Gå til innhold

Hvor mye kunnskap har egentlig en psykiatrisk sykepleier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye kunnskap har egentlig en psykiatrisk sykepleier? Hva med vernepleier, miljøterapeut, ergoterapeut, sosionom?

Jeg tenker på hvor mye kunnskap de egentlig har for å jobbe med mennesker med alvorlige psykiske lidelser og problemer. Fordi det ofte er disse man blir satt i samtale med eller får som kontaktperson på et sykehus. Har de egentlig noe særlig forståelse og kunnskap om psykiske lidelser eller er de bare opplært til å observere pasienter og se etter symptomer og forverring?

Anonymkode: 54929...7d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er utdannet og har kanskje også videreutdanning mens de jobber i post. 

Anonymkode: 92374...da8

Skrevet

Titlene du nevner er jo på helt forskjellige utdannelser så det er jo veldig forskjellig hva de kan. En ergoterapeut og en sosionom er jo totalt forskjellige yrker.

Psykiatrisk sykepleier og vernepleier vil være yrkene som kan mest. Begge yrkene har psykiatri som en del av utdannelsen.

Tittelen miljøterapeut sier ingenting om utdannelsen. Det er ikke et yrke, mer plassering i lønnssystem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye kunnskap har egentlig en psykiatrisk sykepleier?

Det lurer jeg også på. Litt vet jeg om det da jeg har undervist dem i 30 år. Det finnes hederlige unntak, men de aller fleste vet svært lite om sykdomslære, diagnostiske kriterier og om psykofarmaka. Jeg er helt sikker på at mindre enn halvparten kan forklare forskjellen på panikklidelse og GAD.

På den annen side er det mange flere som er gode på behandling, og det er jo primært det de skal brukes til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...