Gjest ikke undertegnet Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Mine karakterer fra allmenn er i toppsjiktet, men jeg har begynt å få endel fravær. Jeg skal utdanne meg i mange år etter videregående, og da er det jo disse karakterene som vil telle. Vil arbeidsgiveren da be meg om vitnemål fra videregående for å se hvor mye fravær jeg har, for å eventuelt ikke ansette meg hvis det er mye? Jeg har god orden- og oppførselskarakter. 0 Siter
asterix Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Når du er ferdig med høyere utdanning er det ingen som bryr seg med vitnemålet ditt fra videregående overhode. Ikke engang fagkarakterene derfra er det noen som bryr seg med. 0 Siter
dharma Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Noen ser på fraværet, ja! Hjelper om du har en god forklaring på det da. 0 Siter
soleil Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Enig med asterix. Hvis du tar høyere utdanning sender du ikke med utskrift av karakterene fra videregående. Har du masse fravær og dette er de siste papira du har å levere derimot, så ligger du dårlig an. Om du kan dokumentere fraværet pga sykdom, kjøretimer etc. så er det positivt. 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Fraværet teller mest for dem som skal søke seg læreplass. Her er fravær alfa og omega. På allmennfag er det ikke fullt så alvorlig med fravær men du bør ha dokumentasjon på det uansett. 0 Siter
sigga Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Det er jo ekstra imponerende hvis du har gode karakterer selv om du har mye fravær....jeg ville streket under fraværet med rødt jeg og skrevet en liten notis med OBS!OBS! når du skal til å søke jobb..... ( jeg er likedan...gode karakterer, og høyt fravær...har aldri hatt problemer med fraværet mitt...) 0 Siter
Tonette Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Hun som har med inntak av nye lærlinger på vår arbeidsplass sier at fraværet er noe av det de legger mest vekt på. Det hjelper ikke om du er aldri så flink, dersom du sjelden er tilstede på jobb. 0 Siter
Kamilla Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Jeg hadde mye fravær siste året på videregående, for jeg fødte en sønn midt i året, jeg har faktisk gått glipp av et par jobber pga det, for de syns jeg har for høyt fravær på vintemålet. Hjalp ikke at jeg hadde fått et barn. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Det er jo ekstra imponerende hvis du har gode karakterer selv om du har mye fravær....jeg ville streket under fraværet med rødt jeg og skrevet en liten notis med OBS!OBS! når du skal til å søke jobb..... ( jeg er likedan...gode karakterer, og høyt fravær...har aldri hatt problemer med fraværet mitt...) Ekstra imponerende? Neppe. Lite fravær er alltid en fordel. Om du tar høyere utdanning så er det ikke SÅ viktig, men smarte arbeidsgivere vil sjekke fraværet på videregående. 0 Siter
sigga Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Ekstra imponerende? Neppe. Lite fravær er alltid en fordel. Om du tar høyere utdanning så er det ikke SÅ viktig, men smarte arbeidsgivere vil sjekke fraværet på videregående. Prøvde¨å være ironisk og se det beste i det "værste"...Men det er vel litt bra å klare å ha topp karakterer selv om en har vært lite på skolen...det vitner da om litt selvdisiplin på hjemmefronten og at en kan vær faglig dyktig med liten innsats???...(",).. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.