Gå til innhold

Har du holdt tale noen gang?

Anbefalte innlegg

Jeg holdt 17.mai talen hjemme for noen år siden. Det året jeg var 16 og "babyruss", forresten. Var hjemme kl 7.30 om morran og skulle tale i 14-tida. Talen var kort og konsis, og tok 15 minutter. Ikke noe "Gud sign vår konge god" eller noe "alt var så mye verre under krigen" Den korteste talen i historien faktisk. Den eneste taleren som ikke har opplevd krigen tror jeg. Jeg fikk utrolig mye skryt for innholdet, og alle syntes den var passe lang ;-)

Som følge av dette fikk jeg også æren av å holde tale på avslutningsfesten fra ungdomsskolen, med ca 180 tilhørere. Jeg mistenker disse to hendelsene for å ha vært en medvirkende årsak til at jeg klarte å hale i land en S i norsk fra en eldgammel lærer som var utrolig gnien på karakterene *gliser*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105402-har-du-holdt-tale-noen-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke huske noen taler, men jeg har holdt opplæring for mindre grupper på jobben. Man føler seg som litt av en struts når man står der oppe og alles øyne er rettet mot deg:-)

Jeg slapp forresten unna taler i min beste venninnes bryllup, fordi hun SA at hun hadde avtalt med svigerfamilien o.l. at det ikke skulle være noen taler i bryllupsmiddagen. Men det var over en times taler likevel, sånne "spontane" greier. *stønn* Men jeg hadde ikke forberedt noe siden hun sa det ikke skulle være noe, så da så!!

Hvorfor skal folk på død og liv klunke i glasset med kniven, reise seg og holde en tale med masse svada under brylluper? Jeg synes det er noe herk. Fordømt kjedelig.

Jeg nedla totaltforbud mot taler under min egen bryllupsfest, og sa ganske så krasst "NÅDE den som prøver seg på noen taler....!"

Annonse

Gjest prust

Jeg var forlover i et bryllup - og da holdt jeg tale. Var toastmaster i min søsters bryllup + har holdt minnetal i to begravelser.

I tillegg har jeg holdt kurs med jobben, og holdt noen innlegg/foredrag der.

I motsetning til mange, synes jeg det er moro å høre på taler i brylluper!

Har aldri holdt tale og kommer ikke til å gjøre det. Det mar vært få eller ingen taler i de bryllup og konfirmasjoner jeg har vært i også, for familien tør ikke slikt.

I et kurs jeg var på, måtte alle deltagerne ettertur fram på talerstolen og snakke om et eller annet, men bare noen få minutt. Vi ble til og med filmet, og måtte se det etterpå. Fælt!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...