Gå til innhold

Fokusere på problemer ved å skru represaliene opp til det urimelige

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

En måte å fokusere på kan være å trekke opp alt til det ekstreme og så se hva situasjonen faller tilbake til:

Mødrene på leketunet i området der jeg bodde før, truet med å slippe ut all lufta av hjula på alle biler som kjørte inn på tunet og parkerte. Med den reaksjon at alle bileiere truet med politi, juling og det som verre var.

Bikkjeslagsmålet var et faktum.

Resultatet var at det ble _vesentlig_ færre biler som kjørte på leketunet, og flere humra i skjegget. Hensikten oppnådd. Men truslene var 100 ganger verre enn noen hadde tenkt å gjennomføre, og skjellsordene hagla tett.

Det samme kan jeg tenke meg hundeeiere har fått oppleve: avliving av hunder som ikke er i bånd. Ytterst få hunder blir avlivet, men desto flere hunder i bånd etterpå.

Fortsetter under...

laguna1365380434

Og det gjør jo ingenting fra eller til for de hundene som faktisk blir avlivet og familiene deres.

Så du er for teorien om å knuse et par egg for å lage omelett?

Da kunne vi jo steke et par kriminelle også, til skrekk og advarsel?

Hadde sikkert skremt den jevne småskurk det..

Målet helliger ikke alltid middelet.

Synes

Ulv I Faarikaal

Og det gjør jo ingenting fra eller til for de hundene som faktisk blir avlivet og familiene deres.

Så du er for teorien om å knuse et par egg for å lage omelett?

Da kunne vi jo steke et par kriminelle også, til skrekk og advarsel?

Hadde sikkert skremt den jevne småskurk det..

Målet helliger ikke alltid middelet.

Synes

Jeg syns ikke hunder skal avlives, og ikke familiene deres heller, men at alle skal ta ansvar og hensyn.

Krig oppstår når vi ikke snakker sammen, ikke forutser konflikter og ikke skjønner at andre plages.

For ordens skyld vil jeg si at vi har hatt et 10-talls bikkjer i alle fasonger, og et hundretalls problemer i like mange fasonger direkte relatert til disse.

laguna1365380434

Jeg syns ikke hunder skal avlives, og ikke familiene deres heller, men at alle skal ta ansvar og hensyn.

Krig oppstår når vi ikke snakker sammen, ikke forutser konflikter og ikke skjønner at andre plages.

For ordens skyld vil jeg si at vi har hatt et 10-talls bikkjer i alle fasonger, og et hundretalls problemer i like mange fasonger direkte relatert til disse.

Jeg synes også alle skal ta ansvar og hensyn..

Men jeg synes ikke vi kan benytte urettferdige metoder og ramme tilfeldig for å statuere eksempel..

Spesielt ikke i saker som angår liv og død.. Heller ikke for hunder..

Ellers vet jeg jo etterhvert at du er glad i dyr, og fant derfor innleggets sluttpoeng litt overaskende.. :o)

Ulv I Faarikaal

Jeg synes også alle skal ta ansvar og hensyn..

Men jeg synes ikke vi kan benytte urettferdige metoder og ramme tilfeldig for å statuere eksempel..

Spesielt ikke i saker som angår liv og død.. Heller ikke for hunder..

Ellers vet jeg jo etterhvert at du er glad i dyr, og fant derfor innleggets sluttpoeng litt overaskende.. :o)

Poenget kan være å koke opp alle til maks aggresjon for å få kjølt ned til noe som alle kan spise. Metoden er ikke så ueffen egentlig, men det koster svidd bust.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...