Gå til innhold

Har du møtt mye motgang i livet ditt?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke positiv hver dag

Føler meg litt nummen i dag. Har nettopp fått vite noe av kjæresten min som jeg ikke likte og har vanskeligheter for å akseptere.

Føler at livet går meg imot noen ganger. Jeg har møtt veggen et par ganger, men på tross av det, er jeg optimistisk og har stort sett et godt humør.

Mitt motto har vært "what dosen't kill you only makes you stronger". Nå begynner jeg å tvile på om det stemmer. I stedet for å bli sterker, begynner jeg nå å føle meg trett og svak. Hva er din erfaring? Og til slutt, har du noen råd eller tips som kan få meg til å se litt lysere på livet?

Har en dårlig dag i dag... dessverre.

Fortsetter under...

Gjest Jobbulf

"Du er aldri så lykkelig, eller aldri så ulykkelig som du innbiller deg!"

Når jeg tenker tilbake på de øyeblikkene som jeg nå ser på som de lykkeligste i mitt liv - var de egentlig så rosenrøde som jeg innbiller meg?

Og når jeg har fått de vonde stundene litt på avstand, var det egentlig så ille som jeg trodde der og da?

Gjest Humlepungen

Nå vet jeg ikke hva du fikk vite av kjæresten din men...

Ivertfall om det er noe fra den tiden før han/hun ble sammen med deg så må du huske på at dette er fortid. Jeg vet om mange som sliter med å godta sin elskedes "fortid".

Og husk en annen sak. Det at du har det ekstra vanskelig akkurat nå er ikke noe rart. Du fikk jo nettopp vite noe som sjokkerte deg på en eller annen måte. Når du har summet deg litt vil nok det bli bedre. Bare tenk bakover. Du har nok fått vite/opplevd ting som har vært oppskakende, men som føltes bedre etter noen dager.

Håper du vil føle deg bedre snart.

Vennlig hilsen

Nå vet jeg ikke hva du fikk vite av kjæresten din men...

Ivertfall om det er noe fra den tiden før han/hun ble sammen med deg så må du huske på at dette er fortid. Jeg vet om mange som sliter med å godta sin elskedes "fortid".

Og husk en annen sak. Det at du har det ekstra vanskelig akkurat nå er ikke noe rart. Du fikk jo nettopp vite noe som sjokkerte deg på en eller annen måte. Når du har summet deg litt vil nok det bli bedre. Bare tenk bakover. Du har nok fått vite/opplevd ting som har vært oppskakende, men som føltes bedre etter noen dager.

Håper du vil føle deg bedre snart.

Vennlig hilsen

Jeg er veldig skuffet og lei meg i dag, men jeg håper og tror at dette ikke skal hindre meg i å fortsette i forholdet.

Det tilhører hans fortid og det har ingenting med meg å gjøre. Han er glad i meg og jeg burde heller verdsette at han er så åpen med meg.

Jeg trenger bare å sette ting i perspektiv. Men glemme det helt klarer jeg nok ikke.

Takk, du har helt rett.

Gjest Humlepungen

Jeg er veldig skuffet og lei meg i dag, men jeg håper og tror at dette ikke skal hindre meg i å fortsette i forholdet.

Det tilhører hans fortid og det har ingenting med meg å gjøre. Han er glad i meg og jeg burde heller verdsette at han er så åpen med meg.

Jeg trenger bare å sette ting i perspektiv. Men glemme det helt klarer jeg nok ikke.

Takk, du har helt rett.

Åpenhet er bra. Det er en god forutsetning for å ha et godt og stabilt forhold.

Håper bare ikke at han har fortalt deg at han var en gal øksemorder to år før han traff deg. Da må du vurdere litt diverse her;o)

Lykke til

Annonse

Åpenhet er bra. Det er en god forutsetning for å ha et godt og stabilt forhold.

Håper bare ikke at han har fortalt deg at han var en gal øksemorder to år før han traff deg. Da må du vurdere litt diverse her;o)

Lykke til

Hehe, nei heldigvis ikke.

I en alder av 30 år, tror jeg at jeg har truffet mannen i mitt liv. Derfor gjør det så vondt å høre om enkelte ting. Jeg skulle ønske at han ikke hadde en fortid før han traff meg, men det er jo så urealistisk som bare det.

I en alder av 30 år, tror jeg at jeg har truffet mannen i mitt liv. Derfor gjør det så vondt å høre om enkelte ting. Jeg skulle ønske at han ikke hadde en fortid før han traff meg, men det er jo så urealistisk som bare det.

Se på det som en tillitserklæring, om han har fortalt deg noe som også HAN syns er vondt. Om det er snakk om tidligere forhold som han har fortalt deg om, så tenkt på at det er bedre å være "den siste" enn "den første". ;)

Joda - i et liv så lærer man seg å få seg noen på trynet. Det er sunt det, - men ikke alt man opplever er sunt likevel. Det er da viktig å ha noen å blåse ut overfor, eller aktiviteter som kan få deg på andre, mer positive tanker. En hobby, en god venninne etc. En god dose galgenhumor og en god latterkrampe etter en liten flaske vin, kan gjøre underverker :) Lykek til i livet!

Gjest Blues lady

Kjenner meg igjen i dette, og på sett og vis tror jeg dette dreier seg om andre jenter- tidligere i livet. Kanskje gjør det ikke det, men ofte er det de tingene som er vanskligst å "godta". Men som du selv sier, han er åpen med deg - og han er sammen med deg i dag. Fortid er fortid, og fører ingenting godt med seg å grave i den.

Tro meg, jeg hadde skikkelig store problemer med fortiden til en jeg var sammen med. Jeg taklet overhode ikke at han hadde ligget med "ørten", og jeg gjorde det til slutt slutt. Fordi jeg spurte og gravde om detaljer, så ble det til slutt så belastende for meg. Jeg klarte det ikke rett og slett. Dette er i dag 8 år siden. heldigvis har jeg lært av det der.

Prøv å tilgi ham hva han ebnn bærer med seg fra sin fortid. Det nytter ikke at du skal holde det i mot ham. Og du? Vær gla du får vite det nå, og ikke etter at dere evt er gift.

Ønsker deg lykke til!!

Ps. Av skade blir man ikke bare skadd, man KAN bli klok også .Alt ettersom hvordan man velger å se det og gjøre med det.

Gjest motgang gjør sterk

Jeg tror jeg har en av rekordene i det!

Kort fortalt: Giftet meg ung , ble mishandlet i flere år , har fått 3 kronisk syke barn , har mistet all kontakt med all familie + venner ( fordi jeg gikk ut av en sekt) , har vært igjennom en legetabbe ( operasjon) , som gjør at jeg nå bare har en nyre igjen som fungerer dårlig , har måttet fjerne et foster da jeg var litt mere enn 17 uker på vei ( på grunn av fare for livet) , har tilbrakt over 70 uker på sykehuset i løpet av ca 6 år ; ja dette er en kortversjon!

Ble uføretrygdet før fyllte 30 år og går med daglige smerter på grunn av sammenvoksninger og div..

Jeg tror du skal tenke litt positivt jeg. Ikke gå å gruble over fortiden ; det hjelper ikke !

Det du fikk vite er ikke verdens undergang!

Se positivt på livet heller , og se FREMOVER!

Motgang gjør stek , er mitt motto!

Gjest Pricilla

Kan kanskje stemme det ja...

Hmm.. Vil ikke kalle det så mye motgang! Synes ikke du bør teke på det, for det var noe mellom han og henne, ikke deg. Er det fordi du kanskje ikke kan få selv du reagerer så sterkt på det? Skjønner at du synes det er forferdelig trist, men fortida hans bør du ikke bekymre deg over.. Så lenge han ikke har gjort noe helt crazy da..

Men at han valgte å dele dette med deg viser jo at han stoler på deg, DET bør du være glad for! Og det kan jo være dere får deres eget en dag dere og, selv om du ikke tror det..

Annonse

Prøv å snu litt på det og spør:

Hva om denne mannen ikke hadde hatt følelser for noen før vi møttes (han er 30, sa du?), hva om han ikke hadde hatt sterke opplevelser på godt og vondt...? Ville jeg hatt en mann som ikke hadde vært forelsket på 30 år? Ville jeg hatt en mann med et liv som en Blenda-reklame?

For øvrig, hvis dette er mannen som hadde en kjæreste som tok abort (som det antydes under her), synes jeg ærlig talt du kan skamme deg litt. Skulle det liksom være en livskrise for _deg_?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...