laguna1365380434 Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Lurer litt på dette. Mange synes at sminke er en uting. Sykelig, stygt og unaturlig... Ikke kan en stole på at mennesket under sminken egentlig er fin heller.. Ergo hevder mange at slikt ikke brukes. Og i alle tilfelle dog bare på fest.. Og slett ikke mye. Vel. Selv er jeg sminkejunkie, og ærlig talt synes jeg at jeg blir mye penere etter den obligatoriske halvtimen på badet.. Og da snakker jeg sort kajal, tykke lag mascara, leppestift og hele pakka.. I det hele tatt synes jeg kunstig er pent.. Jeg har faktisk overhodet ingenting til overs for "naturlig" look.. Dere damer, tilhører dere de heldige som står friske og pene opp hver morgen? Driter dere i det? Eller finnes det flere jåler der ute? Og gutter.. Skal damene kun stille med bølger i håret og naturlig lød i kinnene etter oppkvikkende friluftsliv o.l? Eller er det stilig med rød leppestift, dyre strømper og sortmalte øyne? Eller gir dere faen i hele problemstillingen? 0 Siter
molli Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Jeg sminker meg ALLTID og hver morgen når jeg skal på jobb. Da må jeg bare, føler meg ustelt og blass ellers. Det tar ikke mer enn ti minutter likevel. Det er like mye en del av morgenstellet som dusjen. Må til for "å våkne og starte dagen". På hjemmebane, som i helgene og ellers, så gidder jeg ikke med mindre det er noe spesielt som skjer. Av sminke bruker jeg ingen glorete farger, kun naturfarger. Jeg har brune øyne, og de "tåler" litt farger og sminke uten å se hardt ut. Bruker daglig mørkbrun eyeliner, svart mascara. Til fest og "fint; i tillegg rødbrun lebestift (noen ganger lilla) og en gullfarget øyenskygge på øyelokkene. 0 Siter
Gjest Raffine Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Jeg er nødt til å ha badet minst en time om morgenen, eller viser jeg meg ikke utendørs. Tror folk hadde hatt problemer med å kjenne meg igjen om jeg plutselig slutta med sminke... 0 Siter
fresja Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Tar på litt mascarea og brun krem om morgenen. Til fest er det lov med litt meir. 0 Siter
Soria Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Jeg synes verken det er stygt, sykelig eller unaturlig, men jeg gidder ikke det styret selv. Jeg har ganske sterke farger, og har fått kommentarer på at jeg er heldig som er ferdig sminket fra naturens side. Det eneste jeg har følt behov for er å friske litt opp på hårfargen, og det gjorde jeg faktisk for første gang i dag. Jeg tok en farge nært opp til min egen, men med det rødskjæret jeg hadde naturlig før det ble så mørkt som det er nå. Jeg sminker meg litt til fest da, men det er vel mest for å føle meg litt mer pyntet. 0 Siter
Åsemor Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Jeg går ikke ut uten leppestift! Ikke til postkassa engang! Men har sjelden noe annen sminke enn det. Hvis jeg har en kvise jeg har lyst til å skjule, bruker jeg dekkstift, og hvis jeg skal på byen hender det kanskje jeg tar på litt mascara. 0 Siter
org Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Jeg føler meg mer vel når jeg er sminket. Svart kajal og svart_vannfast_mascara. Jeg er mørk i håret, og litt brun, så da blir det ikke så hardt, synes jeg. Øyenskygge eier jeg ikke, men har tenkt å kjøpe. Finner bare ikke rett fargen. Jeg liker ikke den klebne følelsen av leppestift. 0 Siter
favn Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Har et rituale som tar max 10 effektive min og som omfatter det vanlige... 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Dere damer, tilhører dere de heldige som står friske og pene opp hver morgen? Ja, nå når jeg er litt brun. Men sminken den kommer på plass etter at jeg har fått i meg kaffen. Driter dere i det?Nei. Eller finnes det flere jåler der ute? Litt jålete, ja. Og gutter.. Skal damene kun stille med bølger i håret og naturlig lød i kinnene etter oppkvikkende friluftsliv o.l? ? Eller er det stilig med rød leppestift, dyre strømper og sortmalte øyne?? Eller gir dere faen i hele problemstillingen. Nei? 0 Siter
pip Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Jeg synes det er kult med sminke. På andre. Sjøl synes jeg bare jeg ser horete ut, og har aldri skjønt hvordan jeg skal blande farger eller finne noe som passer. Har alikevel et sminkeskrin jeg har dratt med meg i 15 år, stort sett betøende av families avlagte. Og det bruke sånn sirka en gang annethvert år. Men det hender jeg tar på emg leppestift, og da ser det vistnok ut til at jeg har alt mulig annet også. Så jeg har nok nok farger i meg sjøl. Og gutta har alltid syntes det har vært kult, har fått en del komentarer om at det er flott at jeg ser like bra ut på 10 cm som på avstand. 0 Siter
Tornerose Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Jeg sminker meg ikke så veldig til hverdags, litt mascara og kanskje lebestift er alt. Jeg synes mye av sminken andre bruker ser forferdelig ut, særlig en tykk kajal-strek over og under øyet er det verste jeg vet, og jeg har enda til gode å se noen som kler det. Jeg synes de aller fleste ser best ut med _litt_ sminke. 0 Siter
birdie Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Som blond og fager skandinav føler jeg at jeg må ha mascara for at jeg skal få et "ansiktsuttrykk" (føler meg blass uten). Jeg farger også brynene jevnlig. Ellers er det kun leppestift som hører med til den daglige sminken; alt utover disse to er festsminke for meg. 0 Siter
monsina Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Jeg går ALDRI ut uten sminke, knapt 50 m til postkassa om nabo'n ikke er hjemme. Det er fast rituale hver dag, inn med linsene, fast pudder, så kajal og mascara. Leppestift på vei ut døra, eller i bilen. ArtDeco nr. 55. Egentlig ikke så _veldig_ mye sminke, men nok til at jeg føler meg rar og naken uten. På en jåleskala fra 1-10 ligger jeg nok borti 8. Det hender at jeg kan gå og subbe hele formiddagen på fridager i sovegenser, joggebukse og uten sminke - og det er nå greit innimellom, men jeg går aldri ut sånn. Mascara er i hvertfall et minimum - 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Jeg bruker ikke sminke, føler meg så skrekkelig unaturlig uten, men synes _litt_ sminke er pent, men det skal lite til før det blir for mye. Jeg er overhode ingen Synnøve Solbakken fra naturens side, bare så det er sagt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Jeg gir faen. Er det virkelig bare du og jeg som kjører natur her eller? 0 Siter
shecat Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Bruker litt øyeskygge, mascara og leppestift. Men jeg MÅ ikke - hender ofte at jeg går uten. 0 Siter
favn Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 nei, det bruker jeg ikke. Hør her, jeg har hatt nicket mitt i noen år. Er det for mye for deg å være litt original og finne på ditt eget? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.