Gå til innhold

Hvorfor har folk katter?

Anbefalte innlegg

Gjest fuglevenn

Fordi det er ingenting som er koseligere og mer avstressende enn en malende og blid katt..

Katten blir kompis, men ikke underdanig, det er fint.. Det er selsagt en liten ulempe at de går på do inne..(min kommer inn igjen hvis den må tisse:-/)

Men det er jo helt underordnet.. Kattkos oppveier lett for små ulemper..

Jeg er glad i dyr rent generelt, men katter i særdeleshet..

Hvorfor det forholder seg slik kan jeg ikke forklare..

Personelig har jeg litt problemer med å forstå hvorfor folk holder fugl.. De kan ikke koses og ikke bli din venn..

Men jeg har litt fuglefobi, tror jeg, synes de har creepy øyne..

"Personelig har jeg litt problemer med å forstå hvorfor folk holder fugl.. De kan ikke koses og ikke bli din venn"

Hvor har du dette fra? Min amazonpapegøye er en av mine beste venner, og er i allefall den vennen som er mest kosete. :) Før hadde jeg to undulater som var veldig glade i å kose.

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• Soria

4

• Ulv I Faarikaal

4

• laguna1365380434

4

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

"Personelig har jeg litt problemer med å forstå hvorfor folk holder fugl.. De kan ikke koses og ikke bli din venn"

Hvor har du dette fra? Min amazonpapegøye er en av mine beste venner, og er i allefall den vennen som er mest kosete. :) Før hadde jeg to undulater som var veldig glade i å kose.

Fra ingensteder egentlig..:)

Jeg er litt redd de, og synser vilt..

Mine erfaringer med fugler begrenser seg til en kort periode som vert for min brors fugl..

Det var en stor hvit&gul, mannevond sak, som hakket meg og skrek gjennomtrengende annenhvert minutt..

Også har nesten alle fugler jeg ellers har støtt på generelt vært hissige og infule..

Og dette med øynene da, jeg synes de har et visst ondskapsfullt og tomt preg..

Men du har selvølgelig rett, jeg eier ikke peiling på fugl..:o)

Jeg synes katter er koselig dyr, men personlig har jeg litt problemer med dyr som ikke tørker seg i ræva etter driting.

Det kan tross alt bli ufine flekker på møbler og klær når de gnir seg i mot meg.

(Må sies at jeg ikke har dyr og at det er fullt mulig at dette problemet bare foregår i mitt hode. Det foregår mye rart i mitt hode).

Annonse

Gjest soIeiI

Jeg synes katter er koselig dyr, men personlig har jeg litt problemer med dyr som ikke tørker seg i ræva etter driting.

Det kan tross alt bli ufine flekker på møbler og klær når de gnir seg i mot meg.

(Må sies at jeg ikke har dyr og at det er fullt mulig at dette problemet bare foregår i mitt hode. Det foregår mye rart i mitt hode).

Katter er svært renslige dyr.

Men det virker som om folk ikke tenker på at de rengjør seg selv med tungen.. Å la et dyr slikke seg i ansiktet eller på henda er direkte motbydelig.

Har dyret lang pels hender det en må hjelpe til litt, og ugh.. det er disgusting med lysebrun kattebæsj..

Men det virker som om folk ikke tenker på at de rengjør seg selv med tungen.. Å la et dyr slikke seg i ansiktet eller på henda er direkte motbydelig.

Har dyret lang pels hender det en må hjelpe til litt, og ugh.. det er disgusting med lysebrun kattebæsj..

Jeg forstår nå at jeg aldri skal ha katt!

Gjest råttnerålf

Det er vel fordi disse folkene liker dyr som dreper fugler og gnagere, og som liker at kattene drar med seg halvdøde mus inn i huset. Disse folkene liker dyr som roter i bosset, og som får mark i både hue og ræva. Kattefolk synes også det er koselig at kattene driter og pisser rundt husveggen, de synes antagelig at det dufter deilig. De liker å høre på katter som slåss om nettene.

Det er jo bare så koselig med pusekatter.

Gjest kattekvinne

Det er vel fordi disse folkene liker dyr som dreper fugler og gnagere, og som liker at kattene drar med seg halvdøde mus inn i huset. Disse folkene liker dyr som roter i bosset, og som får mark i både hue og ræva. Kattefolk synes også det er koselig at kattene driter og pisser rundt husveggen, de synes antagelig at det dufter deilig. De liker å høre på katter som slåss om nettene.

Det er jo bare så koselig med pusekatter.

1)Kastrering

2)Markkurer

Ulv I Faarikaal

Det fins en mellomløsning: innekatt. Persere er fine innekatter, de kan ikke være ute heller av flere grunner. Innekatt blir en privatsak, det plager ikke naboen, småfugler eller mus og rotter. Vanligvis går det helt smertefritt. Litt hårbørsting og toalettrydding må til 10 min hver dag da.

Gjest råttnerålf

1)Kastrering

2)Markkurer

Jasså? Merkelig at ingen av naboenes katter er kasterert eller har hørt om markkur. Det er nok fåtallet av katteeiere som har hørt om slikt. Eller mulig de har hørt om det, det er bare det at de synes det er greit at kattene deres oppfører seg slik de gjør.

Gjest kattekvinne

Jasså? Merkelig at ingen av naboenes katter er kasterert eller har hørt om markkur. Det er nok fåtallet av katteeiere som har hørt om slikt. Eller mulig de har hørt om det, det er bare det at de synes det er greit at kattene deres oppfører seg slik de gjør.

Du får henvise dem til dyrlegen!

Annonse

Ulv I Faarikaal

Du snakker om "omsorgssvikt" ikke forsvarlig kattehold.

Ulv I Faarikaal

Da er det mange som driver omsorgssvikt på kattene sine. Faktisk alle jeg kjenner og vet om som har katt.

Dårlig gjort, men på landet er det mye katter som ikke får mat, vann eller pleie. De skal fange mus og rotter i fjøs, stall og låve, derfor får de ikke mat. De som ikke fanger mus, kan sulte i hjel. Veterinær ser de aldri. Dette frambringer naturlig gode musejegere og hardføre dyr, men snilt er det ikke.

"Å la et dyr slikke seg i ansiktet eller på henda er direkte motbydelig."

Ansiktet, ja. Henda, ikke egentlig. Katter og hunder (f.eks) har egne "basiller" som dreper de basillene de får i munnen ved renhold etc., så det er lite igjen som er skadelig for oss. Man må selfølgelig bruke huet litt, og ikke tungekysse med husdyra sine.

"................."

Fra ingensteder egentlig..:)

Jeg er litt redd de, og synser vilt..

Mine erfaringer med fugler begrenser seg til en kort periode som vert for min brors fugl..

Det var en stor hvit&gul, mannevond sak, som hakket meg og skrek gjennomtrengende annenhvert minutt..

Også har nesten alle fugler jeg ellers har støtt på generelt vært hissige og infule..

Og dette med øynene da, jeg synes de har et visst ondskapsfullt og tomt preg..

Men du har selvølgelig rett, jeg eier ikke peiling på fugl..:o)

I tillegg er det nærmest umulig å ha fugler uten at det nærmer seg dyreplageri. Det sier seg selv - et dyr som er skapt for å fly og bevege seg over store avstander, innesperret i et lite bur, evt. en liten stue.

".................."

Ok, hva legger du i at katter er smartere enn hunder _og_ gullfisk, da?

Det går ikke an å rangere katter, hunder og andre dyr etter intelligens fra en menneskelig synsvinkel. Det er så stor forskjell på disse dyrene (inkl. menneskedyrene) at det kan ikke sammenlignes.

"................2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...