Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (13 minutter siden):

Jeg har sett flere ganger at du skriver lignende ting som de setningen jeg har uthevet. Jeg forstår deg, for vi er nok flere her som i en eller annen grad har levd et helt annet liv tidligere men som er blitt syk og som nå ikke er i stand til det samme lenger. Så har du dessverre fått en sykdom som gjør deg svært sengeliggende i motsetning til mange andre. 

Jeg tror derimot at du motarbeider deg selv noe og at du burde jobbe med å innse at det gamle livet du levde før er fortid. Det livet du har nå er her og nå og hva som skjer i framtiden vet du ikke. Det du vet (av erfaring) er at mye aktivitet (som ferie, reiser etc) gjør deg veldig dårlig i en lang periode i ettertid. Det går ikke kun utover deg men også de du bor sammen med. At du nå når du fortsatt er dårlig etter sommeren i det hele tatt vurderer å reise bort «for å leve litt også» er for meg helt meningsløst og vitner om svært lite selvinnsikt. 

Jeg er helt sikker på at det finnes andre måter å leve litt på som ikke krever så mye av deg og sekundært familien din som det det gjør når du velger å reise bort på ting. 

Så handlet det litt også om hvilken sykdom skal man lytte mest til. Psykiatrisk sykepleier anbefalte meg å reise. Hun trodde det kunne gjøre meg godt. Fastlegen ville ikke ta et standpunkt til eller fra.

Anbefalingene ved depresjon er å gjøre ting som før ville gjøre deg glad. Og jeg elsker bryllup. Elsker å pynte meg og gå i fin kjole. Elsker å se på andres kjoler. Elsker talene hvor en blir kjent med hovedpersonene på en helt ny måte. God mat. Fin musikk.

Så ja, rent me'messig så er det lurt å bli hjemme. Men det er en reel sjans for at å reise kan redusere depresjonen. Og det er jo en sjans for at en del av reduksjonen i funksjon skyldes depresjon. Og da er det faktisk en sjanse for at jeg blir bedre av denne turen.

Me- legen og dps er enige om en ting. Det er at anbefalingene deres går mot hverandre. Det som kan gjøre den ene sykdommen bra kan gjøre den andre verre.

Så ja jeg frykter jeg blir dårligere. Men det er en del av meg som også tenker at dette kan være bra for meg. 

Uansett om det er bra eller dårlig i lengden så vil det uansett være en god opplevelse. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Så handlet det litt også om hvilken sykdom skal man lytte mest til. Psykiatrisk sykepleier anbefalte meg å reise. Hun trodde det kunne gjøre meg godt. Fastlegen ville ikke ta et standpunkt til eller fra.

Anbefalingene ved depresjon er å gjøre ting som før ville gjøre deg glad. Og jeg elsker bryllup. Elsker å pynte meg og gå i fin kjole. Elsker å se på andres kjoler. Elsker talene hvor en blir kjent med hovedpersonene på en helt ny måte. God mat. Fin musikk.

Så ja, rent me'messig så er det lurt å bli hjemme. Men det er en reel sjans for at å reise kan redusere depresjonen. Og det er jo en sjans for at en del av reduksjonen i funksjon skyldes depresjon. Og da er det faktisk en sjanse for at jeg blir bedre av denne turen.

Me- legen og dps er enige om en ting. Det er at anbefalingene deres går mot hverandre. Det som kan gjøre den ene sykdommen bra kan gjøre den andre verre.

Så ja jeg frykter jeg blir dårligere. Men det er en del av meg som også tenker at dette kan være bra for meg. 

Uansett om det er bra eller dårlig i lengden så vil det uansett være en god opplevelse. 

Uansett. Jeg ville heller brukt restenergien på sønnen. Så får bryllup være bryllup.

Anonymkode: 7c8fb...4a0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...