Gå til innhold

Gammel nol for SSRIs??

Anbefalte innlegg

"Når skal du til lege igjen? For hvor lenge har du av de tablettene? Håper de tar slutt snart, du må da forstå at du er for ung for sånnt noe?!"

Å jeg blir sint...

Hva veit vel DU, mor? At det er NOE med psyken, at jeg bruker zoloft, altså "nervetabletter" Hva omfatter det begrepet, "nervetabletter"?

Er jeg ennå for ung til å ha negative følelser? Ser hun fortsatt bare EN av helsedimensjonene, nemlig den somatiske/fysiske?

Hmpf, du er fornøyd med eksamenen min. Trur du at du hadde vært det, om jeg ikke hadde brukt zoloft? Trur ikke jeg!

Du veit visst ikke særlig mye om hvordan det er du! Hvordan TRUR du det er?

Spekulerer i om du ville forstå om jeg greide å fortelle....(men jeg greier ikke det altså), men jeg har jo fått inntrykk av at du ikke har særlig mye til overs for mennesker som prøver å ta livet av seg. Da ville du nok også finne tanker på kutte arterier nokså idiotiske, og idiotiske er de kanskje, men slik har jeg nå en gang blitt. Ja, jeg også har noen irrganger.

Men har hun rett, er jeg for ung? Kanskje...

Er der ei aldersgrense for bruk av SSRIs?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10587-gammel-nol-for-ssris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Når skal du til lege igjen? For hvor lenge har du av de tablettene? Håper de tar slutt snart, du må da forstå at du er for ung for sånnt noe?!"

Å jeg blir sint...

Hva veit vel DU, mor? At det er NOE med psyken, at jeg bruker zoloft, altså "nervetabletter" Hva omfatter det begrepet, "nervetabletter"?

Er jeg ennå for ung til å ha negative følelser? Ser hun fortsatt bare EN av helsedimensjonene, nemlig den somatiske/fysiske?

Hmpf, du er fornøyd med eksamenen min. Trur du at du hadde vært det, om jeg ikke hadde brukt zoloft? Trur ikke jeg!

Du veit visst ikke særlig mye om hvordan det er du! Hvordan TRUR du det er?

Spekulerer i om du ville forstå om jeg greide å fortelle....(men jeg greier ikke det altså), men jeg har jo fått inntrykk av at du ikke har særlig mye til overs for mennesker som prøver å ta livet av seg. Da ville du nok også finne tanker på kutte arterier nokså idiotiske, og idiotiske er de kanskje, men slik har jeg nå en gang blitt. Ja, jeg også har noen irrganger.

Men har hun rett, er jeg for ung? Kanskje...

Er der ei aldersgrense for bruk av SSRIs?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10587-gammel-nol-for-ssris/#findComment-54778
Del på andre sider

Hei!!

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å gå på medisiner. Tenk om du hadde hatt diabetes da hadde ingen sagt noe om at du måtte ha insulinmedikamenter. Du har en lidelse som du trenger medisiner mot, og ikke hør på bedrevitere som egentlig ikke forstår seg. Og det er ingen aldersgrense for SSRI, det blir i visse tilfeller også gitt til skolebarn.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10587-gammel-nol-for-ssris/#findComment-47904
Del på andre sider

Hei!!

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å gå på medisiner. Tenk om du hadde hatt diabetes da hadde ingen sagt noe om at du måtte ha insulinmedikamenter. Du har en lidelse som du trenger medisiner mot, og ikke hør på bedrevitere som egentlig ikke forstår seg. Og det er ingen aldersgrense for SSRI, det blir i visse tilfeller også gitt til skolebarn.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10587-gammel-nol-for-ssris/#findComment-54780
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...