Prozak Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Hei, Jeg synes det er helt OK å bruke "kvinne" når personen er over 18 år. For meg er kvinne et positivt/nøytralt ord, som viser at man er voksen, og ikke et barn. Med vennlig hilsen Vel...kan ikke akkurat si at jeg synes "kvinne" passer så godt på 18-20 åringer. Greit nok at man er "voksen" på papiret, men der stopper det ofte også. ".................." 0 Siter
Gjest Iznogood Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Hei, Jeg synes det er helt OK å bruke "kvinne" når personen er over 18 år. For meg er kvinne et positivt/nøytralt ord, som viser at man er voksen, og ikke et barn. Med vennlig hilsen Kanskje dialekt har noe å si også? 0 Siter
petter smart Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Kan du da forklare meg hvorfor kvinenr i kontaktannonser kaller seg jente selv om de er over 50 år? 0 Siter
MsSophie Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 ...jeg er 37 år og er både jente, kvinne, dame, og quinde....alt etter tid, sted og humør! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.