Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser nå på sykehus og i dag fikk hun som skal ha minstemann og jeg vedtak på betalingen, 450 kr døgnet uten utgiftsdekning fordi det skjer her hjeme. Det er heller ikke ekstra betalt for røde dager. Hva synes dere om denne betalingen? Hadde dere ville hatt en seksåring hele døgnet i flere uker for den betalingen. Hun som skal være her har ikke mulighet til å ta en annen jobb da han slutter tidlig på skolen flere dager. Jeg synes det er kjempedårlig betalt og synes ikke det er riktig at man utnytter folk på denne måten.

Skrevet

Er ikke det sånn typisk avlasterlønn, da? Da får man nemlig, hvis ikke annet tilsier det, betalt (ikke mye) for så og så mange timer på ettermiddag/kvelden og for hver 4de time på natta, elns.

Ja det er kjempedårlig og det er vel derfor det er så vanskelig å finne avlastere.

Skrevet

Er ikke det sånn typisk avlasterlønn, da? Da får man nemlig, hvis ikke annet tilsier det, betalt (ikke mye) for så og så mange timer på ettermiddag/kvelden og for hver 4de time på natta, elns.

Ja det er kjempedårlig og det er vel derfor det er så vanskelig å finne avlastere.

Her er det ikke snakk om timelønn men døgnlønn. Avlastingslønn er ca 100 kr timen og 1/3 om natta når han sover. Hvordan skal hun overleve på denne lønna, hun har jo utgifter hun også som oss andre.

Skrevet

Her er det ikke snakk om timelønn men døgnlønn. Avlastingslønn er ca 100 kr timen og 1/3 om natta når han sover. Hvordan skal hun overleve på denne lønna, hun har jo utgifter hun også som oss andre.

Du må ikke tro jeg mente det var ok! :)

Men altså, jeg kjenner noen som er avlastere som får betalt i den størrelsesordnen du beskrev, de får litt over tusen kroner på en helg.

Skrevet

Du må ikke tro jeg mente det var ok! :)

Men altså, jeg kjenner noen som er avlastere som får betalt i den størrelsesordnen du beskrev, de får litt over tusen kroner på en helg.

Det er et besøkshjem og ikke avlastning. De får betalt 450 kr døgnet + utgiftsdekning 190 kr. Og da er det kun for en helg. Her er det snakk om tre uker og da blir det barmhjertighet, det er jeg ikke interessert i. Ungen min er verdt mer enn som så.

Jeg er drit forbannet.

Skrevet

Det er et besøkshjem og ikke avlastning. De får betalt 450 kr døgnet + utgiftsdekning 190 kr. Og da er det kun for en helg. Her er det snakk om tre uker og da blir det barmhjertighet, det er jeg ikke interessert i. Ungen min er verdt mer enn som så.

Jeg er drit forbannet.

Hadde hun vært i sitt eget hjem, var kanskje betalingen ok. Hun kunne jo da gjøre "egne" ting innimellom og når barnet sov. Nå må hun "jobbe" 24 timer i døgnet.

Skrevet

Hadde hun vært i sitt eget hjem, var kanskje betalingen ok. Hun kunne jo da gjøre "egne" ting innimellom og når barnet sov. Nå må hun "jobbe" 24 timer i døgnet.

Det er en timelønn på 35,33 kr

Skrevet

18 kr timen mener jeg. Jeg tenkte 12 timer i døgnet.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Dårlig betalt, ja. Jeg var avlaster; en hel helg i mnd. (kom fredag ettermiddag, hjem søndag halv elleve om kvelden) og fikk da betalt for 25 timer. Skulle da også opp om natta, samt stell av person morgen/kveld, lage mat, div.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Det er en timelønn på 35,33 kr

Altfor lite.

Skrevet

Altfor lite.

Det er godt du er enig med meg at 18 kr timen er dårlig betalt. Jeg synes liksom jobben med å passe et barn blir veldig undervurdert.

Skrevet

Dårlig betalt, ja. Jeg var avlaster; en hel helg i mnd. (kom fredag ettermiddag, hjem søndag halv elleve om kvelden) og fikk da betalt for 25 timer. Skulle da også opp om natta, samt stell av person morgen/kveld, lage mat, div.

Hvorfor fikk du bare for 25 timer? For personen sov ellers *himler med øynene*. Vet at dette er et problem.

Skrevet

Tanta mi passet søstra mi som den gang var 25 (og handicappet) i to uker i fjor, mens mamma og pappa var i syden. Hun fikk utbetalt 9000 kroner, som skulle dekke kost og losji. Har ikke regnet på det, men er ikke det nesten dobbelt så mye?

Skrevet

Er det virkelig sant at hun får så lite? Det er jo helt syk. Trodde dere ikke hun kom til å få 800??

Skrevet

Tanta mi passet søstra mi som den gang var 25 (og handicappet) i to uker i fjor, mens mamma og pappa var i syden. Hun fikk utbetalt 9000 kroner, som skulle dekke kost og losji. Har ikke regnet på det, men er ikke det nesten dobbelt så mye?

Jo, det ligner mer på det de lovet oss i februar. I dag fikk vi vedtaket og jeg reiser på torsdag. Så det er jo litt sent å trekke seg men det hadde hun ikke gjort uansett.

Skrevet

Er det virkelig sant at hun får så lite? Det er jo helt syk. Trodde dere ikke hun kom til å få 800??

Jo, men jeg var der i dag og da var det plutselig 450 kr. Det var ikke blitt bestemt før. Det er greit at man ikke gjør det for pengene men man vil jo ha litt igjen for det. Tror du det finnes så mange skikkelige idealister at de ville gjort det for den prisen :o)

Skrevet

Jo, men jeg var der i dag og da var det plutselig 450 kr. Det var ikke blitt bestemt før. Det er greit at man ikke gjør det for pengene men man vil jo ha litt igjen for det. Tror du det finnes så mange skikkelige idealister at de ville gjort det for den prisen :o)

Nei, ærlig, så tror jeg ikke så mange hadde gjort det, for som du og har nevnt så kan hun jo ikke gjøre noe annen jobbing el vedsiden av siden han slutter tidlig et par dager. Husker du hvor mye jeg fikk utbetalt når jeg hadde han de 3 ukene? Det var EN god del... Må ha hatt nesten et par tusen i døgnet..

Skrevet

Nei, ærlig, så tror jeg ikke så mange hadde gjort det, for som du og har nevnt så kan hun jo ikke gjøre noe annen jobbing el vedsiden av siden han slutter tidlig et par dager. Husker du hvor mye jeg fikk utbetalt når jeg hadde han de 3 ukene? Det var EN god del... Må ha hatt nesten et par tusen i døgnet..

Du hadde det de dagene han ikke var i barnehagen. Så jeg må si at forskjellen er innmari stor, Altfor stor etter min mening. Og jeg som begynte å diskutere dette med dem da de sa lønna var 800 kr døgnet.

Skrevet

Du hadde det de dagene han ikke var i barnehagen. Så jeg må si at forskjellen er innmari stor, Altfor stor etter min mening. Og jeg som begynte å diskutere dette med dem da de sa lønna var 800 kr døgnet.

Ikke sant. Men, 450 er da ekstremt lite.. Er det absolutt ingen tillegg altså?

ikke msn idag?

Skrevet

Jeg er ambulansearbeider og får 1200 i døgnet. Det blir en timeslønn på 50 kr....

Det er altså viktigere jobber som også er dårlig betalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...