Gå til innhold

Dårlig trest av vegvesenet

Anbefalte innlegg

petter smart

http://www.vegvesen.no/kampanje/bilbelte/test.htm

Mitt vurdering ble:

Du slurver med beltebruken....

Dette til tross for at jeg krysset av for at jeg alltid brukte belte, uansett. Og at dette var viktig osv osv. Men jeg ber ikke folk i baksetet om å ta på belte. Og da slurver jeg jo, eller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105614-d%C3%A5rlig-trest-av-vegvesenet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Du bruker stort sett alltid bilbelte, og dermed er du en av de som gjør trafikken tryggere både for deg selv og andre. Hvis alle hadde vært like opptatt av beltebruk som deg, hadde døds- og skadetallene sunket betraktelig. Fortsett slik.

jeg fikk dette resultatet, selv om jeg krysset av på at jeg alltid bruker bilbelte - i taxi og + at jeg ber andre ta det på... Så får ejg "stort sett" til resultat? Dårlig test...

petter smart

Du bruker stort sett alltid bilbelte, og dermed er du en av de som gjør trafikken tryggere både for deg selv og andre. Hvis alle hadde vært like opptatt av beltebruk som deg, hadde døds- og skadetallene sunket betraktelig. Fortsett slik.

jeg fikk dette resultatet, selv om jeg krysset av på at jeg alltid bruker bilbelte - i taxi og + at jeg ber andre ta det på... Så får ejg "stort sett" til resultat? Dårlig test...

Og jeg som bruker i taxi, men ikke ber andre om det får at jeg slurver.... Makan.

mariaflyfly

9 poeng til meg.

"Du bruker stort sett alltid bilbelte, og dermed er du en av de som gjør trafikken tryggere både for deg selv og andre. Hvis alle hadde vært like opptatt av beltebruk som deg, hadde døds- og skadetallene sunket betraktelig. Fortsett slik."

Bruker alltid bilbelte uansett. Og er nøye på at de som sitter på med meg gjør det samme.

Annonse

SVAR: Du fikk 9 poeng

9-10

Butikken er over gata...så jeg MÅTTE være ærlig der.

petter smart

SVAR: Du fikk 9 poeng

9-10

Butikken er over gata...så jeg MÅTTE være ærlig der.

Kjører du til butikken som er rett over gata??????

Kjører du til butikken som er rett over gata??????

Ja - innrømmer det. Det er tungt å bære varene over plassen enkelte ganger. Det har hendt jeg har lånt handlevogna helt hjem, i de tilfeller jeg har glemt å ha med bilen. Jeg har bare ikke armer til å bære - så langt :)

Uff, jeg må skjerpe meg

SVAR: Du fikk 6 poeng

4-8

Du slurver med beltebruken. Husk at sjansen for å bli skadet er 10 ganger større i tettstedene enn på motorvegene, og uten bilbelte er sannsynligheten for at du skades ved sammenstøt langt høyere enn hvis du har det på deg.

Er jo ikke DITT ansvar om folk har på bilbelte i taxi eller ikke da... Er det din bil de sitter i er det jo ditt ansvar.

Konklusjon: Meningsløs test! : )

Juridisk er det ikke ditt ansvar, nei - selv om det er din bil. Unntaket er barn under 15 år, som du alltid har ansvaret for å sikre forsvarlig når du er sjåfør.

Men: dersom du har en belteløs passasjer i setet bak deg og dere kolliderer, kan du fordoble vekten til denne personen ganske mange ganger for å regne ut hvor mange kilo som treffer deg midt i ryggen. (Dette finnes det sikkert et fint regnestykke på et sted...)

Dette var kanskje egentlig et svar til petter smart - hvorfor i huleste ber du ikke folk ta på seg belte i din bil, da? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...