Gå til innhold

Er det forskjellige sorter oliven?

Anbefalte innlegg

Gjest nettopp oppdaget oliven

Var ute og spiste pizza idag med svarte oliven på. De var litt harde og nydelig på smak. Finnes det flere forskjellige typer oliven? tror jeg har sett grønne også.Er det forskjellige smaker? Selges de hermetiske eller ferske? Jeg har ikke vært vant til oliven før. De er vel sunne har jeg hørt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105392-er-det-forskjellige-sorter-oliven/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Du får svarte og grønne oliven, i forskjellig størrelse og kvalitet.

De selges med sten (de synes jeg er de beste), og med stenen fjernet.

Videre selges de med paprika (bell pepper), løk eller annet der hvor stenen var. Disse liker jeg ikke - skal man spise oliven, så skal det være oliven.

Du får dem i alle supermarkeder her jeg bor.

Med vennlig hilsen

Gjest togli

Ser du har fått svar på hvilke typer oliven som finnes, så her har jeg ikke noe å tilføye. Vil bare fortelle deg noe som er digg å spise når du er bittelitt sulten og vil ha mat kjapt :o)

Varm en baguette i ovnen. Hell olivenolje i en skål og dryss pepper over oljen. Legg svarte, steinfrie oliven i en annen skål. Skjær baguetten i biter.

Ta en baguette-bit og dypp den i oljeblandingen og spis dette vekselvis med oliven.

Når jeg var i Malaysia for noen år siden, var dette en typisk forrett til middager.

Både ungene og jeg elsker det:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...