved anfall og jeg kan nå være oppe hele tiden f.eks på jobb.

Hei

høres ikke ut som du har migrene, da ville du hatt skikkelig vondt i hodet. Jeg halusinerte en gang, så noen vesner, var litt ekkelt. Men jeg var under press og visste ikke helt utfallet av det. Men det var bare den ene gangen. Det kan nok ha noe med at du er sliten, men jeg vet ikke.

Inar

Du kan ha migrene uten smerter, med bare synsforstyrrelser.

Men jeg hadde skaffet meg en legetime.

Gjest ikke undertegnet

Har det samme. Plutselig er det som noe svart passerer på siden av meg. tror det er noen som kommer og jeg skvetter til for å se hvem det er. Men der er det jo ingen.

er litt stressa og småvondt i hodet til tider. Men er ellers i fin form.

Har bare lært meg å leve med det!!

Sikkert ikke noe farlig.

Kizza1365380506

Det kan tyde på at du har migrene.

Jeg har lysende prikker/streker som følger synet når jeg flytter øynene, de kommer liksom sigende etter. Jeg merker det best når det er skarpt lys. Dette er ifølge øyenlegen helt normalt.

En annen ting jeg merker er som en skygge som er liksom i øyenkroken og når jeg ser etter er det ikke noe der.

Vet ikke om det er noe av det du har men...

Vil forresten nevne at jeg var plaget med migrene i tenårene og til jeg fikk mitt første barn. Har også hatt det noen få ganger etterpå. Ett migreneanfall varer i flere timer opp til flere døgn.

Annonse

Gjest Hva er dette?

Dette er jo migrene!!

Hvordan kan du si at du ikke har migrene, beskrive symptomene med påfølgende hodepine og så konkludere med at du ikke har migrene?

Konklusjonen er at jeg ikke har migrene, fordi et migrene anfall varer jo i flere timer eller dager?? Min hodepine er på det jevne, og den er heller ikke uuholdelig. Jeg tåler den, og den dempes med tabletter. Den sitter heller ikke i en side, som mye migrene gjør, den sitter alltid i panne og tinninger.

Lurer på om dette henger sammen med syn eller noe. Har sjekket synet og det er helt fint.

Så at konklusjonen er rar? Vel, jeg syns ikke det. Det går nemlig an å ha synsforstyrrelser OG veldig vondt i hodet uten at det kalles migrene....Skulle jeg tro?...

Forøvrig skal jeg gå til legen med dette, da det ikke har gitt seg. Forrige gang jeg var der, sa han at dette ikke var migrene, men trodde det ville gå over - og hadde detmed ikke noe godt svar.

Gjest Hva er dette?

Har det samme. Plutselig er det som noe svart passerer på siden av meg. tror det er noen som kommer og jeg skvetter til for å se hvem det er. Men der er det jo ingen.

er litt stressa og småvondt i hodet til tider. Men er ellers i fin form.

Har bare lært meg å leve med det!!

Sikkert ikke noe farlig.

Godt det var en som endelig ikke påsto at dette var migrene, AKKURAT sånn har jeg det!!! Tror du det kommer av stress rett og slett?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...