punkyB Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Da kan man jo ikke se om det er ketsjup eller sennep man har på da jo !!?? Dette lurer jeg litt på - så det er fint om noen kan svare meg !! 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Og hvordan i alle dager har de klart å fjerne rødfargen fra tomatene? Flekkfjerningsindustrien burde ta lærdom! 0 Siter
Bassisten Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Og hvordan i alle dager har de klart å fjerne rødfargen fra tomatene? Flekkfjerningsindustrien burde ta lærdom! Doh... Den er jo laga av gule tomatar. 0 Siter
Gjest annette Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Det er,som bassisten sier,laget av gule tomater,derfor fargen.Dette er selvsagt for å øke salget mht. unger.Det var jo nylig snakk om at i Usa hadde de både rosa og lilla ketchup. Kan forøvrig bemerke at den smaker helt for jævlig!Masse sukker og løs i konsistensen.Ungene likte den ikke.Så heretter blir det bare rød ketchup på oss... 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Doh... Den er jo laga av gule tomatar. Gule tomater? Wot? Grønnsaksverdenen trenger med inspeksjon. 0 Siter
Gjest peacemaker Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Doh... Den er jo laga av gule tomatar. Er sennepen gul??? 0 Siter
Bassisten Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Gule tomater? Wot? Grønnsaksverdenen trenger med inspeksjon. I det heile tatt... Gule og raude GRØNNsaker? Huff og huff. 0 Siter
punkyB Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Skrevet 19. mai 2003 Smaker den annerledes og? Limer inn fra annettes svar : Kan forøvrig bemerke at den smaker helt for jævlig!Masse sukker og løs i konsistensen. Jeg har ikke smakt den selv - bare så reklame for den nettopp. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 Jeg har slutta å lure på reklamebransjen eller produktutviklerene. Men innimellom klarer de å få til noe folk liker. Ketsjupen (rød) er et mysterium den også, en 50-årig trend. Den gule tror jeg ikke noe på. 0 Siter
chanti Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Den er litt mildere på smak men er nok ladet for å prøve å selge mere . Det neste nå blir rød sennep. 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Hvorfor kan man lure på... Ketchup skal være rød!!! Jeg elsker ketchup, og bruker det på en del... Men ikke f.. om jeg kommer til å smake den gule. Synes den ser ekkel ut jeg! Tenk deg spagetti og kjøttdeig med GUL ketchup a! Eller pølse og lompe med gul ketschup, og gul sennep.. SEr uappetittelig ut rett og slett! 0 Siter
flosshatt Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 den gule er lysere enn sennep.. og smaker det samme som rød.det kommer jo en blå og hvit ketchup nå fra heinz... 0 Siter
Mistera Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 den gule er lysere enn sennep.. og smaker det samme som rød.det kommer jo en blå og hvit ketchup nå fra heinz... Da jeg var yngre (barn) ELSKET jeg ketshup... Husket min mor ba meg passe på magen når jeg brukte en halv tube i spagettien, da var den STOORE drømmen BLÅ ketshup.... Tror det er vel for å selge mer, til barna... Reklametrikset! Det er jo barna som er de store forbrukerene her i landet, de får jo det de ber om! 0 Siter
Lenny Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Det er tilpasning til nye regler som kommer fra EU. Det er nemlig bestemt at ketchupen skal være gul og smake som sennep.. ..og sennepen skal være rød og smake som ketchup. I en overgangsfase er det ok å bare endre på fargen. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Det er tilpasning til nye regler som kommer fra EU. Det er nemlig bestemt at ketchupen skal være gul og smake som sennep.. ..og sennepen skal være rød og smake som ketchup. I en overgangsfase er det ok å bare endre på fargen. Og til slutt skal vi blande/kverne sammen ost, grøt og flesk for å spare tid ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.