Gå til innhold

Bruker du sykkelhjelm?


Gjest Klara uklok

Anbefalte innlegg

Jeg har sett det lite hyggelige resultatet av sykkelvelt i tre tilfeller (tre kvinner, faktisk). Det har gjort at jeg nå ALLTID bruker sykkelhjelm.

Det er det jeg alltid har sagt, kvinnfolk bak styret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Image først - comfort second

Det kan du si når du ligger der....

Da sier hun ingenting da vet du, så da er det vel akkurat det samme hvordan hun ser ut.

Bruker ikke hjelm jeg heller, vi trang ikke sånt før, og føler vel igrunn at jeg trenger det enda mindre som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe meg sykkel snart, men jeg kommer ikke til å kjøpe hjelm. Hadde følt meg veldig dum med en sånn på. Bruker aldri noe på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah! Det er da ikke flaut å bruke sykkelhjelm - hvis du ser rundt deg så er det mange som bruker det. Personlig vet jeg nytten av den. Jeg har blitt påkjørt to ganger, en gang så voldsomt at jeg fløy over bilen og totalvraket den. Å bruke hjelm er like "flaut" som å bruke bilbelte.

"................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sykkel så sykler derfor ikke..

Men kjøp deg hjelm du.. Jobbet sammen med ei som syklet seg av uten hjelm.. Tennene fram i munnen hennes hang å slang, nesa var brykket, noe også kinnbeinet og pannebeinet var.. Hun bar vært på mange forskjellige behandlings forsøk for å finne en måte å ta vekk smertene.. Hun har skinner under huden nesten hele ansikte, og mange stygg arr..

Nei du vil vel ha ansiktet ditt helt og se teit ut i hjelm enn å bli sittende med ett ødelagt hode/ansikt..

Vet om en til som skulle sykle tjue meter til butikken.. Ble påkjørt, og ligger nå som en grønsak pga alle hodeskadene han fikk i påkjørselen..

:o)

Vel, en sykkelhjelm gir jo ikke akkurat noe særlig beskyttelse for ansitet, så den risikoen er nok tilstede uansett. Men den beskytter det aller mest vitale - hodet.

".................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, en sykkelhjelm gir jo ikke akkurat noe særlig beskyttelse for ansitet, så den risikoen er nok tilstede uansett. Men den beskytter det aller mest vitale - hodet.

".................."

Hun datt på siden, så tror nok hjelmen kunne ha tatt for en del... Steinen var spiss og slo kinnet hennes framover, så tennene løsnet osv..

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun datt på siden, så tror nok hjelmen kunne ha tatt for en del... Steinen var spiss og slo kinnet hennes framover, så tennene løsnet osv..

:o)

Ævv :-(

"................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaut? Det er vel mer flaut å mose hodet i asfalten og bli grønnsak for resten av livet...

Jeg bruker alltid sykkelhjelm. Jeg har ridd i mange år og har alltid hjelm på hesteryggen så det er nok det som sitter i når jeg føler jeg må ha noe på hodet når jeg sitter på sykkelen også. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...