Gå til innhold

Hvordan slippe se/motta søppelmailer?

Anbefalte innlegg

Gjest rødhettte

Hei!

Nå er jeg så lei alle mailene som kommer fra folk jeg ikke vet hvem er,og alle er bare å kaste i søpla. Sex-mailer og virusmailer osv! Får 30 pr dag...

Hva gjør jeg for at de avsenderne jeg ikke har i adresseboka automatisk havner i slettede elementer? Går det an? Hadde vært SUPERT... Trenger også en forklaring på hvordan det gjøres.

Tusen hjertelig takk for svar!

=)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105491-hvordan-slippe-semotta-s%C3%B8ppelmailer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rødhettte

Jeg har en liten løsning, men det er litt tungvindt, og tar kanskje tid, men blir sånn som du vil ha det til slutt.

Så hvis du bruker Outlook og ikke får noen andre svar kan jeg sikkert skrive ned en liten forklaring...

ja takk,vil gjerne ha di oppskrift. har holdt på litt med data,så burde få det til med ei ok forklaring!? =)

ja takk,vil gjerne ha di oppskrift. har holdt på litt med data,så burde få det til med ei ok forklaring!? =)

Ok, men du må gå inn og slette all søppelmailen manuelt, men du får iallefall sortert.

Først lager du en mappe i innboksen din (høyreklikk på "innboks"). Kall den noe fornuftig. Gå så inn på tools - message rules - mail....

Så krysser du av for "where the from-line contains people", og så må du klikke "contains people" nederst, og så kan du gå inn i adresseboka di, og velge alle som ligger der. Trykk på ok og sånn. I felt 2 i message rules velger du "copy it to the specified folder", klikker på "specified folder" i felt 3, og velger den mappen du laget i stad.

Da havner all søppelmail i innboks, mens all mail fra kjentfolk i din nye mappe. Da er det enkelt å bare trykke ctrl+a og delete i innboksen, så du får sletta all søppelmail på en gang.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hvis det er hotmail eller msn, oppretter du en lang adresse.

[email protected] får ingen,

mens

[email protected] får 50 om dagen.

Det er en algoritme som konstruerer adressene tilfeldig uten å vite om de er reelle, og lange adresser blir for mye for den.

Antallet adresser blir 32 opphøyd i antall tegn foran @. Da blir det fort mange når adressene blir lange, og kan kvele avsenderserveren. De fleste stopper på 6-8 tegn ser det ut som. Selv det er et kjempeløft og tar flere dager.

Hvis det er hotmail eller msn, oppretter du en lang adresse.

[email protected] får ingen,

mens

[email protected] får 50 om dagen.

Det er en algoritme som konstruerer adressene tilfeldig uten å vite om de er reelle, og lange adresser blir for mye for den.

Antallet adresser blir 32 opphøyd i antall tegn foran @. Da blir det fort mange når adressene blir lange, og kan kvele avsenderserveren. De fleste stopper på 6-8 tegn ser det ut som. Selv det er et kjempeløft og tar flere dager.

Jeg har et kort adresse, men får nesten aldri søppelmailer. Ytterst få. Halleluja.

Ulv I Faarikaal

Jeg har et kort adresse, men får nesten aldri søppelmailer. Ytterst få. Halleluja.

Det er nesten bare de kjente endelsene med mange epostadresser som er plaget, og de som legger ut epostadressen i klartekst på hjemmesider og i lister på internettsider. Roboter søker opp adresser på internettsider og samler dem for å sende spam.

Jeg trodde sånne som hotmail og co solgte adresser jeg.

Poenget er vel å ha to mailadresser - den ene bruker du til private mail , den andre bruker du til tull&tøys - hvis du trenger å oppgi mailadressen noe sted så bruker du den der. Du oppgir aldri din private adresse på noe nettsted.

Jeg har en online adresse - og der har jeg vel ikke mottatt en eneste søppelmail.

Har du først en adresse som du vil fortsette å bruke kan du jo bruke en mailwasher som ande her har tipset om.

Ulv I Faarikaal

Jeg trodde sånne som hotmail og co solgte adresser jeg.

Poenget er vel å ha to mailadresser - den ene bruker du til private mail , den andre bruker du til tull&tøys - hvis du trenger å oppgi mailadressen noe sted så bruker du den der. Du oppgir aldri din private adresse på noe nettsted.

Jeg har en online adresse - og der har jeg vel ikke mottatt en eneste søppelmail.

Har du først en adresse som du vil fortsette å bruke kan du jo bruke en mailwasher som ande her har tipset om.

Online stopper spam, da serveren føler om det kommer for mange opplagte.

Hvis det var slik du sier, ville

[email protected]

fått i hvert fall en på tre år ? Ikke fått en eneste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...