Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ryggproblemer (utposning av skiver, degenerert virvler på 2 plasser) i 23 år, og har fått avslag på søknad om attføring. Begrunnelsen var at legen sier at med ytterligere fysikalsk behandling ville jeg bli bedre. Problemet er at jeg har vært til behandling - både manuell terapi, fysioterapi og psykosomatisk bahndling over lengre tid siden jeg ble sykemeldt for 15 måneder siden. Ingen av spesialistene synes jeg bør gå tilbake til min gamle jobb, men det har blitt lagt vekt på legens uttalelse som allmennpraktiker. Mitt spørsmål er : ved en klage, hva skal jeg vektlegge? Spesialistenes uttalelse, lovverk eller hva? Setter stor pris på all hjelp dere kan gi meg.

Skrevet

Har du vært undersøkt av spesialist i fysikalsk medisin eller nevrolog? Og i såfall hva sier de?

Legers uttalelser vektlegges sterkt i trygdesystemet, så ved en eventuell anke trenger du sannsynligvis støtte fra en legespesialist for å vinne frem.

Skrevet

Jeg jobber også med en klage akkurat nå.

Men mitt problem er litt anderledes, min lege har faktisk, på legeattesten, ført på feil diagnose OG skrevet at jeg er smertefri, 2 timer etter at vi diskuterte hvor vondt jeg hadde. Jeg er rett og slett sjokkskadd etter å ha lest papirene om meg selv han sendte trygdekontoret. Og han var POSITIV til at jeg skulle ha attføring. Hva skal man med fiender når man har sånne venner sier jeg bare.

Jeg forsøker å få ham til å skrive ny legeerklæring (og kanskje skrive noe som stemmer, for en gangs skyld) .. Får håpe det kan rette opp dette feile inntrykket han har laget.

Men over til din sak; send ved underskrevede uttalelser fra spesialistene du har vært hos..

Det tror jeg gjør susen!

Verre for meg, når jeg har scoliose og legen skriver lumbago. Jeg får ikke sove og kan ikke løfte eller bære pga smerter, og legen sier jeg er smertefri.

Jeg sliter med smerter i beina, men friske armer, legen skriver problemer med smerter i armene.

I det hele tatt ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...