Gå til innhold

FU:Sminke eller ikke sminke?

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Til daglig når jeg skal på jobb bruker jeg svart eyeliner og mascara. Også leppestift i en litt dus farge.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

5

• Lillemus

4

• SoriaMoria

3

• Anki

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg bruker øyeskygge. Av og til maskara. Hadde sikkert brukt eyeliner litt oftere, hadde jeg bare visst hvordan i huleste man påfører det. Hver gang jeg prøver blir jeg seende ut som et lite helvete. skjevt og stygt og usj. Jeg tror jeg må ta meg et sminkekurs en dag.

Skrevet

Er det virkelig bare du og jeg som kjører natur her eller?

Ser sånn ut, Lillemus. Jeg er lat, hva har du å si til ditt forsvar? ;-)

Skrevet

Hør her, jeg har hatt nicket mitt i noen år. Er det for mye for deg å være litt original og finne på ditt eget?

dette er mitt eget.

Skrevet

dette er mitt eget.

Hør her, jeg har hatt nicket mitt i noen år. Er det for mye for deg å være litt original og finne på ditt eget?

Fawn kom _i dag_.

Skrevet

Jenny: "mamma - jeg liker deg best med sminke, jeg ...."

Såe ..... ja, jeg må også sminke meg hjemme.

Skrevet

Ser sånn ut, Lillemus. Jeg er lat, hva har du å si til ditt forsvar? ;-)

Jeg _kan_ overhode ikke å sminke meg, det føles dessuten helt snålt å gå rundt med kitt og klin i fjeset. Tør jo ikke gni meg i øynene engang når jeg en meeeeget sjelden gang har mascara på! Slipper i alle fall å tenke på om mascaraen er gnidd utover eller om jeg har fått lebestift på tennene. :o)

Skrevet

De fleste ser bedre ut med sminke - poenget er å få den til å se ganske naturlig ut til daglig - så kan man ha på litt mer til fest.

Men man må kanskje ikke ha like mye sminke på fisketur .

Skrevet

Nå gir du meg dårlig samvittighet. Jeg har vært så lat i det siste at jeg ikke har giddi å sminke meg. Bare hvis jeg skal noe mer enn å gå i butikken. Jeg skal skjerpe meg og sminke meg hver dag heretter for jeg blir mye penere med litt sminke :o)

I hvert fall de neste ukene for jeg blir mye mer fornøyd av å se et sminket ansikt i speilet enn et slitent usminket tryne. Men de neste ukene skal jeg jo omgås folk hver dag også.

Skrevet

Fawn kom _i dag_.

ja, og hva så? selv om ole kom først er det da ikke forbudt at ola kom etterpå.

Skrevet

ja, og hva så? selv om ole kom først er det da ikke forbudt at ola kom etterpå.

Gjest siv-katrin
Skrevet

Det her er en utrolig interessant debatt, tycker jag... ;-) Selv er jeg ei jente som bruker litt sminke til hverdags, det blir helt "feil" att gå utan, mens jeg kan ta i lite mer i helgene eller til fest. Jeg giller å pynte meg. :-) Och jeg synest at sminke er feminint og bruker man den riktig, så fremhever den de vakre trekk hos jenten som bruker den, fremfor å ødelegge de vakre trekk. Dessverre er det non jenter som bruker sminke helt feil, og det synes. Sminke skal ikke synes for mye, bare anes. Men det er en kunst.

Hva bruker jeg til daglig? Påjobb bruker jeg mascara, lite solpudder evt concealer og lite gloss.

Ellers er det hele packen. ;-)

Men alt med måte...

De fleste gutter jeg har møtt synes det er pent med litt sminke, men syns også det finns grenser.

Øh, vel, detta var mitt bidrag i debatten.

Hej då! :-)

Skrevet

Jeg gir f.. :)

Bruker ikke sminke av noe slag, hverken til hverdags eller fest.

Skrevet

Dette er virkelig ikke noe å henge seg opp i, favn.

For det første - "fawn" kommer sannsynligvis ikke til å bytte nick uansett hva du sier.

For det andre - på et såpass stort nettsted som DOL, er det registrert mange tusen forskjellige brukernavn og nick. Ikke lett å finne på noe helt unikt, skal du vite. Sett at fawn etterkom ditt ønske og byttet til...la oss si "theresa".. og like etterpå finner han/ hun ut at noen allerede bruker nicket "therese"... skal "fawn" da bytte igjen? Og hvor mange ganger? Det finnes tross alt ikke noen side hvor man kan se alle nickene som er i bruk...

mener

Gjest SoriaMora
Skrevet

Dette er virkelig ikke noe å henge seg opp i, favn.

For det første - "fawn" kommer sannsynligvis ikke til å bytte nick uansett hva du sier.

For det andre - på et såpass stort nettsted som DOL, er det registrert mange tusen forskjellige brukernavn og nick. Ikke lett å finne på noe helt unikt, skal du vite. Sett at fawn etterkom ditt ønske og byttet til...la oss si "theresa".. og like etterpå finner han/ hun ut at noen allerede bruker nicket "therese"... skal "fawn" da bytte igjen? Og hvor mange ganger? Det finnes tross alt ikke noen side hvor man kan se alle nickene som er i bruk...

mener

Nei, du har kanskje rett.

Skrevet

Har eit par kompisar som sminkar seg litt når dei går på byen. Er det greit?

Eg tenkjer ikkje over det, og syns i grunnen dei kler det, sjølv om eg ikkje ville gjort det sjølv.

Og ja - dei er hetero.

Skrevet

Har eit par kompisar som sminkar seg litt når dei går på byen. Er det greit?

Eg tenkjer ikkje over det, og syns i grunnen dei kler det, sjølv om eg ikkje ville gjort det sjølv.

Og ja - dei er hetero.

Har forstått at det blir mer og mer vanlig. Litt rart, men man blir kanskje vant til det etterhvert...?

Skrevet

Nei, du har kanskje rett.

Synes ikke det gjør noe når det er mitt nick det likner heller jeg.

Jeg kan lese, og det forutsetter jeg også at alle andre brukere av et skriftlig forum kan.

Gjest Sora Moria
Skrevet

Synes ikke det gjør noe når det er mitt nick det likner heller jeg.

Jeg kan lese, og det forutsetter jeg også at alle andre brukere av et skriftlig forum kan.

Javel. Jeg har nok et større ego enn deg.

Skrevet

Jeg går ikke så mye som til postkassa uten sminke...

Bruker som regel bare eyeliner og mascara til hverdags, men det _må_ jeg ha for å gå utenfor døra :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...