Gå til innhold

Noen her som har peiling på CS-gass?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Ser jo at dette kan være nyttig, men da mer for å finne tilbake til en mistenkt. Finner en først denne kan en lete etter bevis med en bestemt mistenkt i tankene.

Men hvordan er det å vaske bort dette stoffet? Er ikke det mulig er jo klærne ødelagt og jeg ser for meg mange erstatningssaker. Litt kjipt å komme på en uteplass med UV lys og så se ut som et juletre.

>>Ser jo at dette kan være nyttig, men da mer for å finne tilbake til en mistenkt.

Javisst er det fiffig, men det må sees på som et indisie sammen med andre bevis og indiser.

>>Finner en først denne kan en lete etter bevis med en bestemt mistenkt i tankene.

Man kan kaste mistanke på andre med illusjoner, men det vet politiet, og lar seg ikke så lett lure.

>>Men hvordan er det å vaske bort dette stoffet? Er ikke det mulig er jo klærne ødelagt og jeg ser for meg mange erstatningssaker.

Det er usynlig i vanlig lys, og kan vaskes bort fra vanlige tøyer. Ikke fra huden og håret, da det biter seg godt fast i organiske stoffer.

>>Litt kjipt å komme på en uteplass med UV lys og så se ut som et juletre.

I blacklight, ja, det lyser som ei sol :-)

Fortsetter under...

CS gass er et våpen, og finnes i ulike styrker og med ulike drivgasser/ sytemer. Konsentrasjonen av de to vanlige aktive stoffene skal stå på boksen.

En privat CS gassboks er vanligvis halve konsentrasjonen av den militære/ politiet bruker.

Ikke forveksles med pepperspray som er mildere, men slett ikke ufarlig, selv om det er "organisk". Organiske er også dødsfarlige sopper og mange andre naturlige stoffer. Også her er konsentrasjonen av det virksomme stoffet Capsaicin viktig. Stoffet er en _sterk_ nervegift som er fettløselig, derfor kjelper det lite å skylle med vann.

CS gass kan skade folk, og blir du tatt med den i Norge, får du det på rullebladet, samme som kniv eller andre våpen. Et sprut rett i øyet fra 5 cm avtand, og det øyet er kaputt for alltid, det samme kan gjelde pepperspray.

Noen inneholder fargestoff som lyser i yltrafiolett lys, det er det viktigste syns jeg, for å finne er gjerningsmann.

http://www.hippy.freeserve.co.uk/csgas.htm

"Et sprut rett i øyet fra 5 cm avtand, og det øyet er kaputt for alltid, det samme kan gjelde pepperspray."

Det får bli opp til enhver og vurdere om de vil ta risikoen ved å bære rundt på noe slikt. Men hvis man blir overfalt, så er det etter min mening helt greit at øyet til vedkommende blir permanent ødelagt.

"................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...