AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden Fru2020 skrev (1 minutt siden): Hvor i all verden er du oppdratt? Har du virkelig gått gjennom livet uten å kjenne på følelsen av å måtte kaste opp? Har du aldri vært kvalm? Da tenker jeg du er virkelig heldig. Det er ikke en god følelse. Du unngår bevisst å svare på det, flere steder i tråden. Reaksjonen din sier også litt. For alt vi vet kan du være undervektig og ha en spiseforstyrrelse som gjør at du selv tror at du er overvektig . Der var bare derfor jeg spurte. Det er lettere å svare hvis vi vet at du ikke er undervektig. Anonymkode: 40a5b...b82 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden Fru2020 skrev (1 minutt siden): Hvor i all verden er du oppdratt? Har du virkelig gått gjennom livet uten å kjenne på følelsen av å måtte kaste opp? Har du aldri vært kvalm? Da tenker jeg du er virkelig heldig. Det er ikke en god følelse. Å være kvalm er ikke det samme som å si at man føler at man kaster opp. Jeg ville aldri sagt at jeg føler at jeg kaster opp. Det gir ingen mening. Nå skriver du «følelsen av å måtte kaste opp», det er noe helt annet enn at du opprinnelig skrev at du «føler at du kaster opp». Anonymkode: c58c0...372 0 Siter
Fru2020 Skrevet 40 minutter siden Forfatter Skrevet 40 minutter siden Ikkeanonymnok skrev (2 minutter siden): «Krisen» er vel at på tross av at kroppen din rent fysisk har nok å ta av så har du en sykdom som ikke akkurat gir deg energioverskudd. Og ved å ikke spise gir du den heller ingenting å jobbe med. Jeg forstår riktignok følelsen av å være mett for jeg har det likt for tiden, men av en annen årsak. Men det betyr ikke at kroppen ikke trenger tilførsel av sunn og næringsrik mat - og dette er jo noe du egentlig er klar over. Jeg har jo aldri stilt spørsmål ved om kroppen trenger mat. Det er jo fullstendig åpenbart at kroppen trenger mat. Det er jo derfor jeg stiller spørsmål med om jeg trenger å be om hjelp til å behandle kroppen eller undersøke om det kan være noe galt med fordøyelsessystemet eller om jeg skal tenke at dette er bare depresjon. Har lest litt om me og fordøyelse og det kan visst også knyttes til det. Jeg har slitt med kveldskvalme I mange år, dette er nok knyttet til me. Men at denne følelsen skal være tilstede 24/7 samtidig som jeg føleler meg så oppblåst er nytt. 0 Siter
Havfruen Skrevet 34 minutter siden Skrevet 34 minutter siden Jeg ville definitivt tatt en tur til fastlegen! 0 Siter
Fru2020 Skrevet 34 minutter siden Forfatter Skrevet 34 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du unngår bevisst å svare på det, flere steder i tråden. Reaksjonen din sier også litt. For alt vi vet kan du være undervektig og ha en spiseforstyrrelse som gjør at du selv tror at du er overvektig . Der var bare derfor jeg spurte. Det er lettere å svare hvis vi vet at du ikke er undervektig. Anonymkode: 40a5b...b82 Såfremt du ikke er helsepersonell er det ingen grunn I det hele tatt til å spør noen hva de veier eller hvor mange kilo overvektig de er. Det er virkelig et ufint spørsmål. Jeg oppfordrer deg til å aldri stille et liknende spørsmål til noen noensinne. Det er også urelevant om jeg er overvektig eller undervektig når spørsmålet er om jeg skal be om hjelp fordi jeg ikke klarer å få i meg nok mat. Både overvektige og undervektige trenger nok mat. 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 34 minutter siden Skrevet 34 minutter siden Fru2020 skrev (Akkurat nå): Jeg har jo aldri stilt spørsmål ved om kroppen trenger mat. Det er jo fullstendig åpenbart at kroppen trenger mat. Det er jo derfor jeg stiller spørsmål med om jeg trenger å be om hjelp til å behandle kroppen eller undersøke om det kan være noe galt med fordøyelsessystemet eller om jeg skal tenke at dette er bare depresjon. Har lest litt om me og fordøyelse og det kan visst også knyttes til det. Jeg har slitt med kveldskvalme I mange år, dette er nok knyttet til me. Men at denne følelsen skal være tilstede 24/7 samtidig som jeg føleler meg så oppblåst er nytt. Men måten du svarer på i tråden gir (hvertfall meg) inntrykk av at du bagatelliserer inntak av mat når du flere ganger påpeker at «kroppen har nok å ta av så det går fint å gå ned noen kilo». Det har ikke virket som du har forstått at manglende næring også kan bidra til manglende energi - basert på de svarene du har gitt. Og manglende energi er jo verken bra for ME eller depresjonen. Men om jeg har tolket feil beklaget jeg det. Uansett, dersom tankemønsteret/følelsen rundt mat (kvalme) er så fastlåst etter en måned og du ikke ser for deg at du klarer å snu det innen svært kort tid så ville jeg sendt en melding til legen for å informere om situasjonen og for å høre om legen har noen tips. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30 minutter siden Skrevet 30 minutter siden Fru2020 skrev (2 minutter siden): Såfremt du ikke er helsepersonell er det ingen grunn I det hele tatt til å spør noen hva de veier eller hvor mange kilo overvektig de er. Det er virkelig et ufint spørsmål. Jeg oppfordrer deg til å aldri stille et liknende spørsmål til noen noensinne. Det er også urelevant om jeg er overvektig eller undervektig når spørsmålet er om jeg skal be om hjelp fordi jeg ikke klarer å få i meg nok mat. Både overvektige og undervektige trenger nok mat. Kjære vene… ja, ja , jeg skal heretter holde meg unna dine tråder. Hilsen en som jobber i helsevesenet. Anonymkode: 40a5b...b82 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29 minutter siden Skrevet 29 minutter siden Fru2020 skrev (8 minutter siden): Jeg har jo aldri stilt spørsmål ved om kroppen trenger mat. Det er jo fullstendig åpenbart at kroppen trenger mat. Det er jo derfor jeg stiller spørsmål med om jeg trenger å be om hjelp til å behandle kroppen eller undersøke om det kan være noe galt med fordøyelsessystemet eller om jeg skal tenke at dette er bare depresjon. Har lest litt om me og fordøyelse og det kan visst også knyttes til det. Jeg har slitt med kveldskvalme I mange år, dette er nok knyttet til me. Men at denne følelsen skal være tilstede 24/7 samtidig som jeg føleler meg så oppblåst er nytt. Kan det være at du er obstipert. Det gir mange av de symptomene du beskriver. Det er vanlig ved langvarig sengeleie. Anonymkode: 6759f...efb 0 Siter
Fru2020 Skrevet 22 minutter siden Forfatter Skrevet 22 minutter siden Ikkeanonymnok skrev (5 minutter siden): Men måten du svarer på i tråden gir (hvertfall meg) inntrykk av at du bagatelliserer inntak av mat når du flere ganger påpeker at «kroppen har nok å ta av så det går fint å gå ned noen kilo». Det har ikke virket som du har forstått at manglende næring også kan bidra til manglende energi - basert på de svarene du har gitt. Og manglende energi er jo verken bra for ME eller depresjonen. Men om jeg har tolket feil beklaget jeg det. Uansett, dersom tankemønsteret/følelsen rundt mat (kvalme) er så fastlåst etter en måned og du ikke ser for deg at du klarer å snu det innen svært kort tid så ville jeg sendt en melding til legen for å informere om situasjonen og for å høre om legen har noen tips. Det er sant at jeg tenker dette ikke er en stor krise akkurat nå fordi jeg er så pass overvektig at kroppen min tåler mindre mat i en periode. Jeg vet selvfølgelig konsekvensene av for lite mat. Men enn stor kropp tåler det bedre enn en liten kropp. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjære vene… ja, ja , jeg skal heretter holde meg unna dine tråder. Hilsen en som jobber i helsevesenet. Anonymkode: 40a5b...b82 Neida. Du er velkommen til å stille meg spørsmål om det meste. Men å stille spørmål om hva folk veier gjør man ikke utenom helsevesenet i 2026. Spørsmålet er absolutt relevant i din jobb vil jeg tro, men ute i samfunnet trenger du ikke vite vekten til folk. 1 Siter
Fru2020 Skrevet 20 minutter siden Forfatter Skrevet 20 minutter siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan det være at du er obstipert. Det gir mange av de symptomene du beskriver. Det er vanlig ved langvarig sengeleie. Anonymkode: 6759f...efb Det kan jo være. Jeg går på do flere ganger daglig, men kan det være at jeg likevel ikke klarer å tømme meg helt fordi jeg beveger meg så lite? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.