Gjest Iznogood Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Venninda mi skal ha med barn på motorsykkel og jeg har lovt å leite opp sånn sele for barn på nettet. Det skal være et slags belte som føreren har på seg og som barnet holder fast i. Er det noen her som vet hva jeg leter etter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106100-motorsykkelsele-og-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg vet hva du leter etter og regner med at du får det i stort sett alle mc-forretninger. Så let på forhandlere av mc'er og utstyr. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106100-motorsykkelsele-og-barn/#findComment-618455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Synes det er drøyt å ha med barn på motorsykkel, ihvertfall hvis ungen er så liten at han/hun må "strappes" fast. Å være passasjer på en mc krever litt, og små barn er neppe i stand til å imøtekomme de kravene. Og hva skjer hvis man velter og ruller/spretter bortover asfalten med en unge teipet fast til tyggen? "................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106100-motorsykkelsele-og-barn/#findComment-618535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Synes det er drøyt å ha med barn på motorsykkel, ihvertfall hvis ungen er så liten at han/hun må "strappes" fast. Å være passasjer på en mc krever litt, og små barn er neppe i stand til å imøtekomme de kravene. Og hva skjer hvis man velter og ruller/spretter bortover asfalten med en unge teipet fast til tyggen? "................." Både jeg og faren til barna våre kjører motorsykkel, og nettopp av den grunn du nevner her, kunne det ikke falt oss inn å stroppe barna fast bak på ryggen. *sjokkert over at andre ønsker å utsette barna sine for denne risikoen* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106100-motorsykkelsele-og-barn/#findComment-618614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mchuldra Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Hei Jeg lånte en slik sele da jentene mine var bitte små. Som mrxx sier, søk på mc-utstyr. Det finnes også "seter" man kan feste bak på sykkelen. Til dere to andre. Ja, jeg er en slik uansvarlig mor som tar med seg barna bak på sykkelen. Sele brukte jeg et par tre turer da jentene var bitte små. Da i rolig tempo på korte strekninger under moderat trafikk. Men jeg kan jo fortelle at jeg også er så uansvarlig at jeg tok med meg min da ti år gamle jente bakpå sykkelen til Sverige i fjor. I tillegg satt hun på med både meg og en annen utpå banen. Hun fikk kjøre både på bakhjulet og stoppe på forhjulet. Men..... når man kjører motorsykkel, vet jeg at man er i en utsatt situasjon. Hvertfall jeg kjører etter forholdene. Er om mulig enda mer oppmerksom enn når jeg kjører alene. Tar ikke sjanser og gjør mest mulig for at passasjerene (barna) skal være trygge bakpå. Trafikkulykker skjer. Ja, jeg har mistet venner i motorsykkelulykker, men når det gjelder motorsykkelulykkene, har ulykkene skjedd på grunn av fører feil. Jeg vet godt at ikke alle ulykkene er førerens feil og at man da er mer utsatt på en motorsykkel, enn i for eksempel en bil. Jeg har i flere år vandret i et miljø der det har blitt drevet såkalte risikosporter. Far til jentene flyr hangglider. Har venner som klatrer, dykker, hopper i fallskjerm osv.... har mistet en venn i fra denne kretsen. Han ble drept i en bilulykke. Far til jentene var også nettopp utsatt for en bilulykke, der føreren av den andre bilen omkom. Det var forresten føreren av den andre bilen som hadde skylda. Kona til en kamerat omkom også i ei bilulykke. Den andre føreren hadde også her skylda. Ok, så har jeg nå ramset opp en del trafikkulykker. Gir litt ris til egen bak, når jeg innrømmer at trafikken er farlig. Egentlig burde jeg holde meg hjemme. Unngå all ferdsel langs veiene. En onkel og tante av far til jentene ok aldri fly sammen. Skulle de reise med fly, tok de hvert sitt fly.... bare sånn i tilfelle flyet skulle dette ned. Da ville barna deres hvertfall ha en gjennlevende. Så du som ikke skrev under, men kjører motorsykkel selv, synes du skal slutte å kjøre motorsykkel. Ulykker skjer og selv om barna sitter hjemme, blir de påvirket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106100-motorsykkelsele-og-barn/#findComment-618645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iznogood Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Både jeg og faren til barna våre kjører motorsykkel, og nettopp av den grunn du nevner her, kunne det ikke falt oss inn å stroppe barna fast bak på ryggen. *sjokkert over at andre ønsker å utsette barna sine for denne risikoen* Hei, ikke undertegnet. Jeg er helt imot å ha med personer under myndighetsalder på tohjuling, men venninda mi kan jeg ikke hindre i å ha med sine barn på sin tohjuling. :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106100-motorsykkelsele-og-barn/#findComment-619122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hei Jeg lånte en slik sele da jentene mine var bitte små. Som mrxx sier, søk på mc-utstyr. Det finnes også "seter" man kan feste bak på sykkelen. Til dere to andre. Ja, jeg er en slik uansvarlig mor som tar med seg barna bak på sykkelen. Sele brukte jeg et par tre turer da jentene var bitte små. Da i rolig tempo på korte strekninger under moderat trafikk. Men jeg kan jo fortelle at jeg også er så uansvarlig at jeg tok med meg min da ti år gamle jente bakpå sykkelen til Sverige i fjor. I tillegg satt hun på med både meg og en annen utpå banen. Hun fikk kjøre både på bakhjulet og stoppe på forhjulet. Men..... når man kjører motorsykkel, vet jeg at man er i en utsatt situasjon. Hvertfall jeg kjører etter forholdene. Er om mulig enda mer oppmerksom enn når jeg kjører alene. Tar ikke sjanser og gjør mest mulig for at passasjerene (barna) skal være trygge bakpå. Trafikkulykker skjer. Ja, jeg har mistet venner i motorsykkelulykker, men når det gjelder motorsykkelulykkene, har ulykkene skjedd på grunn av fører feil. Jeg vet godt at ikke alle ulykkene er førerens feil og at man da er mer utsatt på en motorsykkel, enn i for eksempel en bil. Jeg har i flere år vandret i et miljø der det har blitt drevet såkalte risikosporter. Far til jentene flyr hangglider. Har venner som klatrer, dykker, hopper i fallskjerm osv.... har mistet en venn i fra denne kretsen. Han ble drept i en bilulykke. Far til jentene var også nettopp utsatt for en bilulykke, der føreren av den andre bilen omkom. Det var forresten føreren av den andre bilen som hadde skylda. Kona til en kamerat omkom også i ei bilulykke. Den andre føreren hadde også her skylda. Ok, så har jeg nå ramset opp en del trafikkulykker. Gir litt ris til egen bak, når jeg innrømmer at trafikken er farlig. Egentlig burde jeg holde meg hjemme. Unngå all ferdsel langs veiene. En onkel og tante av far til jentene ok aldri fly sammen. Skulle de reise med fly, tok de hvert sitt fly.... bare sånn i tilfelle flyet skulle dette ned. Da ville barna deres hvertfall ha en gjennlevende. Så du som ikke skrev under, men kjører motorsykkel selv, synes du skal slutte å kjøre motorsykkel. Ulykker skjer og selv om barna sitter hjemme, blir de påvirket. Grunnen for mitt valg er at jeg har opplevd nesten-ulykker, og når du tenker på statistikken som sier at det er 30 større dødsrisiko ved mc enn bil, velger jeg ikke å utsette barna mine for denne faren. Jeg klarer også å leve meg inn i den følelsen det måtte være å overleve en ulykke med barna drept hengende bak på ryggen pga at jeg har rullet rundt med dem eller landet oppå dem... Jeg selv er heller ikke like ivrig på sykkelen nå som før jeg fikk barn. Bilsport frister faktisk mere... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106100-motorsykkelsele-og-barn/#findComment-619800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 En av naboene er av og til på mc-runde i nabolaget med sitt lille barn ( ca. 1 år) sittende foran seg uten noen som helst form for sikring. Mora står som regel smilende i porten og ser på. Jeg har vært veeeldig fristet til å ringe politiet. Hva sier dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106100-motorsykkelsele-og-barn/#findComment-619807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nonic Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Hei Jeg lånte en slik sele da jentene mine var bitte små. Som mrxx sier, søk på mc-utstyr. Det finnes også "seter" man kan feste bak på sykkelen. Til dere to andre. Ja, jeg er en slik uansvarlig mor som tar med seg barna bak på sykkelen. Sele brukte jeg et par tre turer da jentene var bitte små. Da i rolig tempo på korte strekninger under moderat trafikk. Men jeg kan jo fortelle at jeg også er så uansvarlig at jeg tok med meg min da ti år gamle jente bakpå sykkelen til Sverige i fjor. I tillegg satt hun på med både meg og en annen utpå banen. Hun fikk kjøre både på bakhjulet og stoppe på forhjulet. Men..... når man kjører motorsykkel, vet jeg at man er i en utsatt situasjon. Hvertfall jeg kjører etter forholdene. Er om mulig enda mer oppmerksom enn når jeg kjører alene. Tar ikke sjanser og gjør mest mulig for at passasjerene (barna) skal være trygge bakpå. Trafikkulykker skjer. Ja, jeg har mistet venner i motorsykkelulykker, men når det gjelder motorsykkelulykkene, har ulykkene skjedd på grunn av fører feil. Jeg vet godt at ikke alle ulykkene er førerens feil og at man da er mer utsatt på en motorsykkel, enn i for eksempel en bil. Jeg har i flere år vandret i et miljø der det har blitt drevet såkalte risikosporter. Far til jentene flyr hangglider. Har venner som klatrer, dykker, hopper i fallskjerm osv.... har mistet en venn i fra denne kretsen. Han ble drept i en bilulykke. Far til jentene var også nettopp utsatt for en bilulykke, der føreren av den andre bilen omkom. Det var forresten føreren av den andre bilen som hadde skylda. Kona til en kamerat omkom også i ei bilulykke. Den andre føreren hadde også her skylda. Ok, så har jeg nå ramset opp en del trafikkulykker. Gir litt ris til egen bak, når jeg innrømmer at trafikken er farlig. Egentlig burde jeg holde meg hjemme. Unngå all ferdsel langs veiene. En onkel og tante av far til jentene ok aldri fly sammen. Skulle de reise med fly, tok de hvert sitt fly.... bare sånn i tilfelle flyet skulle dette ned. Da ville barna deres hvertfall ha en gjennlevende. Så du som ikke skrev under, men kjører motorsykkel selv, synes du skal slutte å kjøre motorsykkel. Ulykker skjer og selv om barna sitter hjemme, blir de påvirket. Er du ei MC-Hulder? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106100-motorsykkelsele-og-barn/#findComment-620790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiseman Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Nå har det vel seg slik at denne selen du snakker om er ganske grei å ha til å begynne med. Selv har jeg 2 barn og kjører mye mc uten problem. Det VIKTIGSTE er at man gjør det for barnetsskyld og ikke for at foreldrene skal være ego for en hel dag der barnet "bare" blir med. Det er barna som bestemmer!....OG man bør kjøre der etter!! Jeg forutsetter at ALT annet sikkerhetsustyr er på plass for barnet, det holder liksom ikke med sherox og parkdress.... Videre har jeg ar ikke noe i mot å bruke en slik sele og har bare gode erfaringer de er ment som en støtte for korte små turer! Selen får du bl.a. kjøpt hos MC-Artikler i Oslo koster 17-1800,- Anbefaler at det i tillegg skaffes intercom så man har en GOD kommunikasjon med barnet til enhver tid. Til orientering så brukes denne selen mye i Canada (som er opprinnelige produsent land) til bl.a. hestekjøring/riding og snøscooter kjøring. Lykke til! Kanskje det dukker opp flere foreldre med barn på Tyrigrava i løpet av sommeren? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106100-motorsykkelsele-og-barn/#findComment-620800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.