Gjest nettopp oppdaget oliven Skrevet 17. mai 2003 Skrevet 17. mai 2003 Var ute og spiste pizza idag med svarte oliven på. De var litt harde og nydelig på smak. Finnes det flere forskjellige typer oliven? tror jeg har sett grønne også.Er det forskjellige smaker? Selges de hermetiske eller ferske? Jeg har ikke vært vant til oliven før. De er vel sunne har jeg hørt? 0 Siter
favn Skrevet 17. mai 2003 Skrevet 17. mai 2003 Mange forskjellige oliven. Ta deg en tur på en velassortert 'innvandrerbutikk' eller 'gourmetbutikk' hvis du har anledning. 0 Siter
Sør Skrevet 17. mai 2003 Skrevet 17. mai 2003 Hei, Du får svarte og grønne oliven, i forskjellig størrelse og kvalitet. De selges med sten (de synes jeg er de beste), og med stenen fjernet. Videre selges de med paprika (bell pepper), løk eller annet der hvor stenen var. Disse liker jeg ikke - skal man spise oliven, så skal det være oliven. Du får dem i alle supermarkeder her jeg bor. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 17. mai 2003 Skrevet 17. mai 2003 Ser du har fått svar på hvilke typer oliven som finnes, så her har jeg ikke noe å tilføye. Vil bare fortelle deg noe som er digg å spise når du er bittelitt sulten og vil ha mat kjapt ) Varm en baguette i ovnen. Hell olivenolje i en skål og dryss pepper over oljen. Legg svarte, steinfrie oliven i en annen skål. Skjær baguetten i biter. Ta en baguette-bit og dypp den i oljeblandingen og spis dette vekselvis med oliven. Når jeg var i Malaysia for noen år siden, var dette en typisk forrett til middager. Både ungene og jeg elsker det:o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.