Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en datter på 7 1/2 mnd. som har fått påvist egg og melkeallergi. Bør jeg avstå fra egg og melk selv så lenge jeg ammer? Jeg kan ikke merke at hun reagerer på dette gjennom melken, men jeg har hørt at dersom jeg avstår, kan forebygge ytterligere allergiske reaksjoner som ex. astma.

Noen som vet? Håper på svar:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105515-eggmelkeallergi-og-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Min gutt reagerte med eksem når jeg drakk melk, men det slo ikke ut på allergitesten. Men jeg sluttet å drikke melk, og gutten ble bedre. Men helt fin ble han ikke før jeg kuttet helt ut egg. (Han har da altså også eggallergi, vistes på allergitesten). Mitt råd er derfor at du kutter ut egg selv også. Jeg ammet til han var litt over 1 år.(ikke fullammet så lenge da...) Vi har valgt å ikke ha egg i huset i det hele tatt. Det var innmari kjipt i starten, men nå som han er 2,5år går det helt greit. Jeg tror at det er større sjanse for at han vokser det av seg dersom han ikke blir utsatt for det.

Men det må jo bli opp til hver enkelt. Det blir selvfølgelig litt stusselig med kakebaksten, blir stort sett det samme. Men man kan fortsatt lage pannekaker. (noe jeg savnet noe innmari i starten før jeg skjønte at man kunne lage det allikvel)

Lykke til!!

Hei. Min gutt reagerte med eksem når jeg drakk melk, men det slo ikke ut på allergitesten. Men jeg sluttet å drikke melk, og gutten ble bedre. Men helt fin ble han ikke før jeg kuttet helt ut egg. (Han har da altså også eggallergi, vistes på allergitesten). Mitt råd er derfor at du kutter ut egg selv også. Jeg ammet til han var litt over 1 år.(ikke fullammet så lenge da...) Vi har valgt å ikke ha egg i huset i det hele tatt. Det var innmari kjipt i starten, men nå som han er 2,5år går det helt greit. Jeg tror at det er større sjanse for at han vokser det av seg dersom han ikke blir utsatt for det.

Men det må jo bli opp til hver enkelt. Det blir selvfølgelig litt stusselig med kakebaksten, blir stort sett det samme. Men man kan fortsatt lage pannekaker. (noe jeg savnet noe innmari i starten før jeg skjønte at man kunne lage det allikvel)

Lykke til!!

Takk for tipset:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...