Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner veldig godt hvordan du har det. Var gjennom det samme selv i begynnelsen av april. Satte inn to egg 20.mars (frys og 4. innsetting), testet positivt med høye hCG verdier og var så utrolig glad.

Men gleden ble fort snudd til fortvilelse og angst, jeg begynte å blø, det vekslet mellom friskt blod og rosa/brun utflod.

Lite kunne legen gjøre annet enn å ta nye blodprøver med to dagers mellomrom, og de viste faktisk at hCG-verdiene mine bare økte.

Ultralyd litt senere viste ett foster med hjerteaktivitet samt en tom fostersekk. De kunne ikke si noe sikkert, men antydet at blødningene kom av den tomme fostersekken, en tvilling som ikke ville være med!

Blødning og utflod varte i ca to uker, og i dag er jeg 11+1 med ett barn i magen.

Lykke til og hold oss oppdatert da :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106297-afrowoman-er-redd/#findComment-619929
Del på andre sider

Gjest Ivf'er sjøl

Skjønner veldig godt hvordan du har det. Var gjennom det samme selv i begynnelsen av april. Satte inn to egg 20.mars (frys og 4. innsetting), testet positivt med høye hCG verdier og var så utrolig glad.

Men gleden ble fort snudd til fortvilelse og angst, jeg begynte å blø, det vekslet mellom friskt blod og rosa/brun utflod.

Lite kunne legen gjøre annet enn å ta nye blodprøver med to dagers mellomrom, og de viste faktisk at hCG-verdiene mine bare økte.

Ultralyd litt senere viste ett foster med hjerteaktivitet samt en tom fostersekk. De kunne ikke si noe sikkert, men antydet at blødningene kom av den tomme fostersekken, en tvilling som ikke ville være med!

Blødning og utflod varte i ca to uker, og i dag er jeg 11+1 med ett barn i magen.

Lykke til og hold oss oppdatert da :-)

Ta det med ro, legg deg ned og slapp av.

Ring legevakta om det blør mer, for da kan du komme til nærmeste gynekologiske avdeling og gynekolgen skal kunne se en eventuell blødningsgrunn.

husk også at i uke 4 8 og 12, så er kroppen "programmert" til menstruasjoner. Derfor er faren for abort størst da.

Ta det med ro som sagt, legg deg ned og slapp av. Mange blør litt i begynnelsen av svangerskapet, noen faktisk i flere uker og måneder. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106297-afrowoman-er-redd/#findComment-620007
Del på andre sider

Jeg hadde det slik da jeg var gravid med tulla også. Da hadde jeg en abort fra før, så jeg var sikker på at det skulle gå galt igjen. Men det gjorde ikke det.

Det eneste du kan gjøre, er å få målt hcg med 2-3 dagers mellomrom for å se om den stiger som den skal. Det er veldig, veldig vanlig med blødninger så tidlig i svangerskapet, og i de fleste tilfellene går det bra (ca. 60%). Men det er forferdelig å vente på å få vite resultatene, så jeg vil absolutt anbefale deg å få tatt de blodprøvene så du får roet deg ned. Det er ikke bra for verken deg eller fosteret at du bekymrer deg mer enn nødvendig.

Skal krysse fingrene alt jeg kan for deg. Lykke til !

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106297-afrowoman-er-redd/#findComment-620496
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...