Gå til innhold

Omskolering og studiested

Anbefalte innlegg

Lurte på hvordan det er i forhold til valg av studiested når en har fått innvilget omskolering til et bestemt yrke. Har bestemt meg for Barnevernspedagog, men ønsker å ta dette i Stavanger og ikke lokalt (Østfold). Hva skal til for at jeg skal kunne ta det på HiS og ikke HiØ? Og hva har dette å si i forhold til bostøtte - dersom en må bo vekk fra hjemstedet, har en jo krav på botillegg og reiser?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106136-omskolering-og-studiested/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke så mye peiling på akkurat dette, men jeg _tror_ ikke du har krav på tillegg i bostøtte osv. dersom du selv velger å flytte bort for å ta en utdannelse du kunne tatt der hvor du allerede bor....puh det ble en lang setning!

Lykke til uansett! Jeg har selv tenkt meg utdannelse i samme retning - enten barnevernspedagog eller sosionom. Blir det barnevernped. drar jeg også til Stavanger :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...