Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble insprirt av gaveinnlegget til å spørre dere hvordan dere tror folk på 40-50 år er?

Er det noe forskjell på dem og dere?

Tenker de veldig annerledes og ønsker de seg andre ting av livet enn det dere gjør?

Jeg vil påstå at den eneste forskjellen er kanskje noen rynker i ansiktet og litt mer erfaring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105935-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-alder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette spørsmålet er visst ikke til meg, siden jeg er i kategorien "dem" og ikke "dere".

Uansett synes jeg ikke det hører noe steds hjemme å sutre over at en gave fra ens to år gamle barnebarn ikke er fin eller dyr nok.

Det med livserfaringen kan jeg dessuten skrive under på.

Tror ikke jeg har forandre meg så mye siden jeg var 40-50...

Antar at du med "oss" mener personer i 20-30 års alderen. Tror ikke jeg har forandret meg så mye siden den gang, heller. Liker iallfall forsatt den samme musikken, men det vil jeg jo gjøre om 20-30 år også. Mange på 70-80 sier at de føler seg som ungdommer.

Gjest Masahiro

Agree!!! Litt skremmende å tenke på egentlig..... For selv er jeg nå passert 30, føler meg _egentlig_ ikke så mye anderledes enn jeg gjorde for 10 år siden. Altså er jeg nå en 20-åring i en 30-årings kropp. Må være ille når man passerer 70 og fortsatt føler det på den måten.....!? En 20-åring plassert i en 70-årings kropp... Må være litt merkelig... I allefall er jeg litt merkelig - ha,ha...!! *ler*

Annonse

Kizza1365380506

Nå er jo jeg og en av dem, men jeg mener det ikke er altfor stor forskjell på oss. Erfaringen er jo større selvfølgelig. Men jeg føler jo jeg tråkker i pianoet til stadighet da.

Men så lenge vi har barn som er i deres alder føler jeg at jeg henger med.

Når det gjelder gaver så må en jo anstrenge seg litt for å undersøke hva mottakeren ønsker seg.

Det er nå min personlige mening.

:o)

laguna1365380434

Folk er folk..

Jeg vært borti 20 år gamle kjerringer, og jeg har vært borti rocka 50 åringer..

Tror det går ut på å stagnere eller ikke..

Jeg liker personer med spenst og vidd, og det blir færre av de etter hvert..

Lett å være nonkomform som 18 åring, jeg tror en sliter litt mer med å gå mot strømmen som 40 åring..

Men jeg kjenner en del mennesker rundt 40-50, som er spretne til sinns, og som ikke har stivnet i holdning og væremåte..

Its all in the mind.. Bortsett fra rynkene da, sef..;o)

Tror ikke jeg har forandre meg så mye siden jeg var 40-50...

Antar at du med "oss" mener personer i 20-30 års alderen. Tror ikke jeg har forandret meg så mye siden den gang, heller. Liker iallfall forsatt den samme musikken, men det vil jeg jo gjøre om 20-30 år også. Mange på 70-80 sier at de føler seg som ungdommer.

oss er mellom 40-50

Agree!!! Litt skremmende å tenke på egentlig..... For selv er jeg nå passert 30, føler meg _egentlig_ ikke så mye anderledes enn jeg gjorde for 10 år siden. Altså er jeg nå en 20-åring i en 30-årings kropp. Må være ille når man passerer 70 og fortsatt føler det på den måten.....!? En 20-åring plassert i en 70-årings kropp... Må være litt merkelig... I allefall er jeg litt merkelig - ha,ha...!! *ler*

Det er nemlig slik det er og da blir det så galt når noen tror at 40-50 åringer har helt andre ønsker og tanker enn dem selv

Spør meg? - jeg ER jo 40 jeg.....og er ikke blitt noe anderledes inni enn da jeg var 28. Man blir ikke eldre i hodet, -som jeg vet.

Ja, da vet du jo svaret. Men hva tror de som er 20-30 og de over 40. Det virker som de tror vi er helt forskjellig fra dem.

Annonse

Før jeg fylte 30 var jeg en umoden fjott som ikke visste mitt eget beste. Personlig liker jeg å bli eldre og visere. Nå er jeg så heldig å ha en kjæreste som fyller meg opp mentalt og intellektuelt..... så fremtiden ser bra ut, gitt

Det høres ut som du er fornøyd :o)

Nå er jo jeg og en av dem, men jeg mener det ikke er altfor stor forskjell på oss. Erfaringen er jo større selvfølgelig. Men jeg føler jo jeg tråkker i pianoet til stadighet da.

Men så lenge vi har barn som er i deres alder føler jeg at jeg henger med.

Når det gjelder gaver så må en jo anstrenge seg litt for å undersøke hva mottakeren ønsker seg.

Det er nå min personlige mening.

:o)

Jeg og føler at jeg henger med og det tror jeg de fleste gjør :o)

NOEN rynker? :telle:

Ca 74 for å være helt nøyaktig.

Jeg ønsker meg forresten dette til 50-årsdagen:

- Canon PowerShot G3

- Flere hasjpiper

- Gavekort på bokhandel

- Varmekjeledress (til fotballkamper)

Akkurat passelige presanger for en 50-åring :o). Jeg håper du får ønskene dine oppfylt.

Folk er folk..

Jeg vært borti 20 år gamle kjerringer, og jeg har vært borti rocka 50 åringer..

Tror det går ut på å stagnere eller ikke..

Jeg liker personer med spenst og vidd, og det blir færre av de etter hvert..

Lett å være nonkomform som 18 åring, jeg tror en sliter litt mer med å gå mot strømmen som 40 åring..

Men jeg kjenner en del mennesker rundt 40-50, som er spretne til sinns, og som ikke har stivnet i holdning og væremåte..

Its all in the mind.. Bortsett fra rynkene da, sef..;o)

Rynkene unngår man ikke men resten av det å bli kjerring er ikke så vanskelig å unngå :o)

Ja, da vet du jo svaret. Men hva tror de som er 20-30 og de over 40. Det virker som de tror vi er helt forskjellig fra dem.

Ja, det er i ale fall helt sant. Jenter på 20 (som min datter) kan ikke forstå at jeg og gubben kan si at vi syns unge mennesker er vakre. Da er vi gamle griser,,,,:-) JEG syns ikke at gamle menn er vakrere enn unge gutter. men de tiltrekker meg, altså de gamle menn, -vel, ikke alle da - men han ene :)

bla, bla, bla :)

Dette spørsmålet er visst ikke til meg, siden jeg er i kategorien "dem" og ikke "dere".

Uansett synes jeg ikke det hører noe steds hjemme å sutre over at en gave fra ens to år gamle barnebarn ikke er fin eller dyr nok.

Det med livserfaringen kan jeg dessuten skrive under på.

Det virker som det er bare oss som svarer her. Kanskje de unge får litt å tenke på :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...