Gå til innhold

Ekstremt mett- depresjon eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du hypomanier/manier mellom depresjonene? Du burde jo i aller høyeste grad få hjelp på DPS?

Anonymkode: bae25...8e4

Ja, jeg har hatt det som jeg mener er hypomanier. Ca en gang i året. Så har jeg ca 3-4 depresjoner  i året. DPS vurderer de oppstemte periodene mine som en del av min personlighetsforrstyrrelse. Det at jeg feks kan fint bruke 30000-50000 på noen få uker, mener de er en mestringsstrategi I forhold til personlighetsforrstyrrelsen. Når jeg har stilt spørsmålet om hvorfor jeg bare bruker den mestringsstrategien tilknyttet de 1-4 ukene jeg er tydelig oppstemt (til tider euforisk) så er svaret det samme. Det er personlighetsforrstyrrelsen som er grunnen til alt. 

Jeg har fått massiv oppfølging av DPS I 8 år, men er nå skrevet ut. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg har hatt det som jeg mener er hypomanier. Ca en gang i året. Så har jeg ca 3-4 depresjoner  i året. DPS vurderer de oppstemte periodene mine som en del av min personlighetsforrstyrrelse. Det at jeg feks kan fint bruke 30000-50000 på noen få uker, mener de er en mestringsstrategi I forhold til personlighetsforrstyrrelsen. Når jeg har stilt spørsmålet om hvorfor jeg bare bruker den mestringsstrategien tilknyttet de 1-4 ukene jeg er tydelig oppstemt (til tider euforisk) så er svaret det samme. Det er personlighetsforrstyrrelsen som er grunnen til alt. 

Hvilken pf har du?

Anonymkode: da87b...621

Skrevet
Fru2020 skrev (9 minutter siden):

Hvilken pf har du? Jeg har enstelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvilken pf har du? Jeg har enstelig. 

Jeg har blandet 

Skrevet
Fru2020 skrev (7 minutter siden):

Jeg har blandet 

Akkurat. Det er fortvilende når man ikke blir tilstrekkelig bedre! Og din kombinerte tilstand med ME i tillegg. Jeg synes du er mer enn god til å holde motet oppe!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Akkurat. Det er fortvilende når man ikke blir tilstrekkelig bedre! Og din kombinerte tilstand med ME i tillegg. Jeg synes du er mer enn god til å holde motet oppe!!

Tusen takk. 

Har ikke hatt motet oppe den siste måneden kjenner jeg. Er ganske nedslått. Det går utover de rundt meg og det gjør det enda vanskeligere. Funksjonsnivå mitt er på et bunnivå. Så jeg håper på et mirakel.

Skrevet
Fru2020 skrev (5 minutter siden):

Tusen takk. 

Har ikke hatt motet oppe den siste måneden kjenner jeg. Er ganske nedslått. Det går utover de rundt meg og det gjør det enda vanskeligere. Funksjonsnivå mitt er på et bunnivå. Så jeg håper på et mirakel.

Er du dypt deprimert eller er det verst kroppslig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du dypt deprimert eller er det verst kroppslig?

Jeg ligger nok og vipper mellom alvorlig og moderat depresjon. Kommer an på dagsformen. Det kroppslige henger sammen med det psykiske kjenner jeg og jeg vet ikke hva som kommer først. Om det er me-en som drar psyken ned eller omvendt. 

Nå ligger jeg ca 23,5 timer i døgnet, så funksjonen har gått drastisk ned de siste to månedene. Me behandlingen er pr nå å gå tur 5 minutter daglig. Jeg klarer ikke helt å følge det opp. Blir ca 3 ganger i uken. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...