Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på noe ang feriepenger, lønn og sånt...

Samboeren min får ferie penger nå, for vi tar ferien litt tidlig. Siden vi venter barn til høsten har vi bestemt at han ikke skal ta ferien sin som han hadde tenkt. Vil han da få lønn siden han jobber hele tiden? Eller får han ikke i juli siden han fikk feriepenger nå¨??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106029-ang-feriel%C3%B8nn-osv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Arb giver kan kreve at han tar 3 uker ferie i juli/aug. Jeg har jobba i ferien og fått vanlig lønn i tillegg. Jeg sa bare at jeg ikke skulle ha ferie. Vanlig i juni er å gi alle feriepenger uten trekk, og så trekke for 4 uker ferie med en gang, det gjør at du får en stor lønning i juni, siden feriepengene er trekkfrie. Han får da ikke trekk i ferien når han tar den.

Men skal han ikke ta ferie, må han ikke få trekk for ferie i juni, men få de trekkfrie feriepengene i tillegg til den vanlige lønna.

Arb giver kan kreve at han tar 3 uker ferie i juli/aug. Jeg har jobba i ferien og fått vanlig lønn i tillegg. Jeg sa bare at jeg ikke skulle ha ferie. Vanlig i juni er å gi alle feriepenger uten trekk, og så trekke for 4 uker ferie med en gang, det gjør at du får en stor lønning i juni, siden feriepengene er trekkfrie. Han får da ikke trekk i ferien når han tar den.

Men skal han ikke ta ferie, må han ikke få trekk for ferie i juni, men få de trekkfrie feriepengene i tillegg til den vanlige lønna.

Arbeidsgiveren hans ble så gla for at han ikke skulle ta ferie. det er noe fiskeutstyr import, så de har jo storsesong da... Så de kommer ikke til å kreve han tra ferie...

Han har fastlønn... Og jobber i det private..

Da blir han trekt for de 3 ukene han har ferie samme m.nd som ferien foreligger, eller når firmaet kjører feritrekket for de øvrige tilsette. Praksis kan variere fra firma til firma.

Tilsvarende vil han jo få feriepengene for 2002 etter samme mønster som nevnt over.

Med unntak av denne m.n.d som vil gi en større lønn enn vanlig, vil lønna resten av årets m.n.d skje som normalt.

Lykke til med svangerskapet og fødselen :-)

PS. sett dere godt inn i regler om svangerskapspermisjon, der er det mange varianter.

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...