Gå til innhold

tankefeltterapi - hjelper!

Anbefalte innlegg

Gjest miss ( red )

har gått og fått tankefeltterapi 3 ganger nå, mot angst for å rødme.og tenk, det hjelper! er egentlig utrolig hvordan banking på bestemte punkter kan fjerne en så sterk og ubehagelig følesle som angst. når angsten forsvinner, rødmer jeg heller ikke lenger.kan selvfølgelig rødme, men da gjør det ikke noe. du har liksom en indre ro som er helt utrolig!tankefeltterapi kan visst hjelpe mot mange lidelser ( angst, fobier, depresjoner osv ). for dere som ikke føler dere får noe hjelp av å gå til psykolog, ville jeg heller forsøk dette. det er en metode som virker veldig fort. du merker forandringer alt etter en eller to ganger. ( på meg måtte det to til )det er ikke alle det virker på, men tror det er ca. 90 % sjanse for at det virker på deg. som jeg sa tidligere koster det 3000 kr, eller 2500 kr hvis du er student. ( gjorde i hvertfall det der jeg gikk ) da får du fem timers behandling. kanskje litt dyrt, men å bli kvitt en lidelse bør være verdt det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106285-tankefeltterapi-hjelper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

happy1365380345

Flott at du føler dette hjelper! Men som ved all annen behandling er det vel noe tidlig å si hvorvidt dette har varig effekt?

Jøjemejen så fint for deg da :)

Forsøkte selv mot angst - men funka ikke. Og jeg ble jo nesten "gal" av å drive å banke her og der og tyttebær til alle døgnets tider.

Det burde jo egentlig vært nok til å få meg til å glemme angsten *ler*

Men jeg er vel av de 10 % som faller utenfor jeg da....

Det var uansett verdt et forsøk. Er nok et "håpløst" tilfelle jeg :)

Men ingenting gleder meg mer enn at det hjalp deg :)

Jippi!!!

Gjest miss (red)

Banker du fast på to steder i timen?

hei! nei, gjør ikke det.gjør det hvis jeg føler ubehag når jeg tenker på en situasjon som kan oppstå. si at jeg skal ut en tur, og så ser jeg for meg meg selv rødme, og at jeg får panikk. da ser jeg for meg denne situasjonen, og banker på disse punktene til ubehaget jeg følte ved å tenke på dette, er borte. er sikkert litt vanskelig å fatte, men hvis du går og snakker med en som driver med dette, vil du nok få større innsikt. du skal ikke " banke " deg i hjel slik jeg hører en annen her har gjort. men det virket jo heller ikke på henne/han...

når det gjelder tilbakefall, så kan en jo selvfølgelig aldri vite, men det skal egentlig ikke være sjans for at det kan komme tilbake...

hei! nei, gjør ikke det.gjør det hvis jeg føler ubehag når jeg tenker på en situasjon som kan oppstå. si at jeg skal ut en tur, og så ser jeg for meg meg selv rødme, og at jeg får panikk. da ser jeg for meg denne situasjonen, og banker på disse punktene til ubehaget jeg følte ved å tenke på dette, er borte. er sikkert litt vanskelig å fatte, men hvis du går og snakker med en som driver med dette, vil du nok få større innsikt. du skal ikke " banke " deg i hjel slik jeg hører en annen her har gjort. men det virket jo heller ikke på henne/han...

når det gjelder tilbakefall, så kan en jo selvfølgelig aldri vite, men det skal egentlig ikke være sjans for at det kan komme tilbake...

Hei!

Så bra at dette funker for deg!

Må si jeg var spent og nysgjerrig da du skrev er for litt siden om dette.

Synd det er så dyrt! Kanskje enkelte offentlige psykiatere/psykologer kan dette?

Hvis du for eksempel er ute og går og ser at om 20 meter treffer du en kjekk gutt.. Må du begynne å banke deg selv i tinningen for å ikke rødme da?

Det ser antagelig litt underlig ut?

Er det noen rundt deg som har merket forskjell hos deg? Er du blitt mer sosial?

Annonse

Gjest miss ( red )

Hei!

Så bra at dette funker for deg!

Må si jeg var spent og nysgjerrig da du skrev er for litt siden om dette.

Synd det er så dyrt! Kanskje enkelte offentlige psykiatere/psykologer kan dette?

Hvis du for eksempel er ute og går og ser at om 20 meter treffer du en kjekk gutt.. Må du begynne å banke deg selv i tinningen for å ikke rødme da?

Det ser antagelig litt underlig ut?

Er det noen rundt deg som har merket forskjell hos deg? Er du blitt mer sosial?

hei soleil!

tror ikke det er så mange psykologer som kan dette. det er en metode som motsier dagens psykiatrien, og den er heller ikke offentlig godkjent av staten...du kan finne mye om det på nettet...da finner du også ut hvordan den virker..se blant annet denne adressen:

www.reikihealing.org/tankefeltterapi.htm

Nei, er ikke sånn at jeg må banke forferdelig når jeg f. eks møter en kjekk gutt. tankefeltterapi går ut på at du skal se situasjonene for deg i tankene, og ved å banke, fjerne ubehaget du får ved å tenke på den. da vil du som regel heller ikke føle ubehag når den virkelige situasjonen oppstår. men som sagt så ville jeg lest mer om det.er litt innviklet å forklare her. hvis jeg plutselig skulle føle ubehag ute blandt folk, kan jeg banke på et punkt på hånda, som gjør meg rolig. dette er ikke synlig.( det er ingen punkter i tinningen en skal banke på )

håper du får noe ut av dette!

hei soleil!

tror ikke det er så mange psykologer som kan dette. det er en metode som motsier dagens psykiatrien, og den er heller ikke offentlig godkjent av staten...du kan finne mye om det på nettet...da finner du også ut hvordan den virker..se blant annet denne adressen:

www.reikihealing.org/tankefeltterapi.htm

Nei, er ikke sånn at jeg må banke forferdelig når jeg f. eks møter en kjekk gutt. tankefeltterapi går ut på at du skal se situasjonene for deg i tankene, og ved å banke, fjerne ubehaget du får ved å tenke på den. da vil du som regel heller ikke føle ubehag når den virkelige situasjonen oppstår. men som sagt så ville jeg lest mer om det.er litt innviklet å forklare her. hvis jeg plutselig skulle føle ubehag ute blandt folk, kan jeg banke på et punkt på hånda, som gjør meg rolig. dette er ikke synlig.( det er ingen punkter i tinningen en skal banke på )

håper du får noe ut av dette!

Hei!

Takk for svar. Interessante greier :)

Har du fått høre fra andre at du har forandret deg eller noe da?

Er du blitt mer tøff eller sosial?

Gjest miss ( red )

Hei!

Takk for svar. Interessante greier :)

Har du fått høre fra andre at du har forandret deg eller noe da?

Er du blitt mer tøff eller sosial?

hei igjen!

nei har ikke fått høre av andre at jeg er forandret...det er helst jeg selv som merker forandringen. Det var aldri så gale at jeg ikke var sosial og sånn..men angsten satt der jo hele tiden, og panikken som gjorde at jeg flyktet i situasjoner hvor jeg rødmet. tror egentlig ikke folk merket dette på meg, ivertfall gjorde ikke venninen min det. ( har snakket med henne om det )selvsagt trodde jeg jo alle visste det, det var jo så opplagt synes jeg, men ingen vet jo hvordan du har det inni deg.. nå er angsten så og si borte, men må jobbe litt enda, SÅ fort går det ikke, men er blitt mye mye bedre..føler selv jeg er blitt mer sosial på en måte, eller kanskje at jeg trives mer blant folk enn jeg gjorde før..! vurdere du å prøve selv, eller er du bare nysgjerrig?! :)

kjekt å få respons!

hei igjen!

nei har ikke fått høre av andre at jeg er forandret...det er helst jeg selv som merker forandringen. Det var aldri så gale at jeg ikke var sosial og sånn..men angsten satt der jo hele tiden, og panikken som gjorde at jeg flyktet i situasjoner hvor jeg rødmet. tror egentlig ikke folk merket dette på meg, ivertfall gjorde ikke venninen min det. ( har snakket med henne om det )selvsagt trodde jeg jo alle visste det, det var jo så opplagt synes jeg, men ingen vet jo hvordan du har det inni deg.. nå er angsten så og si borte, men må jobbe litt enda, SÅ fort går det ikke, men er blitt mye mye bedre..føler selv jeg er blitt mer sosial på en måte, eller kanskje at jeg trives mer blant folk enn jeg gjorde før..! vurdere du å prøve selv, eller er du bare nysgjerrig?! :)

kjekt å få respons!

Jeg har ikke angst, så det er ikke verdt å prøve for meg. Jeg rødmer til tider og det hender selvfølgelig jeg er nervøs og kjenner det knyter seg i kroppen.

Jeg er interessert i psykiatri generelt både på grunn av at jeg har slitt litt selv og med tanke på at jeg kan komme til å jobbe med slike problemer.

Det er greit å vite om ulike terapimetoder, spesielt når en møter på folk som har prøvd alt og er veldig fortvilte.

Det var godt å høre at det virket for deg! Ingenting er bedre enn det.

Jeg er vel av de som er skeptisk til slike litt new-age aktige metoder, spesielt når det er så dyrt..

Men jeg skjønner det er verdt pengene når man opplever slik bedring! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...