Gjest Belli Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg er 35 år, og har en deilig liten prøverør-datter på 15 mnd. Til høsten skal vi i gang med søsken forsøk, men jeg er usikker på hvor mange egg jeg skal sette inn... Sist satte vi tilbake 2 egg, og ble gravid ved første forsøk. Nå er jeg usikker på om jeg tør å sette inn mer en 1 egg- ikke fordi jeg er redd for å få tvillinger- men fordi jeg er redd for kompliksjoner med tvillingesvangerskap. Jeg er jo begynnt å bli "gammel" også, hva sier dere?? Er det virkelig så mange komplikasjoner med tvillingesvangerskap, hva vil dere anbefale meg å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105599-1-eller-2-egg-inn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayla2 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei.Jeg fikk satt inn to egg begge gangene jeg gjorde icsi forsøk og fikk tvillinger begge gangene.Jeg har vært gjennom to ukompliserte tvillingsvangerskap.Har født dem normalt 7 og 12 dager før termin.Et tvillingavangerskap er et risikosvangerskap og sjansen for å føde prematurt er større enn ved enlingesvangerskap.Ellers så får man mye mer oppfølging av jordmor og leger og jevnlig kontroll på sykehus med ultralyd.Jeg synes at dersom det viser seg på innsettingsdagen at du kun har to brukbare egg så tilbakefører du begge.Jeg skal ikke legge skjul på at det til tider kan være veldig slitsomt med tvillinger,men det er så utrolig morsomt også. Ønsker deg lykke til med valget. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105599-1-eller-2-egg-inn/#findComment-614516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg kan ikke anbefale deg noe som helst. Det er bare du og mannen din som vet hva som er riktig for dere. Det du kan være klar over er følgende: Når du allerede har født et barn er det lettere å bli gravid enn hvis du ikke hadde hatt barn fra før. Det er ett eller annet med forholdene i livmoren som gjør det. De som har født tidligere, har også lettere for å få tvillinger enn de som ikke har født før. Hvis du setter inn ett isteden for to egg, reduseres sjansen for å lykkes, men den halveres ikke. På min klinikk regner de ca. 40% sjanse for å lykkes med 2 egg, og 30% med ett egg. De beregner sjansen for tvillinger til ca. 25% normalt. Hvis man har født før regner de sjansen til ca. 30%. For oss endte det med at vi satte inn ett egg. Tulla vår er 19 mnd. nå, og vi kunne ikke tenke oss tvillinger. Vi syntes det ville bli for mye slit og for lite kos. Isteden kjøpte vi en 3-pak med forsøk, så vi har litt flere sjanser. Dere trenger selvsagt ikke å ta noen endelig bestemmelse før dere kommer til innsetting. Hvis dere har 2 egg av god kvalitet, er det naturligvis ganske stor sjanse for at begge fester seg. Lykke til uansett hva dere bestemmer dere for ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105599-1-eller-2-egg-inn/#findComment-614699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
luske Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei. Vi har også en liten IVF gutt fra først forsøk. Var vedig i stuss på om vi skulle sette inn 2 eller 1 egg på 1. søskenforsøk, men det endte med at vi satte inn 2. Forsøket var ike velykket - dvs testet en HCG på 9, men så kom mensen. Jeg er veldig glad i dag at vi satte inn 2 egg. Vi har etter dette hatt 2 mislykkede fryseforsøk og jeg har igjen virkelig begynt å kjenne på kroppen hvor vondt det er med disse mislykkede forsøkene .... nå er jeg ikke i tvil - jeg vil ha størst mulig sjanse for å få å bli gravid - og jeg ønsker meg veldig 3 barn - da et jo tvillinger et alternativ - er 34 år nå. Jeg fikk vite av legen at det var svært gode sjanser for at det 1. søskenforsøk et skulle gå bra - men verden er ikke alltid slik man ønsker... Lykke til med valget! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105599-1-eller-2-egg-inn/#findComment-615236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.