Lillemus Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Alle dynene (både våre og ungenes) brettes til siden hver morgen og henger over fotgavlen på sengene hele dagen, til vi går og legger oss om kvelden. Har lest om midd jeg også serru. 0 Siter
avil Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Jeg skifter sengetøy en gang i måneden. Jeg er ikke redd midd. 0 Siter
avil Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Man har da kjølerom Stabler du boksmadrassen inn i kjølerommet hver dag? 0 Siter
Åsemor Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Liker midd jeg, så jeg reier ikke opp, jeg skifter på senga alt for sjelden, og jeg lufter aldri dyna. Skikkelig kvalm er jeg faktisk... Men du, jeg lurer bare på hvor du har sengeenden i senga di? 0 Siter
Gjest middelmådig Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Hvordan _ser_ man midden da? Med forstørrelseglass? Hvordan merker man at det er blitt mindre midd, f.eks. etter en runde i fryser, sterk solvarme ...? 0 Siter
Gjest mysterisk Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 "Desutten tar du knekken på mye mere midd ved å legge senklærne i fryseren en stund." Det stemmer det du sier der, men det er kanskje litt vanskelig å få stappet madrassen oppi fryseren Hæhh, har du ikke egen fryser til madrassene??????????????????????????????????????????????????????????????????????. Jeg har en stor som rommer 5 madrasser og en litt mindre til alle dynene og putene. Man kan aldri være for forsiktig når det gjelder disse uhyrene som ligger om natta og koser seg med dryssene fra huden vår. 0 Siter
Gjest tilt Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Stabler du boksmadrassen inn i kjølerommet hver dag? Jeg sover på kjølerommet 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Hvordan _ser_ man midden da? Med forstørrelseglass? Hvordan merker man at det er blitt mindre midd, f.eks. etter en runde i fryser, sterk solvarme ...? Hvis en ikke reagerer på midd, så merker en ikke noe fra eller til. Men faren for å utvikle middallergi er jo større jo mere midd det er. Jeg kan garantere at når en har middallergi merker en VELDIG godt om det har blitt mindre midd i senga. En får sover feks., pga at en greier trekke pusten. 0 Siter
Gjest Bipbop Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Liker midd jeg, så jeg reier ikke opp, jeg skifter på senga alt for sjelden, og jeg lufter aldri dyna. Skikkelig kvalm er jeg faktisk... Men du, jeg lurer bare på hvor du har sengeenden i senga di? Er redd jeg ikke skjønte spørsmålet! 0 Siter
serendipity Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Fint, da fortsetter jeg med å ikke re sengene..!! 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Du dreper ikke midden ved å riste lett på dyna, eller la dyna ligge nedert i senga sammenbretta. Skal du kverke midden må du enten fryse eller vaske dyna på minst 60 grader... Dessuten er midd en naturlig ting vi trenger, den renser huden for døde hudceller. Dessuten merker vi eller ser vi den ikke.. Men du trenger ikke vise meg et forstørra bilde av midd - for pene er de ikke! : ) Skal man "lufte ut" midden så er det best å henge dyna ut av vinduet eller på verandaen/terrassen, men midd er det der fortsatt.. 0 Siter
Åsemor Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Er redd jeg ikke skjønte spørsmålet! Du sier "Av og til bretter jeg dyna i fire og legger den i sengeenden" Så da lurer jeg på hvor sengeenden er! Men jeg skjønte jo selvfølgelig at du mente fotenden, og sa det bare på spøk. 0 Siter
Gjest Bipbop Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Du sier "Av og til bretter jeg dyna i fire og legger den i sengeenden" Så da lurer jeg på hvor sengeenden er! Men jeg skjønte jo selvfølgelig at du mente fotenden, og sa det bare på spøk. Åja! Fotenden heter det ja! Jeg sier faktisk sengeenden til vanlig jeg tror jeg. Jeg får legge av meg det da. Kanskje. 0 Siter
Gjest Bipbop Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Du dreper ikke midden ved å riste lett på dyna, eller la dyna ligge nedert i senga sammenbretta. Skal du kverke midden må du enten fryse eller vaske dyna på minst 60 grader... Dessuten er midd en naturlig ting vi trenger, den renser huden for døde hudceller. Dessuten merker vi eller ser vi den ikke.. Men du trenger ikke vise meg et forstørra bilde av midd - for pene er de ikke! : ) Skal man "lufte ut" midden så er det best å henge dyna ut av vinduet eller på verandaen/terrassen, men midd er det der fortsatt.. Jeg sa jeg rista vekk husstøvet - ikke midden! Og midden renser vel ikke kroppen for hudrester. Den lever av hudavfall bare. Men det detter av helt av seg selv. Slikt hudavfall finnes rundt omkring i hele huset, og der også samler det seg midd, men selvfølgelig i mye mindre mengder. Det er pga av vi ligger stand by i så mange timer og at det er varmt og fuktig i tillegg at det blir så mye midd akkurat i senga. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.