Gjest Pianisten Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Jeg er en 20år gammel jente som elsker pianomusikk. Nå har jeg bestemt meg for å prøve å begynne å spille. Et par spørsmål: -Hvodan finner jeg pianolærer i Oslo? -Hvor mye koster det ca? -Må jeg lære noter? Helst vil jeg lære sanger etter gehør - Lærer man fort, eller går det så treigt at man gir opp etter et par ganger? -Er jeg for gammel til å begynne nå? -Hvor mye koster et bærbart piano? Blir kjempetakknemlig for svar!! 0 Siter
darma Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Du er ikke for gammel. Du bør lære noter, bra spesielt når du vil spille senere uten at du vet melodien, dessuten er det lettere. CDEFGAHC - C DUR skala , start med D- D dur skala. Er ikke såå vanskelig? Let på internett, telefonkatalogen, varierer i pris, men ofte en til en undervisning. Ja det går fort, noen få akkorder så kan man spille sanger!! Øv hverdag litt - best... Men man sier man må spille 7 år for å kunne et instrument GODT 0 Siter
carma Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Du er ikke for gammel. Du bør lære noter, bra spesielt når du vil spille senere uten at du vet melodien, dessuten er det lettere. CDEFGAHC - C DUR skala , start med D- D dur skala. Er ikke såå vanskelig? Let på internett, telefonkatalogen, varierer i pris, men ofte en til en undervisning. Ja det går fort, noen få akkorder så kan man spille sanger!! Øv hverdag litt - best... Men man sier man må spille 7 år for å kunne et instrument GODT "CDEFGAHC - C DUR skala , start med D- D dur skala. Er ikke såå vanskelig?" Uhm.. det der var ikke veldig riktig ) Må nok putte på noen # inni der, ja. 0 Siter
Gjest Pianisten Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 "CDEFGAHC - C DUR skala , start med D- D dur skala. Er ikke såå vanskelig?" Uhm.. det der var ikke veldig riktig ) Må nok putte på noen # inni der, ja. Kan faktisk C-dur skalaen allerede:) Mange akkorder som må til? 0 Siter
carma Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Kan faktisk C-dur skalaen allerede:) Mange akkorder som må til? Mange akkorder som må til for hva da? Når du lærer deg noter, kvintsirkelen og oppbygging av treklanger, lærer du for alle akkordene i de forskjellige toneartene også ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.