Gå til innhold

Stiv og VOND nakke - hjelp...

Anbefalte innlegg

Ibuxtabletter er reseptfrie smertestillende fra apoteket. Jeg synes de virker mer muskelavslappende enn paracet. Ibuxgele er en smertestillende gele som man smører på det stedet som verker. Den virker bra.

Ibux inneholder acetylsalisyre og er det samme som i dispril, paracet inneholder paracetamol. Altså to forskjellige virkestoffer. Hva som virker best er individuelt fra person til person.

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

8

• Dorthe

6

• punkyB

6

• Retz

5

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Annonse

Jeg er ikke enig med deg men gidder ikke å krangle om det :o).

Har lest i felleskatalogen jeg også men virkestoffet er forskjellig.

Virkestoffene har forskjellige navn, enig med deg der. Men på gruppe og individnivå har de samme virkningsmekanisme.

Hadde da ikke tenkt å krangle med deg jeg :-)

Gjest sykepleieren

Hva er forskjellen da?

Det er to forskjellige stoffer med forskjellig virkningsmekanisme.

Acetylsalisylsyre er et analgetika og antipyretika som hører inn under salisylsyrederivatene. Albyl-E, Aspirin, Dispril og Globoid har dette virkestoffet. Indikasjoner for bruk av acetylselisylsyre, er feber, smertetilstander og reumatiske lidelser

Ibuprofen er et antiinflammatorisk og antireumatisk middel som hører inn under propionsyrederivatene. Brufen, Ibumetin, Ibuprofen, Ibuprox og Ibux har dette virkemiddelet. Indikasjoner for bruk av ibuprofen er milde til moderate smerter. Feber. Dysmenoré. Smerter i forbindelse med mindre operative inngrep (f.eks. tannekstraksjoner). Akutte inflammasjonstilstander i muskel-skjelettsystemet. Reumatoid artritt og artroser. Juvenil reumatoid artritt.

Det er to forskjellige stoffer med forskjellig virkningsmekanisme.

Acetylsalisylsyre er et analgetika og antipyretika som hører inn under salisylsyrederivatene. Albyl-E, Aspirin, Dispril og Globoid har dette virkestoffet. Indikasjoner for bruk av acetylselisylsyre, er feber, smertetilstander og reumatiske lidelser

Ibuprofen er et antiinflammatorisk og antireumatisk middel som hører inn under propionsyrederivatene. Brufen, Ibumetin, Ibuprofen, Ibuprox og Ibux har dette virkemiddelet. Indikasjoner for bruk av ibuprofen er milde til moderate smerter. Feber. Dysmenoré. Smerter i forbindelse med mindre operative inngrep (f.eks. tannekstraksjoner). Akutte inflammasjonstilstander i muskel-skjelettsystemet. Reumatoid artritt og artroser. Juvenil reumatoid artritt.

Joda dette har du rett i, men denne forklaringen blir for avansert for legfolk.

På gruppenivå har de to virkestoffene likt virkningsnivå, det var mitt poeng. Ville bare gjøre forklaringen enkel. :-)

På gruppenivå har de to virkestoffene likt virkningsnivå, det var mitt poeng. Ville bare gjøre forklaringen enkel. :-)

Gruppenivå ??? Hvis man er flere som tar tablettene sammen det da??

*så blond som jeg kan bli*

Gjest sykepleieren

Det er jeg enig i - men det ER to forskjellige stoffer :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...