Gå til innhold

Av og til har jeg problemer med å takle andres meninger

Anbefalte innlegg

Gjest gi meg råd

Jeg har vært på bunnen av meg selv lenge. Jeg kan ikke si pytt pytt til andres meninger når de er uenige med meg. Jeg tar det innover meg, blir utafor og så er det sykemeldinger og innleggelser. Noen råd fra vanlige mennesker om hvordan trene seg opp til å nyte livet uten å komme i konflikt med omgivelsene. Å ikke la seg irritere av alle idiotene rundt.

Fortsetter under...

"Noen råd fra vanlige mennesker om hvordan trene seg opp til å nyte livet uten å komme i konflikt med omgivelsene. Å ikke la seg irritere av alle idiotene rundt."

Første råd fra meg er at du lærer degselv å se at folk ikke er idioter fordi om de mener noe annet enn deg...

:o)

Gjest gi meg råd

"Noen råd fra vanlige mennesker om hvordan trene seg opp til å nyte livet uten å komme i konflikt med omgivelsene. Å ikke la seg irritere av alle idiotene rundt."

Første råd fra meg er at du lærer degselv å se at folk ikke er idioter fordi om de mener noe annet enn deg...

:o)

Jeg tror egentlig at du forsto hva jeg mente, og ikke trenger å være spydig.

Jeg tror egentlig at du forsto hva jeg mente, og ikke trenger å være spydig.

Oida..? Beklager, men jeg svarte bare på innlegget ditt. Du sier du har problemer med å takle andres meninger, og vil ha råd til å overse disse idiotene?

Innlegget mitt var ikke det minste spydig, jeg svarte bare på det du skrev.

Gjest thunderlips

Spør deg selv hvorfor du tar det så innover deg at andre er uenige med deg.

Dette er en treningssak. Pass på at du har velfunderte meninger, og at du får dem tydelig frem. Så, hvis du ikke får gehør, si til deg selv at du har gjort ditt, du har tenkt nøye gjennom saken, du har fått budskapet ditt klart og tydelig frem, og at da er det ikke noe mer du kan gjøre. Du som person er den du er, og opparbeider deg bare mer integritet ved å stå for det du mener, samtidig som du klarer å takle at andre er uenige med deg. Kanskje til og med dine meninger var de rette, selv om du ikke fikk gjennomslag for dem.

Annonse

Gjest nr. 2

Kanskje et råd er å ikke anse alle rundt deg som idioter?

Det er en usunn innstilling at folk er idioter fordi de er uenige med DEG.

Hvis du ikke greier å skjule denne innstillingen til andres meninger, er det IKKE rart at du kommer dårlig overens med andre mennesker.

Du burde søke profesjonell hjelp hvis du ikke allerede har det. Høres litt for dyptgripende ut til at du uten videre kanjobbe deg ut av det på egen hånd.

Gjest gi meg råd

Hvis du er i behandling så har du en fin mulighet til å ta opp dette problemet.

Hvis ikke: kontakt lege og få henvisning til psykiater eller psykolog.

Jeg går til behandling, og diskuterer dette problemet. Formulering min i innlegget mitt var psykologen sin i siste

time. Hun sa det med et smil for å understreke at hun mente det ikke alvorlig, men at jeg kunne ha rett og at det er lov å synes at andre er såkalt "dumme" uten å ta det innover seg. Jeg har stort sett fungert bra igjennom livet, men nå har det gått nedover den siste tida. Jeg vil gjerne ha innspill fra "vanlige".

Annonse

Det var da utrolig mange bedrevitende herinne. Jeg er overrasket over hvor mange reagerer på ordet idioter, det virker på meg som mange har det samme problemet som deg.

Er det flaut å vite bedre enn å kalle de som har andre meninger enn en selv for idioter? :o)

Forsøk å finne frem til aktiviteter du trives med, slik at du kan ha en del positive opplevelser i løpet av dagen. Hvis du liker å være ute i skogen, så sørg for å sette av tid til det. Liker du å lese, så sett av tid til det. osv osv. Positive opplevelser gjør deg bedre rustet og mindre sårbar kanskje.

Lett fysisk trening har vist seg å ha en antidepressiv virkning. Det er derfor viktig å trene i perioder hvor en er langt nede.

laguna1365380434

Jeg er litt uenig med de andre under her som benekter eksistensen av idioter i verden. Selvfølgelig finnes de (i hopetall) og selvfølgelig har ikke majoriteten alltid rett.

Det bunner ikke alltid i holdningsproblemer at en opplever ar tilværelsen er breddfull av brødhuer..;)

Mitt råd er at du må tenke skikkelig igjennom det du mener, og stå for det om du føler at du har rett.

Samtidig er det greit å innse at andre har rett innimellom, det er ingen skam å forandre mening om andre besitter overbevisende argumentasjon.

Enkelte gidder jeg ikke å diskutere noenting med, for de det ikke fører frem, rett og slett. Det er lov å tenke at noen er superduster, men jeg synes det er stygt å si eller signalisere det til vedkommende det gjelder, sef..

Og folk kan jo ha andre gode egenskaper du kan fokusere på..

Men jeg mener at det er lov for alle mennesker å stille med preferanser på hvem de vil omgåes. Alle er rett og slett ikke like meningsfylte å tilbringe tid med.

Det er lov å ignorere idiotene og tenke sitt. Men hvis du synes alle er idioter må jo det være litt plagsomt, så jeg tror jeg hadde satt meg ned og forsøkt å finne positive sider hos folk hvis jeg plutselig hadde følt det sånn.

Eller skaffet meg noen nye venner og impulser..

Dessuten kan det jo hende du er litt deppa? Da ser en jo gjerne litt svartere på både livet og menneskene enn strengt tatt nødvendig..

Håper det ordner seg:o)

laguna1365380434

Jeg er litt uenig med de andre under her som benekter eksistensen av idioter i verden. Selvfølgelig finnes de (i hopetall) og selvfølgelig har ikke majoriteten alltid rett.

Det bunner ikke alltid i holdningsproblemer at en opplever ar tilværelsen er breddfull av brødhuer..;)

Mitt råd er at du må tenke skikkelig igjennom det du mener, og stå for det om du føler at du har rett.

Samtidig er det greit å innse at andre har rett innimellom, det er ingen skam å forandre mening om andre besitter overbevisende argumentasjon.

Enkelte gidder jeg ikke å diskutere noenting med, for de det ikke fører frem, rett og slett. Det er lov å tenke at noen er superduster, men jeg synes det er stygt å si eller signalisere det til vedkommende det gjelder, sef..

Og folk kan jo ha andre gode egenskaper du kan fokusere på..

Men jeg mener at det er lov for alle mennesker å stille med preferanser på hvem de vil omgåes. Alle er rett og slett ikke like meningsfylte å tilbringe tid med.

Det er lov å ignorere idiotene og tenke sitt. Men hvis du synes alle er idioter må jo det være litt plagsomt, så jeg tror jeg hadde satt meg ned og forsøkt å finne positive sider hos folk hvis jeg plutselig hadde følt det sånn.

Eller skaffet meg noen nye venner og impulser..

Dessuten kan det jo hende du er litt deppa? Da ser en jo gjerne litt svartere på både livet og menneskene enn strengt tatt nødvendig..

Håper det ordner seg:o)

Oops, jeg leste mange innlegg mellom hovedinnlegg og svar her.. Du skrev jo at du var veldig nede..

Sånn sett ble vel min siste komentar litt overflødig..

Prøv å ha det gøy og gjør noe meningsfylt, så glir kanskje de svarteste tankene over..

Selvom jeg vet at det er lettere sagt en gjort, selvfølgelig..

Lykke til! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...