Gå til innhold

Visste dere at.... (om sengetøy)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mysterisk

"Desutten tar du knekken på mye mere midd ved å legge senklærne i fryseren en stund."

Det stemmer det du sier der, men det er kanskje litt vanskelig å få stappet madrassen oppi fryseren :)

Hæhh, har du ikke egen fryser til madrassene??????????????????????????????????????????????????????????????????????. Jeg har en stor som rommer 5 madrasser og en litt mindre til alle dynene og putene.

Man kan aldri være for forsiktig når det gjelder disse uhyrene som ligger om natta og koser seg med dryssene fra huden vår.

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Hvordan _ser_ man midden da? Med forstørrelseglass? Hvordan merker man at det er blitt mindre midd, f.eks. etter en runde i fryser, sterk solvarme ...?

Hvis en ikke reagerer på midd, så merker en ikke noe fra eller til.

Men faren for å utvikle middallergi er jo større jo mere midd det er.

Jeg kan garantere at når en har middallergi merker en VELDIG godt om det har blitt mindre midd i senga. En får sover feks., pga at en greier trekke pusten.

Gjest Pricilla

Du dreper ikke midden ved å riste lett på dyna, eller la dyna ligge nedert i senga sammenbretta. Skal du kverke midden må du enten fryse eller vaske dyna på minst 60 grader...

Dessuten er midd en naturlig ting vi trenger, den renser huden for døde hudceller. Dessuten merker vi eller ser vi den ikke.. Men du trenger ikke vise meg et forstørra bilde av midd - for pene er de ikke! : )

Skal man "lufte ut" midden så er det best å henge dyna ut av vinduet eller på verandaen/terrassen, men midd er det der fortsatt..

Gjest Bipbop

Du sier "Av og til bretter jeg dyna i fire og legger den i sengeenden"

Så da lurer jeg på hvor sengeenden er! Men jeg skjønte jo selvfølgelig at du mente fotenden, og sa det bare på spøk. ;)

Åja! Fotenden heter det ja! Jeg sier faktisk sengeenden til vanlig jeg tror jeg. Jeg får legge av meg det da. Kanskje.

Annonse

Gjest Bipbop

Du dreper ikke midden ved å riste lett på dyna, eller la dyna ligge nedert i senga sammenbretta. Skal du kverke midden må du enten fryse eller vaske dyna på minst 60 grader...

Dessuten er midd en naturlig ting vi trenger, den renser huden for døde hudceller. Dessuten merker vi eller ser vi den ikke.. Men du trenger ikke vise meg et forstørra bilde av midd - for pene er de ikke! : )

Skal man "lufte ut" midden så er det best å henge dyna ut av vinduet eller på verandaen/terrassen, men midd er det der fortsatt..

Jeg sa jeg rista vekk husstøvet - ikke midden!

Og midden renser vel ikke kroppen for hudrester. Den lever av hudavfall bare. Men det detter av helt av seg selv. Slikt hudavfall finnes rundt omkring i hele huset, og der også samler det seg midd, men selvfølgelig i mye mindre mengder. Det er pga av vi ligger stand by i så mange timer og at det er varmt og fuktig i tillegg at det blir så mye midd akkurat i senga.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...