Gå til innhold

Bruker du sykkelhjelm?


Gjest Klara uklok

Anbefalte innlegg

Gjest Klara uklok

Jeg har begynt å sykle til jobben, 8 km hver vei. Jeg bruker ikke hjelm, da. Det er kanskje dumt av meg(?)

Men, det er liksom så flaut....Øh...skal jeg kjøpe hjelm?

Jeg hører selvsagt på hva dere mener om saken. Dere dolere er jo landets smarteste.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sykkel så sykler derfor ikke..

Men kjøp deg hjelm du.. Jobbet sammen med ei som syklet seg av uten hjelm.. Tennene fram i munnen hennes hang å slang, nesa var brykket, noe også kinnbeinet og pannebeinet var.. Hun bar vært på mange forskjellige behandlings forsøk for å finne en måte å ta vekk smertene.. Hun har skinner under huden nesten hele ansikte, og mange stygg arr..

Nei du vil vel ha ansiktet ditt helt og se teit ut i hjelm enn å bli sittende med ett ødelagt hode/ansikt..

Vet om en til som skulle sykle tjue meter til butikken.. Ble påkjørt, og ligger nå som en grønsak pga alle hodeskadene han fikk i påkjørselen..

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal du ha hjelm. Kjøp deg en ganske dyr hjelm - de er det bedre lufting på.

Hvorfor skulle du ikke bruke hjelm forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nix! Men barna mine gjør jo selvsagt det...

Bare vent til de blir litt større...

Selv skaffet jeg meg hjelm da den eldste ble stor nok til å stille spørsmålstegn ved hvorfor hun måtte bruke det, mens de voksne slapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett det lite hyggelige resultatet av sykkelvelt i tre tilfeller (tre kvinner, faktisk). Det har gjort at jeg nå ALLTID bruker sykkelhjelm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Ja, når jeg først sykler, bruker jeg det. Nå sykler jeg imidlertid svært sjelden for tiden....Syklet mye før - og alltid med hjelm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest med hjelm

Jeg kommer aldri til å bli sett med en sykkelhjelm på hodet. Never.

Image først - comfort second.

Image først - comfort second

Det kan du si når du ligger der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Image først - comfort second

Det kan du si når du ligger der....

Helt korrekt, men jeg satser på at jeg klarer meg, jeg.

Men kjære deg - bruk gjerne hjelm du.

Forresten - var det så skummelt å "irettesette" meg at du ikke turde bruke ditt vanlige nick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dette er ikke Altman

Helt korrekt, men jeg satser på at jeg klarer meg, jeg.

Men kjære deg - bruk gjerne hjelm du.

Forresten - var det så skummelt å "irettesette" meg at du ikke turde bruke ditt vanlige nick?

*irettesette*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt korrekt, men jeg satser på at jeg klarer meg, jeg.

Men kjære deg - bruk gjerne hjelm du.

Forresten - var det så skummelt å "irettesette" meg at du ikke turde bruke ditt vanlige nick?

Skummelt? Nei, skulle bare fatte meg i korthet - og få fram at jeg som oftest bruker hjelm, kunne like gjerne underskrevet med Salome_med_hjelm, for å si det sånn.

For et par år siden kjørte jeg forbi en dame som bare lå der, på Majorstua. Hun var på min alder, hun syklet samme sykkelrute. Barn hadde hun visst også. Aner ikke om hun hadde brukt hjelm. For å si det sånn: hverken imagen eller comforten hadde hun beholdt.

Det gjorde inntrykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt? Nei, skulle bare fatte meg i korthet - og få fram at jeg som oftest bruker hjelm, kunne like gjerne underskrevet med Salome_med_hjelm, for å si det sånn.

For et par år siden kjørte jeg forbi en dame som bare lå der, på Majorstua. Hun var på min alder, hun syklet samme sykkelrute. Barn hadde hun visst også. Aner ikke om hun hadde brukt hjelm. For å si det sånn: hverken imagen eller comforten hadde hun beholdt.

Det gjorde inntrykk...

Joa - jeg skjønner ressonementet.

Men jeg bruker ikke selv. Kunne ikke falle meg inn å bli funnet i en grøft - med brukket fot - eller kanskje dau - MED HJELM. Nei, et sted går grensa.

Dette er også grunnen til at jeg alltid sminker meg og fikser håret før jeg stikker ut på sykkelen. Jeg vil forsikre meg om at skulle jeg havne dau i ei grøft i løpet av dagen, så skal jeg iallfall ligge der med stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...