Gå til innhold

Fortelle gynekolog om ny partner?

Anbefalte innlegg

Gjest Fiemor

Skal til rutinemessig gynekologisk kontroll i dag.

Her hvor jeg bor (Tyskland) gjør man det to ganger i året.

Jeg var sammen med min eks i 4 år, men har nå en ny partner.

Vi har hatt sex i flere måneder og har sluttet å bruke kondom.

Er dette noe man bør opplyse gynekologen om også hvis han ikke spør?

Av en eller annen grunn synes jeg det er litt pinlig å opplyse om at jeg har ny partner..

Helt sikkert teit av meg, jeg vet!!

Pleier DU å fortelle denslags eller satser du på at legen finner ut av det hvis du har blitt smittet av et eller annet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106046-fortelle-gynekolog-om-ny-partner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har mistanke om at du har blitt smittet av et eller annet, bør du nok fortelle at du har fått ny partner.

Hvorfor er det flaut egentlig? Uansett er det vel ikke noe gynekologen har noe med.

Æsj, du minnet meg forresten på at jeg skulle vært hos min også. Spiralen har sittet inne så lenge, at den er vel iferd med å ruste opp :)

Gjest Fiemor

MÅ du til slik kontroll to ganger i året, eller ??

Det er ingen som tvinger meg.

Her i Tyskland er det vanlig med kontroll to ganger i året når man går på pillen.

Forsikringen vår dekker det og man må ikke vente i flere dager (for ikke å si uker og måneder) som i pottit-Norge.

Så da er det jo bare å skreeve ut og være glad til, eller hur?

Annonse

Gjest skjønner

Her i Tyskland er det vanlig med kontroll to ganger i året når man går på pillen.

Forsikringen vår dekker det og man må ikke vente i flere dager (for ikke å si uker og måneder) som i pottit-Norge.

Ja, da låter det rekti

Gjest soIeiI

Hvis gynekologen er kjekk og bruker glidekrem så hvorfor ikke? :)

Hvis du har mistanke om at du har blitt smittet av et eller annet, bør du nok fortelle at du har fått ny partner.

Hvorfor er det flaut egentlig? Uansett er det vel ikke noe gynekologen har noe med.

Æsj, du minnet meg forresten på at jeg skulle vært hos min også. Spiralen har sittet inne så lenge, at den er vel iferd med å ruste opp :)

Hvor ofte er det egentlig meninga at man skal gå til gynekolog? Da tenker jeg sånn normalt sett, uavhengig av et evt. partnerbytte og sykdomsmistanker...

Jeg er ikke død enda, men det er leeenge siden jeg har vært der. Har ikke spesielt lyst heller...

Gjest soIeiI

Hvor ofte er det egentlig meninga at man skal gå til gynekolog? Da tenker jeg sånn normalt sett, uavhengig av et evt. partnerbytte og sykdomsmistanker...

Jeg er ikke død enda, men det er leeenge siden jeg har vært der. Har ikke spesielt lyst heller...

Jeg har litt lyst til å gå til gynekologen min, men det er ikke så lenge siden sist så..

Jeg har litt lyst til å gå til gynekologen min, men det er ikke så lenge siden sist så..

Hehe... hadde han enda vært høy, mørk og kjekk, så hadde det kanskje vært fristende. Han her er ikke kjekk, men for ung til at jeg ville syntes det var "greit". Tror han er bare noen få år eldre enn meg, jeg...

Har uansett ikke vært der siden minsta ble født for snart fire år siden. Var vel ikke noe GU da heller i ettertid. Da er det nærmere 4,5 år det er snakk om da. Jaja. Nå har jeg ikke tid lenger heller :)

Er det ikke en gang i året som er anbefalt da. Jeg mener å huske det ble sagt sist jeg var der.

Det var i forbindelse med at det lønte seg å ta biopsi(vevsprøve) såpass ofte, for hvis det er noe galt, lønner det seg å finne det ut så fort som mulig - sier seg jo selv egentlig.

Nå er det ikke slik at jeg kvier meg spesiellt til å gå til gynekolog, jeg er bare treg, og utsetter, og utsetter :-(

Samme med tannlegen. Var der i går, og da hadde jeg ikke vært hos han på litt over fire år. Takk og pris, hadde jeg bare et bittelite hull :-)

Så nå får jeg vel få somlet meg til å sjekke det andre hølet også.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...