Gå til innhold

Kan disse to medisinene kombineres ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest soIeiI

Interessant tanke.

Topimax skal visst virke best på mani og Lamictal virker best på depresjon..

Topimax har for 30% av brukerne kognitive bivirkninger, det vil si at en kan bli litt redusert i hodet. Tenker litt saktere, glemmer osv.

Hvis en har sjelden eller ikke så alvorlige hypomanier/manier så er kanskje Lamictal nok.

Er også vanlig å bruke antipsykotika og beroligende medisiner i tillegg til stemningsstabilisator ved mani, men hvordan dette er ift. vekt vet jeg ikke.

(Ps, Har luftet tanken om Topimax og Trileptal (lignende tegretol) for min behandler, men neida..

Ikke noe eksperimentering!

Topimax er ikke prøvd ut noe særlig i Norge.

Regner med at du har lest mitt innlegg om nye medisiner for bipolar lidelse? Svar fra professor og greier! ;)

Gjest DoxDol

Interessant tanke.

Topimax skal visst virke best på mani og Lamictal virker best på depresjon..

Topimax har for 30% av brukerne kognitive bivirkninger, det vil si at en kan bli litt redusert i hodet. Tenker litt saktere, glemmer osv.

Hvis en har sjelden eller ikke så alvorlige hypomanier/manier så er kanskje Lamictal nok.

Er også vanlig å bruke antipsykotika og beroligende medisiner i tillegg til stemningsstabilisator ved mani, men hvordan dette er ift. vekt vet jeg ikke.

(Ps, Har luftet tanken om Topimax og Trileptal (lignende tegretol) for min behandler, men neida..

Ikke noe eksperimentering!

Topimax er ikke prøvd ut noe særlig i Norge.

Regner med at du har lest mitt innlegg om nye medisiner for bipolar lidelse? Svar fra professor og greier! ;)

Joda jeg har lest de :-)

Jeg har prøvd begge overstående medisiner, men ikke samtidig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...