Gå til innhold

FU : snakker du med mat i munnen?

Anbefalte innlegg

Gjest gomlemomle

Var hos svigermor i går og spiste middag. Hun er nok det jeg vil kalle en fin dame, men når det kommer til bordskikk er hun helt utafor. Hun putter en større mengde mat i munnen og prøver å konversere. Nokså uelegant spør du meg. Det som er litt _vittig_ er at hun ble verre til å gjøre dette etter at jeg kommenterte at mannen min (hennes sønn) ikke måtte snakke med mat i munnen, fordi jeg forsto ikke hva han sa. Snakker du med mat i munnen, og har du tenkt på at noen kan reagere på det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105454-fu-snakker-du-med-mat-i-munnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hender, hvis jeg får et spørsmål mens jeg er midt i tygginga. Hvis jeg har så mye mat i munnen at det høres rart ut når jeg snakker gir jeg tegn om at jeg har hørt spørsmålet, og skal svare når jeg har svelga litt. De gangene jeg snakker med mat i munn prøver jeg også å holde munnen foran.

Stort sett snakker jeg ikke med mat i munn.

Det hender, hvis jeg får et spørsmål mens jeg er midt i tygginga. Hvis jeg har så mye mat i munnen at det høres rart ut når jeg snakker gir jeg tegn om at jeg har hørt spørsmålet, og skal svare når jeg har svelga litt. De gangene jeg snakker med mat i munn prøver jeg også å holde munnen foran.

Stort sett snakker jeg ikke med mat i munn.

Holder munnen foran hva? :)

Det spørs vel helt hvor jeg er, og hvem jeg spiser sammen med. Sammen med mann og barn hjemme, så tillater jeg meg å snakke selv om jeg har litt mat igjen. Men jeg tygger og svelger unna mest mulig først, for å unngå at smuler o.l. skal "hoppe ut".

På jobben, i lunsjen for eksempel, eller når vi spiser borte, tygger jeg ferdig og svelger mens jeg signaliserer med hånden at jeg skal svare, må bare svelge først. Da prøver jeg å unngå mat i munnen.

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...